WordPress a SEO- poradnik dla początkujących

Internet jest jak worek bez dna. Codziennie trafiają do niego miliony nowych informacji i artykułów. Możemy także obserwować, że jak grzyby po deszczu pojawiają się w sieci nowe strony internetowe i blogi tematyczne. Podstawą dobrze funkcjonującej strony jest jej jakość.

Większość internautów na co dzień korzysta z WordPressa. To niewątpliwie jedno z prostszych i bardziej funkcjonalnych narzędzi każdego autora. Aby nasza treść była naprawdę dobra, a strona nie zgubiła się w gąszczu innych, potrzebne są dwa składniki. Pierwszym jest wartościowa treść, a drugim skuteczne SEO. Jak te dwa składniki połączyć? Najskuteczniejsza droga to skorzystanie z wtyczki Yoast SEO. Do dzieła!

TREŚĆ+SEO=SUKCES

Przed rozpoczęciem pisania treści wyznacz sobie podstawowe słowa kluczowe. Dzięki nim nie będziesz odchodzić od tematu zbyt daleko. Skorzystaj z licznych wariantów jednej frazy i narzędzi do analizy słów kluczowych.

Po zainstalowaniu wtyczki rozpocznij od frazy kluczowej. Powinna ona wystąpić w tekście tylko raz. Od razu przeprowadzana jest analiza treści, która pokazuje nam kolorowe kropki. Zielone oznaczają poprawność, a czerwone sugerują wprowadzenie pewnych zmian.

Kolejnym etapem jest wpisanie meta opisu, tytułów oraz optymalizacja adresu URL. W przypadku opisu analizator treści wskaże nam, czy jest wystarczająco dobry za pomocą kolorowego paska. Tytuły najlepiej umieszczać pod tytułem wpisu kokpitu. Dzięki temu tytuł będzie widoczny w wyszukiwarce pod kątem SEO oraz jako tytuł artykułu. Na koniec pamiętaj o adresie URL, który powinien być czytelny i przystępny dla czytelnika. W każdym z tych elementów kluczowa jest liczba znaków, dlatego warto odpowiednio wcześniej przemyśleć różne opcje.

Najważniejsza jest jednak sama treść. Pamiętaj, że mimo słów kluczowych, powinna wyglądać jak najbardziej naturalnie. Warto wykorzystać swoje kreatywne pokłady myślenia tak, aby tekst był ciekawy i zaskakujący, ale także merytoryczny.

Yoast SEO – czego jeszcze możesz od tej wtyczki oczekiwać?

Yoast SEO mówiąc najogólniej pomaga zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki, a dzięki funkcji analizy treści pomaga zrozumieć kwestie takie jak:

  • przejrzystość tekstu,
  • gęstość słów kluczowych,
  • odpowiedni tytuł, opis meta, słowa kluczowe,
  • wiele więcej.

Dzięki Yoast SEO będziesz mieć jedną z najlepszych broni SEO w swoim arsenale. Przyczyniają do tego również jej mniej znane, a równie istotne funkcje – którym również należy się kilka zdań wyjaśnienia.

Jedną z nich konfiguracja mapy strony XML. Mówiąc dokładniej, wtyczka Yoast SEO generuje mapę witryny i właściwie jest to kluczowa funkcja tej wtyczki, dzięki której pomaga wyszukiwarkom znajdować i indeksować strony. Indeks map witryn zawiera łącza do różnych map podstron dla postów, stron, autorów, kategorii, tagów i innych taksonomii, a w Yoast SEO możesz dostosować indeks map witryn i wybrać to, co chcesz w nim wyświetlać. Jeśli nie masz pewności, co powinno się znaleźć w mapie witryny, warto pogłębić swoją wiedzę na ten temat, bądź oddać to zadanie profesjonalistom.

Kolejną funkcją Yoast, o której dobrze jest mieć pojęcie okazuje się definiowanie zaawansowanych opcji meta. Warto też zauważyć, że gdy pracujesz nad postem, stroną lub taksonomią w WordPress, meta box Yoast SEO znajduje się tuż pod blokiem edycji treści. Podobnie – możliwość blokowania indeksacji niektórych stron (archiwa, strony użytkowe) z pomocą tej wtyczki również ma znaczenie.

Większość osób mających do czynienia z pluginem Yoast jednak najbardziej ceni sobie go za to, że na bieżąco podpowiada im jak prezentuje się opracowywana strona, uwzględniając różne czynniki. Może zasugerować dodanie większej ilości treści, słów, a nawet wskazać, że dany content obejmuje zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych. Możliwości oceny treści przez wtyczkę Yoast jest o wiele więcej, dlatego najlepiej zapoznać się z nimi poprzez praktycznie sprawdzanie ich w trakcie tworzenia treści. Takie podpowiadanie okazuje się naprawdę niezwykle pomocne.

Bardzo dużą zaletą omawianej wtyczki jest fakt, że nawet początkujący będą potrafili z niej skorzystać! Dzięki kolorowym oznaczeniom oraz licznym wskazówkom użytkownik od razu wie, co w jego stronie i treści wymaga jeszcze poprawek.

Pamiętajcie jednak, że ślepe wykonywanie poleceń nie zawsze się sprawdza. Najważniejsze jest to, aby tekst był przydatny i przejrzysty dla czytelnika. Zawsze stawiajcie to sobie na pierwszym miejscu. Następnie w naturalny sposób starajcie się wprowadzić SEO w życie strony.

Ładowanie strony – zrób to szybciej!

Czy byliście kiedyś w sytuacji, w której Wasza strona wyglądała świetnie, ale statystyki nie pokazywały żadnego sukcesu? Być może powodem tej sytuacji był właśnie czas! A w SEO wiemy, że czas to nie tylko pieniądz, ale także pozycja.

Czas ładowania strony to dzisiaj sprawa pierwszorzędna. Moglibyśmy wymieniać godzinami marki, które przez długi czas ładowania strony straciły naprawdę rzesze odwiedzających. Kategoria ta dotyczy najczęściej sklepów internetowych, które na swojej stronie muszą umieszczać znaczne ilości grafik. Ich ładowanie opóźnia stronę, a zniecierpliwiony klient szybko ją opuszcza.

Co możecie zrobić, żeby Wasza strona działała szybciej?

Aspekt techniczny

Bardzo korzystnie na skrócenie czasu ładowania strony wpłyną wszelkie zmiany techniczne, takie jak uproszczenie kodu źródłowego czy zmniejszenie HTML czy CSS. Takiego typu operacje często wymagają konsultacji z doświadczonym informatykiem. Niech Was to nie zniechęci, ponieważ efekt końcowy będzie naprawdę zadowalający.

Aspekt zewnętrzny

Znaczna większość z Was z pewnością korzysta z wielu wtyczek do swojej strony. My z wielką przyjemnością prezentujemy Wam coraz to nowe wtyczki np. WordPress, które świetnie wpływają na funkcjonowanie stron internetowych. Kluczowa jest tu jednak zasada: co za dużo, to nie zdrowo. Zostawcie tylko te wtyczki, które są niezbędne dla dobrego funkcjonowania strony. Jeśli sami nie potraficie zdecydować – skorzystajcie z wtyczki badającej wydajność innych wtyczek. Problem rozwiąże się sam.

Ważnym aspektem zewnętrznym jest także hosting. Wszyscy posiadacze sklepów internetowych powinni zwrócić na to szczególną uwagę. Dzielenie miejsca z innymi witrynami spowalnia działanie Waszego sklepu, a w przypadku promocji i licznych odwiedzin strona może ładować się tak długo, że Klient zrezygnuje z zakupów u Was.

Aspekt wewnętrzny

Na koniec pozostawiamy wszelkie kwestie związane z optymalizacją strony. Kluczowa w temacie czasu ładowania strony jest optymalizacja zdjęć, grafik, infografik i innych dodatkowych elementów. Każdemu zdarzyło się, że strona już dawno się wyświetliła, ale na zdjęcia czekaliśmy długie sekundy. Zadbajcie o to, aby każdy taki obiekt przed umieszczeniem na stronie był zoptymalizowany.

Jeśli nie jesteście przekonani, czy to akurat w tym tkwi problem, koniecznie skorzystajcie z pomocy narzędzi, które zbadają szybkość działania Waszej strony. Jeśli okaże się, że strona działa za wolno- skorzystajcie z naszych wskazówek.

Stare, a jednak nowe, czyli odświeżanie wpisów

Twoja strona to zbiór najważniejszych informacji w branży? A może jesteś praktykiem, który opisuje na stronie swoje doświadczenia? Nieważne w jakie treści obfituje Twoja strona. Ważne, żeby były one wartościowe. Co zrobić, kiedy pierwsza wena opada, a nowych propozycji tematów artykułów brak?

Dzisiaj dowiecie się jak wykorzystywać stare wpisy w generowaniu nowego ruchu na stronie. Brak weny to nie koniec świata. Na szczęście SEO potrafi radzić sobie w takich sytuacjach.

Stare treści możemy odnowić na stronie na dwa sposoby. Jeden z nich to proces opierający się na technice np. zmiana słów kluczowych czy linkowanie wewnętrzne. Drugi sposób opiera się całkowicie na słowie, czyli na takim przeformułowaniu starej treści, aby nabrała nowego wyrazu i była aktualna. Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was 5 topowych sposobów na pracę z samym tekstem. Do dzieła!

  1. Dla osób prowadzących bardzo specjalistyczne strony idealnie sprawdzi się stworzenie kursu e-mailowego. Jest to możliwość do zebrania wszystkich swoich artykułów dotyczących danego zagadnienia w jedną całość. Dzięki temu nowi użytkownicy nie będą musieli szperać w archiwalnych postach, aby znaleźć interesujące ich treści, bo wszystko będzie w jednym miejscu! Jednocześnie stare posty będą generowały nowy ruch. Jest to także idealny sposób na powiększenie swojej bazy mailingowej lub do zapisu na newslettera. Dwie pieczenie na jednym ogniu!
  1. Sposobem na wykorzystanie starej treści w nowy sposób są infografiki. O ich wielkiej sile wspominaliśmy już kilkakrotnie. Jeśli na swojej stronie umieszczacie poradniki lub przedstawiacie dane statystyczne- ta technika jest stworzona właśnie dla Was! Wiele osób nie potrafi odnaleźć w ciągłym tekście ważnych dla siebie informacji. Przedstawienie ich w formie graficznej to nie tylko ciekawsza opcja, ale także łatwiejsze zapamiętywanie dla czytelnika. Dodatkowo, prawidłowa optymalizacja takiej grafiki wpłynie pozytywnie na pozycję w wyszukiwarce.
  1. Kolejnym sposobem odnawiania treści jest przeformułowanie ich na materiały do ściągnięcia. Rekordy popularności biją artykuły, dzięki którym możemy ściągnąć i wydrukować gotowy plan diety, plan dnia, check listy, poradniki i inspirujące grafiki. Wszystko to możecie stworzyć na podstawie wcześniej przygotowanych już artykułów. Metoda ta może wymagać większych nakładów czasowych, ale na pewno wzbogaci Waszą stronę. Nie zapomnijcie o stworzeniu podstrony: do pobrania. Dzięki temu rozbudujecie nie tylko Wasze artykuły, ale także samą stronę!
  1. Świetnym sposobem na wykorzystanie starej treści są artykuły ułożone w pewne cykle, a później ich podsumowania. Pamiętajcie, by każdy cykl, który prowadzicie miał ciekawą i chwytliwą nazwę. Twórzcie z nich regularne poradniki. Na koniec każdego cyklu koniecznie umieśćcie jego podsumowanie, dzięki któremu stara treść pojawi się na nowo. Dla ułatwienia, linkujcie w podsumowaniu kolejne części cyklu.
  1. Wykorzystujcie także każde wydarzenie okolicznościowe, dzięki któremu możecie wygenerować podsumowanie swoich artykułów. Najlepszym momentem jest nowy rok. Nie zapomnijcie także o świętach Bożego Narodzenia oraz Wielkanocy. W tych wydarzeniach tkwi nie tylko wielki potencjał marketingowy, ale także okazja do zaprezentowania starej treści w nowy sposób.

Pozycja spada- co poszło nie tak?

Środowisko SEO zmienia się z dnia na dzień. Równie szybko może zmieniać się pozycja naszej strony w wyszukiwarce. Problem pojawia się wtedy, kiedy pozycja ta spada drastycznie. Każdy specjalista zastanawia się wtedy, co poszło nie tak i jak poinformować o tym Klienta.

Od czego zacząć?

Pierwszym krokiem każdego pozycjonera w przypadku spadku pozycji w wyszukiwarce powinna być wnikliwa analiza przeprowadzonych działań. Tylko dzięki temu będzie można dojść do przyczyn takiego spadku. Rozsądnie wyciągnięte wnioski mogą pomóc w szybkim powrocie na szczyt!

Podstawowe narzędzia

Każdy specjalista musi mieć zestaw narzędzi, dzięki którym bada efekty swojej pracy. Podstawą działania są statystyki, które należy systematycznie kontrolować. Każdy spadek lub wzrost w statystykach to powód do wnikliwej analizy. Wzrost działa na  naszą korzyść, jednak wszystkie spadki mogą zwiastować katastrofę. Statystyki mają jeszcze jedną ważną cechę. Dzięki nim dowiadujemy się, gdzie dokładnie popełniliśmy błąd lub w którym elemencie strona jest słabsza. Nasze następne działania będą skierowane właśnie tam.

W celu monitorowania swojej pracy możemy korzystać z gotowych narzędzi Google. Jeśli zaistnieje taka potrzeba, na rynku dostępnych jest wiele programów rankingowych, które mogą skutecznie wesprzeć pracę pozycjonera.

A jeśli nic nie działa?

Zdarzają się sytuacje, w których trudno nam stwierdzić, co tak naprawdę poszło nie tak. Wydaje się, że wszystkie elementy statystyk wyglądają zadowalająco. W takiej sytuacji pozostają nam najprostsze sposoby i zdrowy rozsądek.

Ciekawym narzędziem może okazać się Rank Drop Quadrant

Dzięki niemu po ustaleniu ilości słów kluczowych i wagi spadku pozycji możemy określić w jakiej dokładnie sytuacji się znaleźliśmy. Od tego jak poważna jest sytuacja, będzie zależało jakie działania naprawcze podejmiemy.

rank drop quadrant

Źródło: mondovo.com, tłumaczenie własne

 

Spokój to sytuacja, w której pozycja niewielu słów kluczowych spadła, lecz nie dramatycznie. Takie sytuacje to właściwie codzienność pozycjonerów. Mogą być one spowodowane m.in. zmianami w  algorytmie Google. Nie jesteśmy w stanie im zapobiec, a pozycja powinna w niedługim czasie wrócić do normy. Takie niewielkie spadki pozycji mogą być także spowodowane pojawieniem się nowego konkurenta. Bądźcie czujni i poświęćcie czas na analizę konkurencji. Więcej o tym tutaj: http://www.freshseo.pl/jak-dobrze-wykonac-analize-konkurencji-seo/

Ostrzeżenie to sytuacja, kiedy pozycja wielu słów kluczowych nieznacznie spadła. Takie sytuacje także są stosunkowo częste. Mogą być spowodowane zmianą w algorytmie lub konkurencją. Warto przyjrzeć się także linkowaniu, czy czasem tam nie dzieje się nic niepożądanego. Dla pewności i własnego sumienia radzimy przeprowadzić audyt strony, który wykluczy inne nieprawidłowości.

O audycie napisaliśmy m.in. tutaj.

Niepokój pojawia się wtedy, kiedy pozycja niewielu słów kluczowych spada, ale dzieje się to w sposób drastyczny. Tutaj znów należy sprawdzić, czy to samo przydarzyło się konkurencji. Może to być spowodowane jakimiś istotnymi zmianami wprowadzanymi przez Google. Może od tego czasu to inna treść będzie wpływała znacząco na pozycję strony? Koniecznie sprawdźcie także linkowanie. Może utraciliście wartościowe linki?

Katastrofa  jest najgorszą z możliwych sytuacji. Pozycja wielu słów kluczowych nagle mocno spada. Pierwsze co należy zrobić to sprawdzić, czy na stronę nie został nałożony filtr, czyli kara od Google. Niezbędne będą też dane gromadzone przez Google Analytics. Jedno jest pewne – coś poszło wyjątkowo nie tak. Jeśli nie zrobisz nic, będzie jeszcze gorzej. W takiej sytuacji należy przeanalizować wszystkie swoje działania i wykluczać problemy jeden po drugim.

Koniecznie przeczytaj: czy istnieje zycie bez google analytics

Pozycjonowanie- wiele technik, jeden cel!

Wiemy już, czym jest pozycjonowanie i dlaczego warto je wprowadzić w swoje firmowe menu. Cel jest jeden – jak najwyższa pozycja w wyszukiwarce, która przekłada się na wzrost liczby naszych Klientów.

Pozycjonowanie to proces, w którym możemy korzystać z różnych technik. Dzisiaj poszerzymy naszą wiedzę o wiele ciekawych sposobów pozycjonowania. Koniecznie wypróbujcie je w swoich działaniach!

Techniki pozycjonowania, które musisz znać!

Optymalizacja

Pierwsze co robimy z Twoją stroną internetową to jej optymalizacja. Bez niej ani rusz. Strona musi być perfekcyjnie przygotowana pod względem technicznym. Więcej przeczytacie tutaj: http://www.freshseo.pl/oferta/optymalizacja-stron/

Linkowanie

Jest to wciąż jedna z najważniejszych technik pozycjonowania. Dzięki niej czytelnikom będzie łatwiej poruszać się po Twojej stronie, a roboty Google będą miały ułatwioną indeksację. Zwróćcie uwagę na starsze artykuły i zadbajcie o to, aby je uaktualnić odsyłając do nowszych treści. Dobrze zaplanowane linkowanie sprawi, że spędzanie czasu na Twojej stronie będzie po prostu łatwe i przyjemne.

Social media

Kluczowe w obecnych czasach jest zaistnienie na różnych portalach społecznościowych. Niezliczone są plusy takiego pozycjonowania. Po pierwsze, mamy bliski kontakt z czytelnikami i możemy wchodzić z nimi w interakcje. Po drugie, generują się naturalne linki prowadzące do Twojej strony np. przez informacje o nowych artykułach na stronie. Ponadto, jeśli Twoje teksty będą naprawdę dobre możesz zyskać wielu nowych czytelników poprzez udostępnianie treści.

 Guest blogging

Inaczej wpisy gościnne. Technika ta polega na przygotowaniu merytorycznie dobrych tekstów, które opublikują inne serwisy. Portal umieszczający Twój artykuł odeśle czytelnika bezpośrednio na Twoją stronę. Dzięki temu więcej osób dowie się o jej istnieniu i będzie postrzegało Ciebie jako specjalistę w danej dziedzinie. Niewątpliwie zaczną oni śledzić Twoje poczynania, a pozycja Twojej strony wzrośnie.

Mobilność

O znaczeniu strony mobilnej wspominaliśmy nie raz. Każdy, kto prowadzi własną stronę powinien o tym pamiętać! Obecnie coraz więcej czasu spędzamy korzystając z urządzeń mobilnych, a nic tak nie irytuje człowieka, jak źle dostosowana treść do rodzaju urządzenia. Zapewnij swoim czytelnikom pełny komfort!

Treść

Wartościowe treści to podstawa. Dzięki nim czytelnicy zobaczą w Tobie prawdziwego specjalistę. Umieszczając treści pamiętaj o tym, aby były one lekkie dla czytelnika. Nie zapomnij o wydzielaniu akapitów, umieszczaj punkty, listy, a przede wszystkim grafiki. Szczególnie popularne infografiki mogą zdziałać cuda! Są one często udostępnianie i łatwiej zapamiętywane przez odbiorców.

Specjaliści

Postaraj się, aby na Twojej stronie pojawiały się teksty innych specjalistów z Twojej dziedziny. Dla czytelników staniesz się bardziej autentyczny, a znane nazwiska przyciągną na Twoją stronę więcej nowych czytelników.

Pozycjonowanie filmów na YouTube – o czym nie można zapomnieć?

YouTube to już druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Nic więc dziwnego, że youtuberzy coraz częściej muszą zwracać uwagę na optymalizację i pozycjonowanie wrzucanych filmów.

Wartościowe filmy

Kluczem do wysokiej pozycji jest, jak w przypadku stron internetowych, wartościowa treść. Jeśli film jest nudny – nikt nie ogląda go do końca. Jeśli nie wywołuje emocji – nikt go nie komentuje. A to pokazuje robotom wyszukiwarki, że treść nie jest warta wyróżnienia.

Funkcjonalny tytuł

Zastanówcie się na chwilę nad tym, jak Wy korzystacie z serwisu YouTube. Jakie słowa wpisujecie w miejscu wyszukiwania. Na pewno zdarza się Wam wpisać tytuł filmu z dopiskiem cały film, 2015, PL. Wpisanie samego tytułu filmu niewiele by nam pomogło. Chodzi więc przede wszystkim o optymalizację tytułów. Wejdźcie w rolę osoby poszukującej informacji o Waszej marce i stwórzcie bazę własnych słów kluczowych. Wyróżnienie się wśród innych marek na portalu może okazać się trudne bez pewnych charakterystycznych słów.

Liczba wyświetleń

Na co patrzymy kolejno po tytule? Zwykle jest to liczba wyświetleń. Im jest ich więcej, tym film ma wyższą pozycję w wyszukiwarce. Aby zagwarantować sobie wiele wyświetleń należy poświęcić czas na zdobycie subskrybentów, którzy będą tworzyć regularny ruch na stronie oraz na rozpowszechnienie materiału w dostępnych mediach społecznościowych. Warto więc zaistnieć także na innych portalach, aby nasze filmy były przez nas często udostępniane.

Pomocny opis

Zdecydowaliśmy, że chcemy obejrzeć wybrany film. Na co najpierw zwracamy uwagę? Przydatny może okazać się precyzyjny opis. Szczególnie wtedy, kiedy opisujemy pewne procedury, wyjaśniamy jak postępować w danej sytuacji/awarii czy np. podając przepis na różne dania. W opisie warto zamieszczać także odnośniki do naszych innych filmów, których tematyka jest zbliżona do omawianej w danym filmie. Pozwoli to widzowi zasięgnąć od Ciebie więcej informacji w temacie, a Tobie przyniesie wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Angażujące komentarze

Wielu widzów podczas oglądania chciałoby poznać opinię innych o oglądanym filmie. Niezbędne jest tutaj umożliwienie komentowania. Ważne także, aby autor filmu udzielał się w dyskusji. Dzięki temu marka wydaje się bardziej przystępna i otwarta na ludzi. Widz czuje się zauważony i zaczyna darzyć firmę większym zaufaniem, a o to tu chodzi!

Wyszukiwarki internetowe- jak działają?

Korzystając z naszych komputerów znaczną część czasu poświęcamy na szukanie materiałów do nauki i pracy, a także ofert rozrywkowych. Gdy mamy dużo czasu, wpisywanie różnych słów kluczowych może być dla nas pewną zabawą. Jeśli jednak potrzebujemy znaleźć bardzo precyzyjne informacje, które wykorzystamy później np. w pracy, zwykle pojawiają się schody. Jak odróżnić wartościową, przydatną treść od tej napisanej przez zwykłego laika? Po pierwsze poznaj wyszukiwarkę! Dzisiejszy artykuł znacznie Ci w tym pomoże.

Jak to się dzieje, że wpisując określoną frazę w wyszukiwarkę wyniki są bardzo precyzyjne, ale też różnorodne? Na jakiej podstawie wyniki pokazują właśnie te strony? Dzieje się tak ze względu na dopracowaną bazę danych. Aby taką bazę stworzyć potrzebny był program, który przeanalizuje treści stron oraz odpowiednio je zindeksuje.

Indeks – wykaz tytułów stron wraz ze słowa kluczowymi

Niezbędny w całym procesie jest program umożliwiający wyszukiwanie stron w odpowiedzi na wpisane przez nas słowa kluczowe. Im więcej słów wpiszemy tym wyniki stron będą bardziej precyzyjne. Dla przykładu wpisując rower damski otrzymamy wiele stron producentów oraz stron z ogłoszeniami. Wpisując miejski rower damski Wrocław będziemy mogli szybko znaleźć modny rower w naszej okolicy nie tracąc czasu na przeglądanie wyników wyszukiwania dla innych miast.

Internet pełen jest informacji. Jak wyszukiwać je skutecznie? Przyda się do tego kilka poniższych wskazówek:

  • używaj konkretnych zwrotów
  • stosuj polskie znaki
  • zapoznaj się z operatorami Google (http://www.freshseo.pl/operatory-wyszukiwania-google-czyli-jak-znalezc-to-czego-szukamy/)
  • pamiętaj o geolokalizacji
  • korzystaj z podpowiedzi wyszukiwarki

Skoro w kontekście powyższych punktów do tablicy została wywołana geolokalizacja – warto wspomnieć o niej coś więcej w odniesieniu do właśnie wyszukiwania w Google. Już dawno minęło czasy, gdy internauta musiał sam troszczyć się o to, by jego zapytania o charakterze lokalnym na pewno uzyskały odpowiedzi zgodne z jego potrzebami. Wyszukiwarka Google to dynamiczny i ciągle rozwijający się twór i dzisiaj z pomocą adresu IP sama układa wyniki wyszukiwania dokładnie w ten sposób, by odpowiedzi były dopasowane do konkretnego obszaru.

Trochę pozycjonowania = dużo łatwiejsze wyszukiwanie

Bardzo przydatną wskazówką pozwalającą skuteczniej wyszukiwać informacje jest podstawowa znajomość pozycjonowania, w tym przede wszystkim słów kluczowych. Przyda się ona nie tylko do wyszukiwania, ale także do promocji Twojej firmy. Dobre pozycjonowanie sprawi, że strona firmowa będzie pojawiała się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jakie elementy pozwalają to osiągnąć?

  • wartościowa treść
  • dobrze rozmieszczone słowa kluczowe
  • regularne zamieszczanie aktualności
  • powiązanie z mediami społecznościowymi
  • naturalność w działaniach pozycjonerskich

Skoro już mowa o podstawowej wiedzy pozycjonerskiej i słowach kluczowych, nie sposób nie wspomnieć o tym, jak bardzo frazy z długim ogonem (long tail) ułatwiają życie przeciętnemu użytkownikowi Internetu. Im bardziej szczegółowo użyte – tym większe szanse na precyzyjną odpowiedź zwrotną w Google i na tym właśnie w głównej mierze polega ich wyjątkowość, która przekłada się na ułatwienie wyszukiwania.

Długie słowa kluczowe to dłuższe i bardziej szczegółowe frazy kluczowe, których Internauci zwykle używają, gdy znajdują się bliżej aktu zakupu lub korzystając z wyszukiwania głosowego. Mogą być niezwykle cenne, jeśli wiesz, jak z nich korzystać, by szybciej znaleźć dokładnie to, czego w danym momencie potrzebujesz. Lepiej dopasowane wyniki wyszukiwania powinny Cię usatysfakcjonować.

Organiczne wyniki wyszukiwania vs reklamy

Nawet wtedy, gdy przyswoisz sobie wszystkie powyższe zasady wyszukiwania jest jedna kwestia, która i tak może Ci je utrudnić, jeśli nie uzbroisz się w odpowiednią wiedzę, a mianowicie: płatne reklamy. Wraz z wprowadzanymi do Google zmianami pojawiają się ich różne formy, niemniej jednak efekt dla Ciebie jako poszukującego konkretnych treści Internauty jest taki sam: mogą strasznie irytować.

Najlepszym więc sposobem jest zrozumienie różnic między organicznymi wynikami wyszukiwania,a tymi sponsorowanymi – co pozwoli na ich umiejętne ignorowanie. Oczywiście łatwe to nie jest – gdyż Google Ads często to złudzenia przypominają organiczne wyniki. Główna różnica, która nam pomoże w ostatecznej decyzji, w jaki link kliknąć polega na dyskretnym napisie w kolorze czarnym, o jakże wiele mówiącej treści – a napis ten brzmi „reklama”.

Wszystkie powyższe wskazówki są niezwykle cenne, gdyż po ich przyswojeniu można nie tylko znacznie sobie ułatwić życie podczas codziennego korzystania z wyszukiwarki internetowej, ale też zaoszczędzić sporo czasu i nerwów, który być może do tej pory marnowało się na bezowocne poszukiwania potrzebnych treści.

Google AdWords od A do Z!

Prowadzenie kampanii AdWords to jedno z naszych codziennych zadań. Jest to niewątpliwie najlepsze narzędzie dla profesjonalistów przygotowane przez Google. Każda firma, mała czy duża, powinna z niego korzystać. Co koniecznie musicie wiedzieć? Jak dzięki Google AdWords zyskać niebywałe wyniki? Zapraszamy do lektury.

Czym jest Google AdWords?

Google oferuje nam reklamę w formie tekstowej. Są to tzw. linki sponsorowane. Reklama będzie wyświetlała się w miejscach wyszukiwarki, gdzie obserwuje się największą klikalność. Forma reklamy stwarza wiele możliwości moderacyjnych związanych z przeznaczonym budżetem, lokalizacją czy terminem. Wszystkie parametry możemy zaplanować według własnych upodobań.

Co zyskujesz dzięki Google AdWords?

Korzyści płynących z tego rodzaju kampanii jest wiele. Jednak kluczem do sukcesu Twojej witryny będzie kilka poniższych wskazówek:

1. Forma reklamy
Najskuteczniejsze są oczywiście krótkie, treściwe slogany, które zostają w głowie klienta na długo. W razie gdyby wybrana forma była nieskuteczna, można ją w każdej chwili udoskonalić.

2. Kontrola
Wszystko co dotyczy wyświetleń naszej reklamy możemy mieć pod stałą kontrolą. To my określamy naszą grupę docelową i wybieramy dokładną lokalizacje (przydatną w produktach lokalnych). Elastyczna zostaje także kwota, którą przeznaczymy na kampanię. Nie musimy się podporządkowywać określonym taryfom, lecz sami określamy nasz budżet. Precyzujemy czas trwania kampanii i wyświetleń reklamy, a także decydujemy, w jakim miejscu w wyszukiwarce reklama się pojawi. Stała kontrola wszystkich parametrów sprawia, że w razie niepowodzenia jesteśmy w stanie przenieść naszą reklamę w inne miejsce, nakreślić nową grupę docelową, a także lokalizację..

3. Statystyki
Skuteczność naszej kampanii śledzimy w statystykach. Pozwolą one szybko skontrolować czy wprowadzane udoskonalenia są skuteczne, a w razie niepowodzenia wielość danych pomoże w ustaleniu kierunku doprecyzowania reklamy.

Należy pamiętać, że każdą kampanię musimy rozpocząć od dokładnego wywiadu z Klientem. Wspólnie trzeba ustalić cel kampanii. Następnie określamy słowa kluczowe i doprecyzowujemy parametry naszej reklamy. Stale raportujemy Klientom osiągnięcia naszej pracy tak, aby zawsze wiedzieli co i jak robimy oraz aby byli pewni swojej pozycji w wyszukiwarce.

Podoba Ci się nasz sposób działania? Zapraszamy do kontaktu.

Sklep internetowy- jak zacząć?

Jesteś gotowy do rozpoczęcia własnego biznesu? Masz świetny pomysł i najwyższy czas, aby go urzeczywistnić? Jak odnieść prawdziwy sukces? Dróg do niego jest wiele. Jedni rozpoczynają od prostego blogowania, a ich pomysły przekładają się na świetne rozwiązania, które warto sprzedać. Inni od początku mają świetnie opatentowane pomysły, ale nie wiedzą jak wyjść z domowego zacisza do ludzi ze swoim produktem. W jaki sposób sprzedawać na początku swojej drogi? Wybierz sklep internetowy!

Krok 1. ZAPLANUJ SWÓJ SUKCES

Na początku najważniejszy jest biznesplan. Bez niego żaden biznes na pewno się nie uda. Warto nakreślić swoje cele, czas, który poświęcamy na rozwijanie firmy i możliwości jakie mamy (zarówno finansowe jak i zdolności).

Decydując się na otwarcie sklepu internetowego należy zadać sobie pytanie, na ile znamy się na tych rzeczach. Czy opierając się na prostych tutorialach internetowych jesteśmy w stanie rozpocząć swoją działalność? Niektórym się to udaje, ale są też tacy, którzy nie chcą ryzykować poważnymi błędami na samym początku.

Pytania, na które musisz odpowiedzieć przed startem:
– ile chcę zainwestować?
– jak szybko chcę rozpocząć działalność?
– co i w jakich ilościach chcę sprzedawać?

 
Krok 2. INWESTUJ W SPECJALISTÓW

Jeśli internet to nie jest miejsce, gdzie czujesz się jak ryba w wodzie – skorzystaj z pomocy kogoś, kto się na tym po prostu zna. Być może małe wprowadzenie, wytłumaczenie podstawowych kwestii i regularne konsultacje wystarczą, aby twój biznes ruszył pełną parą. Pamiętaj, że nie zbudujesz dobrego sklepu na darmowych rozwiązaniach. Koniec końców i tak będziesz musiał zainwestować czy to w platformę czy rozszerzenia. Wybierz specjalistę, który ma doświadczenie oraz jest innowacyjny. Wspólnie opracujcie dokładnie funkcjonowanie sklepu od strony technicznej, ale także praktycznej. Dopracujcie szczegółowo wygląd sklepu i sprawdźcie jego możliwości w praktyce.

Krok 3. INWESTUJ W SEO

Świetnie przygotowany sklep będzie nieskuteczny, jeśli zapomnimy o optymalizacji i pozycjonowaniu. Przekaż tę pracę doświadczonym specjalistom. Zaistnienie Twojego sklepu w wyszukiwarce to kluczowy moment, który otwiera Ci ścieżkę do sukcesu. W internecie funkcjonuje wiele sklepów, o których niestety nikt nic nie wie. Zadbaj o zoptymalizowanie strony, szczególnie jeśli chodzi o menu, słowa kluczowe i treści opisu produktów. Zainwestuj w podstawową reklamę. Spróbuj zaistnieć w mediach społecznościowych. Wprowadź newslettery, firmowego bloga i promocje dla stałych klientów. W Twoim sklepie musi się ciągle coś dziać.

 
Dzięki tym prostym krokom Twój sklep nie tylko zaistnieje w internecie, ale stanie się prawdziwym biznesem. Nie wystarczy wykupić platformę. Własny sklep internetowy to projekt, który na początku pochłonie Cię bez reszty. Jeśli wytrwale będziesz go udoskonalać, na pewno przyniesie zamierzone zyski..

Projektowanie strony- który projekt wybrać?

Strona internetowa jest wizytówką każdej firmy. Dziś nie wyobrażamy sobie, aby jakakolwiek firma mogła bez niej funkcjonować. Rutyną dla każdego współczesnego człowieka jest przejście na stronę internetową producenta zaraz po tym, jak odnajdziemy podstawowe informacje o nim w wyszukiwarce.

Pierwsze wrażenie jakie zrobi strona na odwiedzającym jest decydujące. Jeśli strona mu się spodoba, na pewno zostanie i poszuka potrzebnych mu informacji. Jeśli jednak w tej pierwszej chwili coś negatywnego rzuci mu się w oczy, nie będzie się on wahał przed naciśnięciem krzyżyka.

Projektowanie stron przebiega w wielu wariantach, stylach i technikach. Do najpopularniejszych w tym okresie zalicza się responsive web design oraz flat design. Opowiemy o nich dziś w kilku słowach.

Responsive Web Design
Jest to technika projektowania strony ze szczególnym uwzględnieniem jej odczytu mobilnego. Dzięki temu strona wyświetla się prawidłowo na standardowych ekranach laptopów i doskonale dopasowuje się do smartphonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych. O technice tej mówiono po raz pierwszy w 2010 roku.

Jej podstawą jest czytelna prezentacja najważniejszych informacji ze strony wyjściowej. Ważne jest więc zhierarchizowanie danych po to, aby wyodrębnić te podstawowe, które przydadzą się użytkownikom urządzeń mobilnych. Wszystkie urządzenia są obecnie obsługiwane tylko dotykowo, a to także ma swoje znaczenie w prezentacji treści. W związku z tym menu musi być duże i bardzo przejrzyste. Należy pamiętać, że nasze palce nie są tak precyzyjne jak kursor myszki.

W technice responsive web design ważne jest, aby rozpoczynać od tego, co mniejsze. Oznacza to, że najpierw konstruujemy informacje na stronę mobilną i dopiero wtedy rozszerzamy ją do pełnej wersji. Łatwiej na początku wyodrębnić najważniejsze kategorie niż później z którejś rezygnować. Jeśli zaczniemy od standardowej wersji strony, będzie nam się wydawało, że wszystko jest ważne i z niczego nie możemy zrezygnować.

Flat Web Design
Jest to druga z najpopularniejszych technik stosowanych w projektowaniu stron internetowych. Określana jest jako minimalistyczna. Chodzi w niej o to, aby prezentowane treści były jak najbardziej czytelne, przejrzyste, bez zbędnych ozdobników. Kolory na stronie są stonowane, a wszystkie odwołania skoordynowane są do prostych figur geometrycznych. Ograniczenie pewnych udziwnień na stronie gwarantuje przyspieszenie strony oraz bezproblemowe przejście na wersję mobilną. Dodatkowo, ułatwia znalezienie najpotrzebniejszych informacji w jasny i prosty sposób. Technika ta jest ceniona obecnie również przez jej walory estetyczne. Coraz częściej projektanci uciekają się do prostoty, ponieważ wszelkie niepotrzebne ozdobniki odstraszają klienta.

Połączenie tych dwóch technik sprawia, że strona prezentuje się profesjonalnie, estetycznie, przejrzyście i funkcjonalnie. Nie zapomnijcie o tych czterech czynnikach, kiedy będzie tworzyć własną stronę. Jeśli potrzebujecie pomocy- ekipa FreshSeo chętnie pomoże.