Blogowanie- co zyska twoja firma?

Wszyscy chcą pisać blogi, tworzyć ciekawe treści i przede wszystkim na tym zarabiać. Nie ma się czemu dziwić, ponieważ blogi przyciągają wielu użytkowników, a ci anonimowi stają się klientami. Warto, aby twoja firma także postawiła na firmowy blog!

BUDOWANIE RELACJI

Blog to nie tylko tworzenie treści, które zachęci czytelnika do zakupów. Blog jest także miejscem poprzez które budujemy wspólne zaufanie. Klient widzi nasze zaangażowanie, profesjonalne podejście, szacunek do klienta. To wszystko wpływa na naszą reputację w sieci i to, jak jesteśmy odbierani przez klienta. Aby relacja miała pełny wymiar, nie można zapomnieć o interakcji. Komentowanie, wchodzenie w dialog, szybkie odpisywanie na wiadomości prywatne- to wszystko będzie świadczyło o nas jako o firmie. Natomiast ruch na blogu pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie strony.

DROGOWSKAZ

Treści publikowane na naszej oficjalnej stronie firmowej muszą być utrzymane w formalnym tonie i informować o zmianach, ofercie czy aktualnościach. Blog natomiast jest miejscem gdzie możemy się dzielić z czytelnikami naszymi opiniami, eksperckimi komentarzami lub możemy dzielić się wiedzą jaką posiadamy, w formie np. poradników. Dzięki temu klient będzie zdobywał nową wiedzę, będzie bardziej zaangażowany, a to przełoży się pozytywnie na sprzedaż i naszą profesjonalną prezentację.

SEO

Nie można zapomnieć, że wszystkie działania blogowe mają także za zadanie pomóc nam w zdobyciu coraz to wyższej pozycji w wyszukiwarce. Im szerzej będziemy rozpowszechniać nasze artykuły, poradniki czy grafiki, tym więcej linków zwrotnych zyskamy. Blogi często działają na zasadach viral marketingu i jeśli treść jest na wysokim poziomie , klienci na pewno udostępnią nasze materiały angażując w to coraz więcej odbiorców.

 

Własny sklep internetowy? Poznaj jego elementy

Chcesz rozpocząć swoją działalność online? Chcesz stworzyć swój pierwszy sklep internetowy? Chcesz zyskać klientów i wysoką rozpoznawalność? Koniecznie poznaj najważniejsze elementy, które powinny znaleźć się w każdym sklepie internetowym.

WYSZUKIWARKA

Klient najczęściej poszukuje w sklepach internetowych konkretnych produktów. Aby ułatwić ich odnalezienie, sklep powinien posiadać szybką wyszukiwarkę. Bardzo pomocne mogą okazać się także podpowiedzi wyszukiwania i opcja „ostatnio szukane”. Są także klienci, którzy na spokojnie lubią obejrzeć cały asortyment. Dla nich powinniśmy stworzyć wygodne i funkcjonalne przejścia do poszczególnych stron.

OPIS

Gdy klient trafi już w wyszukiwarce na interesujący go produkt musimy go odpowiednio zaprezentować. Ważną rolę odgrywa tutaj opis produktu. Powinien być on krótki, ale konkretny. Powinny być w nim zawarte podstawowe informacje o produkcie i podkreślone jego mocne strony. W zależności od branży warto dodać także rozmiar produktu. Nie zapomnijcie o cenie!

W opisie musimy zawrzeć także takie informacje, jak termin i rodzaj dostawy. Ważna będzie także ikona wskazująca dostępność produktu.

GRAFIKA

Nikt nie lubi kupować kota w worku. Warto więc zadbać o estetyczne, profesjonalne zdjęcia naszych produktów. Powinny być one jasne i wyraźne. Zdjęcie powinno uchwycić każdą stronę produktu. Można także stworzyć zdjęcia aranżowane, jeśli np. nasz sklep zajmuje się dekoracją wnętrz.

KOSZYK

Gdy nasz klient zdecyduje się na zakup danego produktu musi mieć wygodny wgląd do swojego koszyka. Powinny się w nim wyświetlać produkty, ilość, rozmiar oraz cena. Powinno być także miejsce na wpisanie kodu rabatowego,  jeśli twoja firma takie przyznaje. Koszyk powinien posiadać także opcję usuwania lub zmieniania zamówienia do momentu potwierdzenia.

REGULAMIN

Powinien znajdować się on w widocznym miejscu na stronie. Dzięki temu w przypadku niejasności klient może z łatwością sprawdzić nurtujący go temat. Regulamin wyjaśnia wiele pytań, które klienci zwykle zadają dzwoniąc do centrali firmy czy na infolinię. Dobrze skonstruowany regulamin zapewni ci oszczędność czasu i uchroni od ewentualnej odpowiedzialności karnej.

OPINIE

Wielu klientów podejmuje decyzje patrząc na komentarze pod produktem. Wzbudza to zaufanie do firmy i pozwala na bieżąco korygować pewne nieścisłości. Dzięki możliwości komentowania sprzedaż na pewno wzrośnie.

Powyższe elementy zapewnią dobrze działający sklep internetowy. Warto pamiętać także o newsletterach i social media. Wszystko to połączone z estetyczną szatą graficzną wpłynie pozytywnie na pozycję w wyszukiwarce i większą liczbę klientów.

Komunikacja z klientem – moc infografiki

Każdy odbiorca chciałby czuć się dopieszczony profesjonalnie przygotowaną treścią na blogach firmowych czy profilach firmy w kanałach społecznościowych. Ważna jest wartościowa, oryginalna treść oraz urozmaicenie bloku tekstowego. W dzisiejszym artykule poruszymy temat urozmaiceń, na które na pewno czekają Wasi klienci.

Do najpopularniejszych elementów, które wstawiamy pomiędzy blok tekstowy należą grafiki i infografiki. Te drugie są stosunkowo nowym rozwiązaniem, które zachwyca rzesze ludzi. Dlaczego infografika w komunikacji z klientem jest tak skuteczna? Warto zapamiętać, że najwięcej informacji zapamiętuje mózg poprzez komunikaty graficzne, mniej poprzez komunikaty słuchowe, a najmniej zapamiętuje mózg z komunikatów tekstowych.

Dobrze przygotowana infografika zapewni sprawne przyswajanie treści i jej analizowanie. Pierwszorzędnymi zasadami infografiki jest intuicyjność, czytelność i ciekawa forma. Celem infografiki jest zatrzymanie czytelnika i zapoznanie go z przygotowanym materiałem. Musi dziać się to w ekspresowym tempie, ponieważ tak też zapadają decyzje w naszym mózgu.

Coraz większą popularnością cieszą się infografiki interaktywne. Mają one za zadanie zatrzymać odbiorcę na stronie jak najdłużej. Wymuszenie w czytelniku działania sprawia, że staje się on bardziej skoncentrowany na naszym komunikacie. Dodatkowo ciekawe rozwiązania technologiczne pozwalają na swobodne przemieszczanie się wśród informacji tam zawartych. Dzięki temu odbiorca sam decyduje czego i kiedy chce się dowiedzieć.

Jakie zalety niosą ze sobą infografiki w SEO?
-większy ruch na stronie
-dłuższy czas przebywania na stronie
-rozprzestrzenianie się wirusowe treści
-możliwość zapisu na newsletter lub do logowania
-bezpośrednia promocja marki
Infografiki możemy zaprojektować u freelancera, agencji lub wykonać je samodzielnie. Na rynku znajdziemy wiele intuicyjnych programów umożliwiających w prosty sposób zaprojektowanie ciekawych wizualnie infografik.

Content curation- czyli kreatywność w SEO

Na co dzień w internecie mamy styczność z milionem danych i informacji. Nasz potencjalny klient jest bombardowany wieloma ofertami, między którymi my chcemy się wyróżnić. Odbiorca szuka unikatowych treści, nowoczesnych rozwiązań oraz mnogości pomysłów.

Content curation to proces, podczas którego zbieramy wiele danych, by móc je potem prezentować w jak najprostszej i czytelnej formie. Jak on przebiega?

1. Przeglądamy treści w sieci odpowiadające naszej branży, takie jak nowinki, poradniki, instruktaże.
2. Następnie staramy się wybrać ze znalezionej treści takie artykuły, które są dla nas najbardziej wartościowe.
3. Po wyborze materiału staramy się go pogrupować i zaprezentować, korzystając z najnowszych technologii, dzięki czemu nasi współpracownicy będą zainteresowani i zaangażowani.
4. Tworzymy własne materiały inspirowane znalezionymi informacjami.

Istotą content curation jest to, że całości wyszukiwania dokonuje człowiek. Wybiera on z wielu informacji te, które są najistotniejsze, najciekawsze i pomogą usprawnić nasze działania w SEO oraz optymalizować stronę.

Jakie są zalety zastosowania content curation w naszej firmie?

-zdobywanie wartościowych informacji, które następnie opatrzymy eksperckim komentarzem
-niskobudżetowe wyszukiwanie treści
-stałe dokształcanie się personelu z zakresu działalności firmy
-regularne aktualizowanie grupy docelowej
-śledzenie nowinek technologicznych pozwalających na profesjonalną prezentację treści przez firmę

Jak wykorzystać informacje zebrane podczas content curation w SEO?
-udoskonalona optymalizacja
-inspiracje na nowe treści
-eksperckie komentarze na profilach społecznościowych
-podsumowania tygodnia lub miesiąca
-remiksowanie własnych treści z nowymi informacjami
-udostępnianie artykułów na kanałach społecznościowych

Black Hat SEO – jak się go wystrzegać? cz.2

Black Hat Seo nie jest niczym dobrym. Wie to każdy, kto choćby odrobinę poznał świat pozycjonowania. Niestety bardzo często ofiarą takich działań padają firmy, które o pozycjonowaniu nie mają pojęcia, a zlecają je zewnętrznym firmom, które nie działają fair. Szybkie wyniki, wysokie pozycje… to obietnice, których w uczciwy sposób nie da się spełnić. Warto więc poznać dalsze działania w stylu black hat seo, aby wystrzegać się takiego błędu.

W ostatnim artykule opowiedzieliśmy o złych technikach pozycjonowania, które stosowane są podczas budowania strony, czyli od strony wewnętrznej. Dzisiaj przedstawimy złe techniki pozycjonowania, które związane są z zewnętrzną interakcją strony.

SWL
Pierwszym negatywnym działaniem są systemy wymiany linków. Pozwalają one zdobyć naprawdę dużo backlinków w niezwykle krótkim czasie. Korzysta z nich wiele dużych polskich oraz zagranicznych firm. Roboty Google szybko jednak namierzają strony korzystające z tych systemów, a nakładane kary są bardzo dotkliwe. Google jest coraz skuteczniejszy, a korzystanie z tak oczywistej metody black hat seo może być dla firmy niezwykle ryzykowne.

Kotwica
Niepożądanym działaniem jest także umieszczanie odnośników w słowach kluczowych artykułów. Tekst może być wysokiej jakości, oryginalny i unikatowy, jednak takie bezpośrednie odnośniki wpłyną na obniżenie pozycji lub karę. Bardzo często ta metoda stosowana jest w przypadku artykułów sponsorowanych.

Linki płatne
Linki można kupować na wiele różnych sposobów – można kupować same linki lub posty z linkami. Dodatkowo często wymienia się towary lub usługi właśnie za linki. Linki zwrotne często umieszczane są w treści reklam i spotów, co także naraża na nałożenie kary przez Google.

Automatyzacja
Coraz rzadziej stosowana, jednak są jeszcze firmy stosujące takie metody. Chodzi o systemy masowego pozyskiwania linków, umieszczanie linków w stopkach czy dodatkach, które są ścisłe lub ukryte. Są to bardzo oczywiste, negatywne działania, które roboty Google bardzo szybko wynajdują.

Na sam koniec warto ponownie wspomnieć o podstawowej lekturze dla początkujących, którą są Wskazówki dla Webmasterów. Warto rozpocząć swoją przygodę z pozycjonowaniem właśnie tam. Dzięki dobrej podstawie technicznej, metody black hat seo nie będą wam już potrzebne.

https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=pl#quality_guidelines

Co nas czeka w SEO w 2017 roku?

Zeszły rok był wyjątkowy. Wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań, a wcześniejsze działania znacznie usprawniono. Rok 2017 jest dla nas jednak zagadką. Możemy mieć jedynie podejrzenia co do tego, co czeka nas w seo. Czy może zaskoczyć nas nowy rok?

Mobilność
Od dłuższego już czasu podkreślamy, że mobilność jest znakiem naszych czasów. Dzisiaj mówimy dokładnie to samo! Coraz więcej osób dostrzega korzyści płynące z wykorzystywania technologii mobilnej. Jesteśmy nastawieni na otrzymywanie ważnych informacji tu i teraz: w szkole, w pracy, w metrze, w pociągu czy w łazience. Chcemy od razu wiedzieć co się dzieje. Wiele badań szacuje, że od 50 do 60% ogólnych wyszukiwań pochodzi z urządzeń mobilnych. Wiele osób robi zakupy w sklepach stacjonarnych. My jednak możemy być pewni, że większość z nich przed udaniem się do sklepu sprawdziła dostępność oraz cenę w sklepie internetowym. Warto więc w 2017 mocno postawić na mobilność naszych stron, sklepów i aplikacji.

Lokalność
Ta cecha łączy się bezpośrednio z mobilnością. Szukając informacji tu i teraz mocno kierunkujemy wyszukiwanie na rynek lokalny. Warto więc sprawdzić, czy nasze strony i sklepy internetowe są dobrze pozycjonowane lokalnie. Można to robić na wiele sposobów. Warto poznać je bliżej i wybrać odpowiedni dla naszej branży. Może to znacznie wpłynąć na wzrost liczby klientów.

Wyszukiwanie głosowe
Dla niektórych może być to zaskoczenie, jednak osoby, którą są w branży głębiej mogą to tylko potwierdzić. Coraz częściej stosujemy wyszukiwanie głosowe. Jest ono przede wszystkim wygodne oraz proste w zastosowaniu. To także pierwszy krok do intuicyjnego porozumienia się z urządzeniami. Choć dla niektórych może brzmieć to jak czarna magia, 2017 rok może być pod tym względem przełomowy.

SEO- konkret
Pozycjonowanie także musi iść z duchem czasu. Musi ono przede wszystkim otwierać się na nowe możliwości i powiązania. Zamknięta lista słów kluczowych może być już niewystarczająca. Musimy nastawić się na tworzenie nowych, kreatywnych powiązań. Jakie cele powinniśmy obrać sobie na 2017 rok?
-optymalizacja pod kątem mobilności
-pozycjonowanie lokalne
-rozszerzenie analizy pod kątem branży, reklamy i wyrażeń typu long-tail
-aktualizowanie wiedzy z zakresu wyszukiwań głosowych

Życzenia świąteczne

Radosnych, spokojnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia, a w 2017 roku wszelkiej pomyślności w życiu osobistym i zawodowym.

Black Hat SEO- jak się go wystrzegać? cz.1.

Technik pozycjonowania jest wiele. Niestety, wiele z nich jest zakazanych. Google od lat nakłada kary na małe, jak i duże serwisy, które nie przestrzegają zasad i po prostu nie grają fair. Manipulowanie wynikami wyszukiwania Google jest niedozwolone. Warto poznać techniki, których nie powinniśmy używać, aby niepotrzebnie nie zarażać się robotom Google. Dzisiaj zajmiemy się technikami, które stosuje się podczas tworzenia strony internetowej. W kolejnych artykułach z serii Black Hat Seo poruszymy techniki związane z linkami zewnętrznymi, karami nakładanymi na Google i sposobami ściągnięcia kar.

Początkujący pozycjonerzy powinni na początku zapoznać się ze wskazówkami jakościowymi dla Webmasterów. To tam wskazano najczęściej stosowane zakazane techniki. https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=pl#quality_guidelines

Pierwszym etapem dla pozycjonera jest budowanie strony internetowej.  W związku z tym warto na początku skupić się na technikach.

Ukrywanie linków

Kiedyś była to bardzo często wykorzystywana technika. Miniaturowe obrazki i niewielkie opisy od razu wzbudzają podejrzenia i są ewidentną manipulacją

Nagromadzenie słów kluczowych

Zbyt duża ilość słów kluczowych to nie tylko nienaturalny tekst, ale także manipulacja wynikami. Niestety, mimo tego, że mówi się o tym dużo i głośno to wciąż wiele osób popełnia ten błąd nie widząc wielkiej szkody.

Nieoryginalne teksty

Nagromadzenie zbyt wielu tekstów pochodzących z innych stron bardzo źle wpływa na pozycję w wyszukiwarce naszej strony. Każda strona, nawet jeśli korzysta z innych treści, musi wnosić coś nowego. Inne informacje, grafiki, koncepcje… Jeśli jest to tylko powielanie innych stron, taka witryna nie przynosi żadnych korzyści informacyjnych i nakładana jest na nią kara.

Fałszywe przekierowania

Rzadziej stosowane są fałszywe przekierowanie. Oznacza to, że użytkownicy zostają przekierowani na inną stronę, a roboty Google widzą jej pierwotną szatę. Obie strony różnią się znacznie jakością treści.

Nieprawidłowe opisy

W wyszukiwaniach Google możemy zobaczyć rozszerzony opis strony. Wszystko jest w porządku do czasu, kiedy w opisie nie pojawia się spam. Warto tutaj poświęcić chwilę, aby zapoznać się z danymi strukturalnymi strony. Przydatne może okazać się to narzędzie: https://search.google.com/structured-data/testing-tool

W dzisiejszym artykule przedstawiliśmy błędne techniki pozycjonowania, które stosowane są podczas budowania strony. W następnym artykule powiemy o złych technikach pozycjonowania z zakresu linków przychodzących.

Przygotuj swoją stronę na wyjątkowe Święta!

Święta tuż tuż.. Wiadomo, że okres poprzedzający Boże Narodzenie to raj dla handlowców. Wielu z nich uzyskuje naprawdę ogromne przychody w tym czasie. Dotyczy to także sprzedaży i usług internetowych. Jednak, aby nam także się udało, musimy się dobrze na ten czas przygotować.

Na samym początku warto przeprowadzić krótki audyt naszej strony i sklepu internetowego. Należy usunąć wszelkie usterki, o których wiemy, a z naprawą których czekaliśmy na odpowiedni moment. To on.

Okres przedświąteczny to czas, kiedy nasze witryny będą odwiedzane przez wiele osób, dlatego wolno ładująca się strona, problemy z wyszukiwaniem, brak podstawowych informacji o płatnościach i dostawie mogą nas zdyskwalifikować już na początku. Musimy przygotować nasze plany tak, aby wystarczyło w kryzysowej sytuacji je wdrożyć. Później nie będzie czasu na obmyślanie planu B, a zyski przejdą nam koło nosa. Musimy także odpowiednio dograć wszystko w czasie. Grafiki dla pracowników powinny być przygotowane wcześnie tak, aby nic nas nie zaskoczyło. Jeśli zajmujemy się sprzedażą, warto dowiedzieć się o wcześniejszych rezerwacjach towaru w hurtowniach. Ogólnie mówiąc, trzeba prześledzić całą ścieżkę towaru: do kogo idzie, w jaki sposób jest zamawiany, aby na każdym etapie wyłapać pewne nieprawidłowości.

Jeśli od zaplecza jesteśmy przygotowani, możemy przejść do pracy nad naszą stroną lub sklepem internetowym.

SZATA GRAFICZNA

Na czas świąt warto wprowadzić na stronie nową szatę graficzną. Powinno pojawić się dużo czerwieni i zieleni. Dodatki w postaci mikołajowych czapek, jemioły i świątecznych drzewek świetnie wpasują się w tło strony. Warto pamiętać o kontynuacji tych motywów na podstronach ofertowych, blogu itd.

STAŁY KONTAKT

Warto zastanowić się nad udoskonaleniem naszego mailingu i innych form kontaktu z klientami. Szata graficzna będzie grała ważną rolę także w tym wypadku. Ważne jest szybkie odpowiadanie na zapytania oraz możliwość kontaktu telefonicznego.  Nie zapomnijcie o świątecznych życzeniach dla wszystkich klientów, zarówno tych na stronie, jak i w newsletterach.

POMÓŻ KLIENTOWI WYBRAĆ

Gorący czas przedświąteczny nie pozwala na przeglądanie całego asortymentu strony lub pakietów ofertowych. Ułatw to klientowi tworząc odpowiednie posty blogowe. Top 10 prezentów dla niego/ dla niej czy jak możemy pomóc ci w święta – to chwytliwe tytuły, który szybko i konkretnie pozwolą klientowi zapoznać się z waszą ofertą.

INSPIRUJ

Oprócz artykułów czysto ofertowych postaraj się na przygotowanie czegoś dla ducha. Spróbuj wprowadzić klienta w magiczny czas świąt dzięki swoim produktom i usługom. Podkreśl istotę rodzinnie spędzonego czasu, bezstresowego odpoczynku lub atmosfery dziecięcych wspomnień. Dzięki temu czytelnicy poczują się na stronie prawie jak w domu, a ciepło bijące od artykułów przełoży się na zakupy, których dokonują.

MIŁY GEST

Do każdego zamówienia postaraj się dodać coś osobistego od firmy. Może być to kartka z życzeniami, próbki produktów lub gadżety firmowe. Nie liczy się wielkość, ale gest, który klienci zapamiętają na długo.

 

Tajemnice Google, czyli czego nie wiesz o wyszukiwarce

Optymalizacja stron internetowych należy do tematów zyskujących coraz większą popularność. Nic w tym dziwnego. Zakładając własną stronę internetową, chcemy w sieci zaistnieć. Warto więc poznać kilka wskazówek, które ułatwią optymalizację niejednemu z Was.

Roboty Google klasyfikują strony internetowe na dwie kategorie. Z jednej strony mamy działania techniczne, takie jak linkowanie lub słowa kluczowe. Druga kategoria związana jest z naszym autorytetem w sieci. Z tym drugim jest często o wiele trudniej. Potrzebne jest do tego bogate zaplecze, pewien osobisty sukces i podziw innych. Niestety ta druga kategoria jest o wiele bardziej skomplikowana, ponieważ nie zależy bezpośrednio od nas.

Mamy natomiast wpływ na techniczny aspekt optymalizacji naszej strony internetowej. Zjawiskiem niezwykle frustrującym, zarówno dla początkujących jak i specjalistów, jest fakt, że Google nie wystosowuje żadnych praktycznych wskazówek dotyczących optymalizacji. Prowadzi to do tego, że osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce zależy tylko i wyłącznie od naszych intuicyjnych działań. Oczywiście, wielu specjalistów przez lata wypracowało sobie pewne metody działania, jednak algorytmy zmieniają się tak często, że niczego nie możemy być pewni.

Przechodząc technicznie do optymalizacji stron internetowych warto poznać czynniki, które nie są znane każdemu śmiertelnikowi. Te kilka, tzw. smaczków, pozwoli wzbogacić naszą stronę internetową i podnieść jej pozycję w wyszukiwarce.

POWTÓRZENIA

Zduplikowana treść nigdzie nie jest skutecznym rozwiązaniem. Pozwolenie na takie działanie mamy tylko wtedy, gdy tworzymy mobilną wersję strony. W innych wypadkach działa to na naszą niekorzyść, a pozycja w wyszukiwarce spada, ponieważ brakuje nam nowych, oryginalnych tekstów.

LOKALNOŚĆ

Wiele razy podkreślaliśmy jak ważne jest optymalizowanie lokalne. Oczywiście, istotne jest ono dla biznesów, które są materialne. Biznesy globalne, działające tylko w internecie nie wykorzystają tych wskazówek. Jeśli firma działa lokalnie warto podkreślić to w każdy możliwy sposób np. w słowach kluczowych, nagłówkach, opisach itd. Jeśli to możliwe, podawaj jak najdokładniejsze informacje np. ulica, dzielnica, miasto, powiat, województwo itp.

GRAFIKA

To wciąż mało eksploatowany temat. Warto pamiętać, że w przypadku, gdy strona nie otworzy się prawidłowo, czytelnik zobaczy nazwy robocze zdjęć. Trzeba koniecznie nad tym popracować.