Bardzo duży zasięg
Nie ma co kryć – Google to gigantyczny gracz. Dzięki temu może zapewnić naprawdę dużą widoczność twojej reklamy. A widoczność wpływa z kolei na rozpoznawalność marki, zaufanie klientów i ich liczbę.
Podczas gdy pozycjonowanie to długi i często dość żmudny proces, Google proponuje firmom prostsze rozwiązanie: własny system reklam. Google Ads (dawniej znany pod nazwą Google AdWords) wyświetla linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania oraz na zewnętrznych stronach internetowych, które biorą udział w programie AdSense.
Upraszczając: jeśli chcesz, żeby twoja strona pojawiła się na szczycie wyników Google, masz dwie możliwości. Pierwsza to pozycjonowanie, które zajmuje dużo czasu, ale daje dość stabilny i długotrwały efekt oraz poprawia znacząco jakość twojej witryny. Drugą opcją są właśnie reklamy z systemu Google Ads – możesz zapłacić za to, by twój link pojawił się na górze strony z wynikami wyszukiwania. Oprócz tego system Google Ads umożliwia ci umieszczanie reklam na zewnętrznych serwisach, które Google uznał za witryny o odpowiedniej jakości, ale także na YouTube czy w aplikacjach mobilnych. Korzystając z Google Ads, możesz emitować różne rodzaje reklam: tekstowe, graficzne oraz z wykorzystaniem video.
Google Ads opiera się na systemie CPC, czyli cost per click – płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w twój link – lub CPM (cost per mille) – płacisz, gdy twoja reklama zostanie wyświetlona przez 1000 użytkowników. Google daje dużo możliwości personalizowania reklam. To ty decydujesz, przy jakich słowach kluczowych ma pojawić się twoja strona. Możesz także ustalić zakres geograficzny (nie ma sensu wyświetlać reklamy twojej wrocławskiej restauracji użytkownikom w Warszawie, prawda?), a nawet godzinowy (żeby nie reklamować restauracji już po jej zamknięciu). To ty wybierasz także kwotę, którą chcesz przeznaczyć na budżet reklamowy, oraz koszt pojedynczego kliknięcia.
Gdy użytkownik wpisze frazę, która spełnia wymogi twojej reklamy, następuje swoista licytacja. Gotowe reklamy konkurują ze sobą pod względem jakości i wysokości zadeklarowanej opłaty za kliknięcie. Zwycięzca tego konkursu wyświetli się na stronie wyszukiwania lub w serwisie partnerskim.
Właśnie dlatego przyda ci się nasze doświadczenie. Przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy już wiele kampanii reklamowych w systemie Google Ads, więc wiemy doskonale, na co zwracać uwagę, by to twoja reklama wygrała licytację. Dzięki zdobytej w praktyce wiedzy będziemy potrafili też maksymalnie zoptymalizować twój budżet, aby osiągnąć najlepsze efekty jak najniższym kosztem. Sprawdź sam – napisz do nas. Przygotujemy dla ciebie doskonałą kampanię.