Social media

TWORZYMY TREŚCI, KTÓRE DZIAŁAJĄ!

Teksty na twojej stronie to coś więcej niż informacja

Dobra komunikacja to podstawa rozwoju marki. Obecnie najczęściej komunikujemy się poprzez smartfony, komputery, tablety, ogrom czasu spędzając w świecie wirtualnym. W tej przestrzeni rządzą social media, z roku na rok zyskując coraz większą moc oddziaływania. Czym są social media? Dlaczego są takie ważne?

Social media, czyli media społecznościowe, mają za zadanie ułatwiać dialog i interakcję między użytkownikami sieci. Odgrywają obecnie ważną rolę codziennym życiu społeczeństwa, jednak to dla firm okazały się największym przełomem. Odkąd istnienie w social mediach stało się dla firm “istnieniem w ogóle”, firmy wciąż szukają sposobu, jak robić to dobrze.

W skład social mediów wchodzą portale społecznościowych o dużych zasięgach, z dużą grupą zarejestrowanych (i aktywnych) użytkowników. Popularne obecnie portale społecznościowe, to m.in.:

  • Facebook

  • Instagram

  • LinkedIn

  • Twitter

  • YouTube

  • Tumblr

  • Pinterest

Sama obecność w mediach społecznościowych to nie wszystko. Każde z powyższych kanałów komunikacji ma swoją oddzielną grupę odbiorców. Firma musi być przygotowana na to, że nie każdy z kanałów będzie odpowiedni dla jej sposobu komunikacji oraz na to, że nie w każdym z dostępnych kanałów znajdzie swoją docelową grupę odbiorców. Dobór portali jest równie znaczący, co sam dialog.

Facebook

od lat podbija rankingi popularności. To wciąż najbardziej powszechny, najchętniej użytkowany portal społecznościowy, który inne bije na głowę liczbą 2,2 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Biorąc pod uwagę olbrzymią liczbę użytkowników, facebook jest kanałem społecznościowym, na którym znajduje się prawdopodobnie każda możliwa grupa docelowa. Warto mieć to na uwadze, planując wybór narzędzi social mediów dla swojej marki. Obecność na facebooku jest obowiązkowa.

Instagram

to cieszący się coraz większą popularnością fotograficzny serwis społecznościowy, z którego miesięcznie korzysta 800 milionów osób na całym świecie. Instagram zaczynał jako platforma dla osób prywatnych, tworząc przestrzeń do publikowania codziennych zdjęć w formie albumu. Obecnie funkcjonuje jako bardzo silna kreatywna platforma biznesowa, skupiająca firmy, influencerów, promująca marki i produkty, dzięki zachowaniu bezpośredniego kontaktu z klientem.

Dwa powyższe narzędzia mediów społecznościowych są narzędziami, o które warto zadbać już na samym początku. Ich popularność oraz szeroki profil odbiorców daje szansę dotarcia do właściwej grupy docelowej, nawet w krótkim czasie. O tym, w jaki sposób korzystać z tych narzędzi, jakie przynoszą zyski oraz co jest potrzebne do zarządzania nimi, przeczytasz w zakładce social media komunikacja.

Pozostałe z portali nie będą służyć każdemu. LinkedIn to serwis typowo biznesowy, który skupia pracodawców i pracowników, kształtując rynek pracy i wspierając budowanie relacji zawodowych. YouTube jest serwisem społecznościowym, który umożliwia umieszczanie, oglądanie, udostępnianie i komentowanie filmów za darmo. I chociaż YouTube nie będzie serwisem dla każdego, dobrze jednak pamiętać, że jest drugim co do popularności serwisem społecznościowym, liczącym 1,8 miliarda użytkowników miesięcznie. Twitter i tumblr to serwisy mikroblogowe, skupiające wokół siebie kolejno: 336 milionów (twitter) i 115 milionów użytkowników, pozwalając na wysyłanie krótkich komunikatów o charakterze informacyjnym, rozrywkowym lub politycznym.

Odkąd klienci korzystają z social mediów, firmy również nauczyły się ich używać. Social media skracają drogę komunikatu na linii usługa-klient. Pozwalają utrzymać kontakt. Aby dobrze się komunikować, aby rozwijać dialog, aby zdobywać nowych odbiorców oraz promować się w świecie, w którym większość czasu spędza się w sieci… trzeba rozumieć social media.

Arcyksiąże Wyszukiwarki - Marcin Kowalczyk

Wielu przedsiębiorców zmaga się z problemem tworzenia efektywnych treści. Wsparcie specjalistów diametralnie zmienia jakość pracy i wspiera aktywną sprzedaż. Dlatego nie wahaj się i jeśli:

  • zależy Ci na szybkim wzroście inwestycji,
  • chciałbyś, by więcej osób zatrzymywało się na swojej stronie,
  • czujesz, że mógłbyś działać efektywniej, ale nie wiesz, jak tworzyć treści, przykuwające uwagę…