Przy opracowywaniu kampanii reklamowej w systemie Google Ads trzeba wziąć pod uwagę dwie rzeczy. Po pierwsze, jak przy tradycyjnej kampanii, musisz przygotować ją tak, by była atrakcyjna dla jej odbiorcy. Twoja grupa docelowa naprawdę musi poczuć się zachęcona do kupna twojego produktu lub korzystania z twoich usług. Drugi aspekt, który pojawia się przy reklamach Google’owych, to oczywiście takie przygotowanie kampanii, by była atrakcyjna także dla algorytmów Google.
Istnieje szereg wytycznych, które powinieneś zrealizować, by twoja reklama trafiła do odbiorców. Te wytyczne to między innymi format feedu (czyli listy twoich produktów wraz z ich cenami i podstawowymi informacjami na ich temat), które dodajesz do swojego konta Google Merchant Center, czy też zdjęcia w odpowiedniej jakości i we właściwych rozmiarach. No i najważniejsza rzecz: dobór odpowiednich słów kluczowych, żeby twoje produkty wyświetlały się osobom naprawdę nimi zainteresowanym.