Trafiasz do klientów, którzy już znają twój brand
A jak powszechnie wiadomo – coś znajomego wydaje nam się lepsze. Taki użytkownik prędzej skorzysta ze znanej już strony niż będzie szukał czegoś zupełnie nowego.
Wyobraź sobie taką sytuację: klient jest zainteresowany twoim produktem lub usługą, ale coś go rozprasza i nie finalizuje transakcji. Zamyka przeglądarkę i zapomina o całej sprawie. Świetnie byłoby mu o tym przypomnieć za jakiś czas – by mógł dokończyć swój zakup. I właśnie taką możliwość daje kampania remarketingowa w Google Ads.
Korzystając ze stron internetowych, zezwalamy na zapisywanie tzw. plików cookie. Dzięki temu przy kolejnym uruchomieniu przeglądarki ona już wie, jakie tematy nas interesują. Google może zatem idealnie dopasować wyświetlane nam reklamy w oparciu o odwiedzane wcześniej witryny. To jednak ty decydujesz, którzy użytkownicy mają zobaczyć twoją reklamę. Może to być każdy użytkownik, który choć raz pojawił się na twojej stronie. Możesz ograniczyć grupę docelową do osób, które zrezygnowały z zakupów na określonym etapie zamówienia. Mogą to także być twoi klienci – czyli użytkownicy, którzy dokonali już kiedyś zakupu. Dzięki temu twoja reklama będzie dokładniejsza i skuteczniejsza.
Remarketing może odbywać się na kilka sposobów. Najprostsza, podstawowa opcja to wyświetlanie reklamy twojej firmy użytkownikom, którzy odwiedzili twoją stronę. Możesz jednak zastosować remarketing dynamiczny i pokazywać klientom produkty, które wzbudziły ich szczególne zainteresowanie (oglądali je w twoim sklepie lub nawet dodali do koszyka). Kampanię remarketingową można także przeprowadzić z wykorzystaniem aplikacji mobilnych czy filmów na YouTube. Wyraźnie więc widać, że masz naprawdę wiele możliwości, by wypromować swój biznes.
Niewątpliwym plusem remarketingu jest to, że nie wyświetlasz reklamy w ciemno, licząc, że ktoś ją zauważy. Kierujesz ją do bardzo mocno sprecyzowanej grupy osób, które już wyraziły zainteresowanie twoją firmą. W dodatku sam decydujesz, jakie grupy interesują cię najbardziej, a dzięki temu maksymalizujesz zyski, która reklama przynosi. A oprócz tego budujesz bazę swoich stałych klientów.