Wielu klientów wyszukuje informacji bezpośrednio na Mapach Google
Warto zatem umożliwić potencjalnym klientom znalezienie także twojej firmy.
Swoje usługi świadczysz tylko w siebie swojej firmy lub w ściśle określonej okolicy? Wydaje ci się, że dla tego typu działalności nie ma potrzeby pozycjonowania, bo przecież chcesz dotrzeć tylko do klientów z twojej miejscowości? Błąd! Pozycjonowanie może pomóc ci zdobyć zupełnie nowych klientów, którzy szukają usług w konkretnym miejscu. Przykład? Wyobraź sobie, że chcesz wyjść z rodziną na kolację. Prawdopodobnie wpiszesz w Google frazę złożoną ze słowa „restauracja” i nazwy twojego miasta lub interesującej cię okolicy. Nie będą obchodziły cie wyniki z drugiego końca Polski, prawda? Albo inna sytuacja: w czasie urlopu złapiesz gumę. Również będziesz szukał wulkanizatora w konkretnym miejscu, wykorzystując funkcję lokalizacji w twoim telefonie lub tablecie albo wpisując w wyszukiwarkę konkretne miejsce.
Google „domyśla się”, kiedy szukamy jakiejś usługi w najbliższej okolicy. Wyniki wyszukiwań takich fraz jak wspomniana już „restauracja” czy „mechanik” albo „basen sportowy” (czyli związanych z usługami świadczonymi na miejscu) będą różniły się w zależności od tego, w jakiej lokalizacji będziemy ich wyszukiwań. Google w tych przypadkach bierze pod uwagę nasze położenie i stara się zaproponować nam takie wyniki, z których będziemy mogli najwygodniej i najszybciej skorzystać. I to jest twoja szansa: musisz tylko pozwolić się znaleźć.
Pozycjonowanie lokalne różni się od – na przykład – pozycjonowania sklepu internetowego, który oferuje wysyłkę swoich towarów w każdy zakątek kraju (a czasem nawet i dalej). Przy optymalizowaniu serwisu zwracamy uwagę na nieco inne aspekty, szczególnie te związane z wskazaniem miejsca świadczenia twoich usług. To bardzo ważne, żeby na twojej stronie znalazły się dokładne informacje dotyczące adresu twojej firmy. W przypadku pozycjonowania lokalnego zwraca się także na opinie wystawane przez klientów czy linki pozyskiwane z miejscowych serwisów.
Nie oznacza to jednak, że powinieneś zrezygnować z pozycjonowania lokalnego, gdy prowadzisz sprzedaż wysyłkową. Jeśli oferujesz klientom osobisty odbiór towarów, warto zadbać o widoczność pod lokalnymi frazami i w Mapach Google. Dla wielu użytkowników możliwość odbioru osobistego bywa decydująca przy wyborze sklepu – warto to zatem wykorzystać dla zwiększenia sprzedaży.