Obowiązkowa check-lista pozycjonera

Pozycjonowanie jest działaniem trudnym i czasochłonnym. Stanowi źródło stresu zarówno dla pozycjonera, jak i właściciela pozycjonowanej strony. Stale zmieniające się algorytmy wymagają stosowania różnorodnych technik pozycjonowania. Warto jednak posiadać swoją krótką check-listę, aby nie zapomnieć o najważniejszych działaniach. Co do nich zależy?

 

Check-lista pozycjonera

 

  1. Słowa kluczowe

Rozpocznijmy od absolutnych podstaw. Ustalanie skutecznych słów kluczowych to nie lada wyzwanie. Musimy wykazać się kreatywnością, przewidywalnością i musimy być wrażliwi na  naszych odbiorców. Dzięki tym cechom możemy przewidzieć najczęściej wyszukiwane frazy w naszej tematyce i wykorzystać je do pozycjonowania naszej strony. Jeśli masz ochotę, możesz skorzystać z licznych programów, które pomogą ci wybrać najlepsze słowa kluczowe lub zaplanować ich dodawanie.

 

  1. Ciekawy tytuł

Tym, co najczęściej przyciąga odbiorcę do całej strony są ciekawe tytuły. Odnosi się to do nagłówków, zakładek, artykułów czy unikatowych opisów produktów. Jest to podstawa optymalizacji każdej strony internetowej. Tytuły muszą być krótkie i treściwe. Dobrze, jeśli wszystkie teksty na stronie będą utrzymane w podobnej stylistyce językowej. Łączy się to bezpośrednio ze spójnym wizerunkiem marki.

 

  1. Meta Tag description

Najprościej mówiąc jest to opis naszej strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Warto zadbać o ten element, ponieważ wiele osób na jego podstawie podejmuje decyzje o kliknięciu. Opis powinien być konkretny i zwięźle opisywać to, co czytelnik znajdzie na stronie.

 

  1. Prosty adres URL

Wciąż wiele osób zapomina o optymalizacji adresu. Jednak wielu odbiorców może być zniechęconym długimi nazwami czy niezrozumiałymi ciągami liter i cyfr. Warto optymalizować adresy URL- dzięki temu odbiorcy częściej będą wracać na naszą stronę.

 

  1. Wartościowa treść

To podstawa każdej strony internetowej. W wyszukiwarce Google najbardziej zależy nam na znalezieniu tego, czego absolutnie w danej chwili potrzebujemy. Treści zamieszczane na stronie internetowej muszą więc odpowiadać potrzebom odbiorców. Powielane treści tracą swoją wartość. Nikt nie chce czytać na kilku stronach tych samych porad. Musimy więc przygotowywać najwyższej jakości treści, aby strona była popularna i przede wszystkim potrzebna odbiorcom.

 

  1. Analiza

Jednym z zadań pozycjonera jest stała analiza wyników. Sprawdzamy nową pozycję, optymalizujemy, poprawiamy. Dodatkowo stale monitorujemy konkurencję i staramy się udoskonalać każdą stronę. Nie byłoby to możliwe bez odpowiednich programów do analizy naszej witryny. Każdy pozycjoner powinien posiadać szereg programów, którym ufa i z których może wyciągnąć jak najwięcej przydatnych informacji.

 

Powyższe elementy to zadania, od których swoją pracę powinien zacząć każdy pozycjoner. Musi on także pamiętać o tych zasadach każdego dnia, przy każdej pracy, przy każdej pozycjonowanej stronie. Bez tych elementów zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarce będzie niemożliwe.

Biblioteczka

Skuteczne pozycjonowanie to nie lada wyzwanie. Zanim podejmiesz decyzję o samodzielnym pozycjonowaniu swojej strony i wprowadzaniu nowych produktów lub staniesz przed wyborem profesjonalisty – zapoznaj się z tematem. Dzisiaj polecamy 3 nowe pozycje książkowe, które przybliżą Ci tematykę e-commerce i wprowadzą w skuteczne techniki pozycjonowania.

1. Digital Business i E-commerce Management

Pozycję tę przygotował Dave Chaffey, a składa się ona z trzech części. Na wstępie autor porusza kluczowe pojęcia, następnie opisuje skuteczne strategie, a na zakończenie opowiada jak wprowadza zmiany. Jest to obszerna pozycja, która porusza wiele wątków.

2. Biblia e-biznesu- Nowy Testament

To już druga edycja książki, którą tworzy blisko 60 autorów-specjalistów. Poruszają oni wiele tematów i pokazują konkretne przypadki działań. Książka napisana jest prostym, zrozumiałym językiem i wyposaży nas w ogromną wiedzę merytoryczną.

3. 70 sposobów na rozkochanie klientów w e-biznesie

Czy sam tytuł nie brzmi zachęcająco? Książka autorstwa Pawła Krzyworączki pokazuje nam jak reagować na reklamacje, negatywne opinie klientów oraz jak sprawić, żeby relacje z klientem były jak najlepsze. Jest to obowiązkowa pozycja na liście każdego, kto jest zainteresowany sprzedażą internetową.

Powyższe pozycje w łatwy i szybki sposób pokażą co jest najważniejsze w prowadzeniu e-biznesu, na co zwrócić uwagę oraz jak udoskonalać kontakt z klientem poprzez stronę, newslettery, czy optymalizację.

Zwiększ zasięg i zyskaj większy ruch na stronie!

Pozycjonowanie to nie tylko słowa kluczowe i wysoki wynik w wyszukiwarce. Są to oczywiście nasze cele, ale musimy dojść do nich małymi kroczkami. Na początku chcemy, aby nasze treści trafiły dokładnie tam, gdzie znajdują się nasi odbiorcy. Przygotowując swoją markę do działań marketingowych musimy koniecznie określić naszą grupę docelową. Może się ona z czasem zmieniać, dlatego koniecznie należy uaktualniać nasze dane i sprawdzać, gdzie jeszcze znajdują się nasi odbiorcy.

Kluczem do uzyskania powyższych informacji jest zwiększenie zasięgu naszych działań. Jeśli to uda nam się osiągnąć, dotrzemy do nowych odbiorców, a tym samym zwiększymy ruch na stronie i zyskamy wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jak zwiększyć zasięg?

1. Strona www musi być twoją mocną stroną
Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na optymalizację strony. Należy zadbać o komunikatywne nagłówki, przystępne opisy, estetyczną szatę graficzną i jasne, czytelne podstrony. Dzięki temu odbiorca będzie chciał eksplorować naszą stronę i zajrzeć w każdy jej kąt. Wystarczy dodać do tego ciekawą treść, a przypadkowy odbiorca na pewno stanie się naszym stałym odwiedzającym.

2. Udzielaj się w sieci
Jeśli chcesz dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, musisz się pokazać. Dobrym pomysłem jest udzielanie się na forach tematycznych czy współpraca z innymi specjalistami. Dzięki temu możesz zaprezentować się z jak najlepszej strony, zyskać reputację i odsyłać do własnych treści. Trzeba jednak uważać, aby nie przesadzić. Linkowanie na prawo i lewo nie wygląda dobrze i jedynie odstrasza.

3. Aktualizuj treści
Ważne jest, aby treści na twojej stronie pojawiały się regularnie i aby zawierały w sobie ciekawe rozwiązania. Jeśli nie masz pomysłu na artykuł zachęcamy do stworzenia listy ciekawych tematów, śledzenia konkurencji i słów kluczowych w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu możemy zainspirować się nowymi tematami oraz wykorzystać dotychczasowe artykuły do tworzenia nowych, wartościowych treści. Regularność w SEO to podstawa.

4. Bądź rozpoznawalny
Wypracuj swój własny styl i staraj się, aby był on charakterystyczny w wynikach wyszukiwania. Chwytliwe nagłówki, wykorzystywanie synonimów i odpowiedzi na pytania to świetne sposoby na to, aby więcej osób dowiedziało się o twojej marce.

Powyższe pomysły to jedynie kropla w morzu pomysłów, jakie posiadamy na zwiększenie zasięgu. Jeśli czujesz, że twoja marka wciąż nie jest znana, chętnie pomożemy ci w zwiększeniu zasięgu, a tym samym wygenerowaniu nowego ruchu na stronie. Stąd niewiele dzieli nas od wysokich pozycji w wyszukiwarce i prawdziwych sukcesów.

4 rzadko wykorzystywane techniki pozycjonowania- wypróbuj je!

Pozycjonowanie to absolutny must-have każdej strony internetowej. Rozpoznawalność i wysoka pozycja w wyszukiwarce to gwarancja sukcesu niejednego biznesu. Strony możemy pozycjonować na różne sposoby. Każdy z nich wymaga jednak czasu i cierpliwości. Ponadto, często konkurencja stosuje te same techniki, przez co nie dają one tak spektakularnych efektów. Dzisiaj zaprezentujemy kilka technik, które stosowane są stosunkowo rzadko, ale są zaskakująco skuteczne!
1. Baw się słowami

Rzadko wykorzystywaną techniką jest pozycjonowanie na synonimy. Wyszukiwarka jest na tyle inteligentna, że nie wyszukuje jedynie konkretnych słów, ale stara się odpowiedzieć na potrzebę szukającego. Oznacza to, że w wynikach wyszukiwania znajdziemy zarówno synonimy wpisanej frazy, jak i całe odpowiedzi na konkretne pytania. Warto pozycjonować przy użyciu tej techniki, ponieważ wyszukiwarka coraz bardziej intuicyjnie podchodzi do wpisywanych zapytań.

2. Bądź lepszy od konkurencji

Kolejna technika kierowana jest dla ambitnych pozycjonerów. Wykorzystaj martwe linki na stronie konkurencji. Sprawdź wcześniej zamieszczony content i przygotuj lepszy. Następnie skontaktuj się z administratorem informując o wygasłym linku. Zaproponuj własną, wartościową treść i czekaj na efekty. Technika ta do prostych nie należy, ale kreatywne działania zawsze przynoszą efekty.

3. Wykorzystaj moc Wikipedii

W artykułach dostępnych na Wikipedii znajdziemy wiele martwych źródeł. Ciekawym pomysłem na pozycjonowanie będzie ich odnowienie. Do wyszukiwania martwych linków dedykowane są odpowiednie strony. Następnie zapoznajemy się z pierwotną treścią i staramy się stworzyć alternatywny artykuł. Później czekasz tylko na akceptację.

4. Inspiruj się słowami kluczowymi

Dzięki temu, że wyszukiwarka jest coraz bardziej intuicyjna, wpisując podstawowe słowa kluczowe możemy zaobserwować różnorodne wyniki wyszukiwania. Wpisując interesującą nas frazę możemy zobaczyć sugerowane pokrewne tematy czy słowa. Wystarczy tylko dodać je do swojego contentu i gotowe.

To tylko kilka przykładów prezentujących kreatywne pozycjonowanie. Warto znać zarówno tradycyjne techniki, nowoczesne związane z mediami społecznościowymi jak i kilka ciekawych rozwiązań na kreatywne działania. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, zapraszamy do lektury kolejnych artykułów.

Jak promować nowy sklep internetowy? 5 praktycznych wskazówek

Nowy sklep internetowy to dla wielu przedsiębiorców ogromny krok w przyszłość. Taka forma sprzedaży swoich produktów jest niezwykle innowacyjna, a stworzenie takiego sklepu jest ogromnym wyzwaniem. Niestety, wiele firm rezygnuje z jego prowadzenia, promowania i udoskonalania, ponieważ wiele kwestii jest dla nich niezrozumiałych.

Warto zaraz po otwarciu sklepu internetowego wciągnąć się w ten świat jeszcze bardziej i nie rezygnować nawet na chwilę. Sposobem na osiągnięcie sukcesu są oczywiście akcje promocyjne i rozpowszechnianie informacji o naszym sklepie w sieci. Jak to zrobić?

Każda akcja promocyjna zależy od wielu czynników. Musimy wziąć pod uwagę konkurencję, nasz budżet, a także kreatywność. Nie warto jednak wprowadzać wszystkich swoich pomysłów od razu, ponieważ wtedy nie będziemy w stanie ustalić co tak naprawdę działa.

1. Prowadź bloga

Jest to najtańsza i ostatnimi czasy najskuteczniejsza forma promocji sklepów internetowych. Niemal na każdej stronie sklepu znajdziemy zakładkę blog. Musi być ona widoczna dla klientów! Blog pozwoli zaprezentować się odbiorcy z profesjonalnej strony i przedstawi nas jako ekspertów w swojej dziedzinie. Na blogu możemy relacjonować nasze działania, opisywać rozwiązania problemów, udostępniać poradniki, organizować akcje z pytaniami i odpowiedziami, a także ogłaszać konkursy, rabaty i wiele innych. To jak wykorzystamy nasz blog, zależeć będzie tylko od nas. Warto jednak pamiętać, że blogowe treści powinny być oryginalne i ciekawe. Czytelnik musi poczuć, że chce się z naszego bloga czegoś nowego dowiedzieć. Ważna jest też regularność. Bez aktualizowania naszego bloga, nie przyniesie on żadnych korzyści.

2. Pokaż się w mediach

Równie dobrym sposobem promocji sklepu internetowego jest założenie swojego profilu w mediach społecznościowych. To tam możemy publikować naszą ofertę, akcentować zalety produktów, a także odsyłać do specjalistycznych artykułów na blogu. Media społecznościowe gwarantują bliższy kontakt między firmą a klientem oraz wpływają na większe zaufanie do marki. Ponadto dzięki udostępnianiu naszego profilu przez znajomych, o naszym sklepie dowie się mnóstwo ludzi!

3. Rozpieszczaj klientów

Zawsze pamiętaj o klientach, którzy już skorzystali z twojego sklepu internetowego. Zaproś ich do newslettera, zaproponuj kartę stałego klienta lub atrakcyjną zniżkę. Informuj także na bieżąco o aktualnych promocjach w sklepie. Szanuj klienta, który zaufał twojej marce, a on na pewno wróci.

4. Działaj lokalnie

Na początku działalności sklepu internetowego postaraj się o to, żeby ludzie w twojej okolicy dowiedzieli się o tym. Być może ktoś chciałby skorzystać z takiego sklepu, a nie wie, że taki istnieje tuż za rogiem, w którym w dodatku towar można zamówić przez internet. Niezbędne w takiej promocji będzie pozycjonowanie lokalne, które najlepiej zacząć od GoogleMaps. Umieść tam wizytówkę swojego sklepu i czekaj na klientów.

5. Optymalizuj

Współcześni odbiorcy są niezwykle wrażliwi jeśli chodzi o urządzenia mobilne. Jeśli sklep internetowy nie jest zoptymalizowany pod tym kątem, klient bardzo szybko może zrezygnować z odwiedzin na stronie sklepu. Na samym początku tworzenia sklepu pamiętaj już o optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych. Dzięki temu twoi klienci poczują prawdziwy komfort w poruszaniu się po stronie.

Pozyskiwanie linków- zrób to kreatywnie na trzy sposoby

Algorytmy Google coraz częściej utrudniają nam zdobywanie „łatwych” linków. Wiąże się to z tym, że treść na naszych stronach musi być naprawdę dobrej jakości, nie może się powielać, musi generować ruch, a także przyciągać nowych odbiorców. Takie działania wymagają zwykle większych nakładów pracy i kreatywności w działaniu. Najlepiej zacząć od pozyskiwania linków w sposób przyjazny robotom Google. Jakie są te sposoby?

1. Poznaj problemy odbiorcy
Na wielu stronach internetowych firm możemy znaleźć liczne poradniki, sekcje z odpowiedziami na pytania czytelników, porady itp. Właśnie tego szukają odbiorcy na blogach specjalistów z danej dziedziny. Warto wygenerować osobny mail na takie pytania od czytelników i stopniowo tworzyć na ich podstawie artykuły. Ciekawym pomysłem jest np. wyszukiwanie tematów na forum dotyczących naszej dziedziny i wplatanie w tok rozmowy odnośników do naszych artykułów na stronie. Możemy także udzielać na różnych stronach informacji. Działanie kreatywne, czasochłonne, ale niezwykle skuteczne!

2. Wykaż się inicjatywą
Stare, dobre powiedzenie mówi, że współpraca się opłaca. Warto stworzyć listę blogów dotyczących naszej branży i wybrać te atrakcyjne pod kątem ilości obserwatorów, ruchu i aktualizacji. Następnie musimy dokładnie prześledzić bloga i znaleźć w nich nieścisłości techniczne bądź merytoryczne. W zamian za wskazanie niedociągnięć, wato zapytać o udostępnienie linku z naszą stroną. Metoda działa na firmy pod kątem psychologicznym i jest bardzo wymagająca. Jednak jeśli my komuś pomożemy, ten ktoś na pewno nam się odwdzięczy.

3. Dziel się
Wielu blogerów działa na różnych zasadach współpracy. Bardzo często jest to wymiana produktu na recenzję. Warto rozesłać swoje produkty do popularnych blogerów, specjalistów itp., specjalnie je zapakować, dołączyć spersonalizowaną kartkę i poprosić o recenzję. Wiele osób nie chce współpracować na takich zasadach, jednak dobrym produktom i pięknym, spersonalizowanym przekazom trudno jest odmówić. Zawsze warto spróbować takich działań.

Powyższe metody pozyskiwania linków to propozycje dla naprawdę odważnych osób. Jednak dzięki ich zastosowaniu nasze linki będą naprawdę wartościowe i przyciągną wielu nowych odbiorców.

Linki wewnętrzne- co warto wiedzieć?

Każdy pozycjoner wie dokładnie, czym są linki wewnętrzne. Jednak nasi odbiorcy to także osoby stawiające swoje pierwsze kroki w seo, dlatego czujemy się w obowiązku przedstawić w prosty i zwięzły sposób kolejne pojęcie do naszego seo słowniczka.

Linki wewnętrzne czym są i dlaczego są takie ważne?

Linki wewnętrzne stanowią bardzo dobre narzędzie do zwiększania naszej pozycji w wyszukiwarce. Płynące z ich użytkowania ich korzyści są rozliczne, dlatego wymienimy tutaj jedynie te najważniejsze, równocześnie zachęcając do samodzielnego pogłębienia swojej wiedzy na ten temat. Generują ruch na stronie oraz pomagają w jej optymalizacji. Dobrze zaprojektowana struktura linków wewnętrznych zapewnia komfort odbiorcy oraz dobrą pozycję w wyszukiwarce twórcy.

Dlaczego linki wewnętrzne są tak przydatne?

Wewnętrzne linki pomagają ustalić strukturę witryny. Pomagają robotom indeksującym i użytkownikom wyszukiwarek określić, które strony w witrynie są najważniejsze. Pomagają użytkownikom w łatwym poruszaniu się po Twojej stronie. Wewnętrzne linki pomagają również przekazywać PageRank lub uprawnienia do linków w witrynie. Oznacza to, że im więcej wewnętrznych linków ma strona – tym więcej ma uprawnień.

Reasumując:

  • Dzięki nim odbiorca może w łatwy sposób poruszać się po stronie
  • Strona będzie odpowiednio zindeksowana przez roboty Google
  • Obniżają współczynnik odrzuceń
  • Więcej osób może dotrzeć do naszej strony
  • Ustalają hierarchię informacji na stronie

Linki wewnętrzne – o czym warto pamiętać?

Chociaż linki wewnętrzne są mniej ważne niż linki zewnętrzne lub lepiej znane jako back linki, nadal powinieneś dać im należytą uwagę, ponieważ jest to zarówno budowanie linków, jak i strategia SEO na stronie. Sukces w linkowaniu wewnętrznym jest tak samo ważny jak sukces w budowaniu zewnętrznego linkowania.

Aby zadbać o linkowanie wewnętrzne we właściwy sposób:

  • podlinkuj ze sobą najczęściej odwiedzane strony
  • zaznaczaj linki w tekście tak, aby były widoczne poza tekst tradycyjny
  • regularnie usuwaj martwe linki
  • umieszczaj ograniczoną liczbę linków, aby nie stracić na jakości

Wskazówka dodatkowa: planowanie treści i ułożenie listy tematów, o których planujesz pisać, pomaga zrozumieć, jakie artykuły można wewnętrznie połączyć z każdym konkretnym artykułem.

Jeszcze jedna rzecz, o której warto pamiętać: zazwyczaj dzieje się tak, gdy nowy artykuł jest publikowany, umieszcza się w nim wewnętrzny link do starych postów, ale nigdy nie wraca się do starych postów, dodając wewnętrzny link do nowych treści. Nie popełniaj tego błędu i pamiętaj, aby wrócić do starych postów i linkować do nowszych postów, aby uzyskać dobry przepływ uprawnień i pomóc sobie w podniesieniu nowych postów w rankingach wyszukiwarek.

Czego nie powinieneś robić?

  • Unikaj linkowania podstrony z każdą inną podstroną
  • unikaj linków zewnętrznych „nofollow”
  • nie umieszczaj na stronie linków, które są zablokowane albo nie zawierają linków wychodzących do innych stron
  • nie umieszczaj tych samych linków w jednej podstronie

Po prostu ważny jest umiar, dlatego zachowaj zdrowy rozsądek i nie umieszczaj linków wewnętrznych do każdego zdania lub akapitu na stronie. Nie bądź też nazbyt oszczędny w linkowaniu, bo gdy strona zostanie opublikowana, ale nigdzie nie ma do niej linków, zostaje niejako „osierocona” i to utrudnia Google jej znalezienie. Staraj się więc, by do każdej z podstron na stronie jednak prowadził jakiś wewnętrzny link – a wtedy należycie pomożesz sobie w optymalizacji całości.

Trzymając się powyższych zasad możesz sprawnie zbudować skuteczną strukturę linków wewnętrznych, co przyczyni się do wzrostu jakości naszej strony, jej widoczności w sieci i zapewni jednocześnie odbiorcom swobodę w poruszaniu się po stronie. Tworzenie takiej struktury powinno być jednym z pierwszych zadań, które realizujemy po stworzeniu własnej strony internetowej.

4 kroki do osiągnięcia sukcesu w content marketingu

Tworzenie wartościowych treści jest niezwykle wymagające. Sytuacja przedstawia się bardzo źle, gdy treści te nie cieszą się takim zainteresowaniem, na jakie liczyliśmy. Inwestycja w content marketing to duże przedsięwzięcie. Warto wiedzieć, jak nie zaprzepaścić takiej szansy i osiągnąć sukces.

1. Burza mózgów

Warto przed rozpoczęciem tworzenia planu treści porozmawiać o tym ze współpracownikami. Można zastanowić się nad tym po co tworzymy wartościowe treści, czemu mają one służyć, jaką powinny przyjmować formę oraz jakie kontakty chcemy utrzymywać z klientem. Tak ustalona wspólnie strategia nie tylko zbliży do siebie zespół, ale także pozwoli na jednolite działania na wszystkich frontach. Uporządkowanie powyższych kwestii zapewni spójną komunikację z klientem.

2. Inspiracje

Tworzenie wartościowych treści to nie tylko sam proces ich tworzenia. Warto rozpocząć go już na etapie szukania inspiracji do tekstów. Możemy posiłkować się różnymi źródłami. Do naszej dyspozycji są strony z listą najciekawszych tematów czy strony konkurencji. Oczywiście nie chodzi o kopiowanie tego, co pisze konkurencja, ale inspirowanie się tematyczne i przedstawianie swoich opinii. Możemy także skorzystać z pomocy klientów i czytelników, prosząc ich o wypełnienie ankiety, dzięki której dowiemy się jakich informacji szukają, co ich najbardziej interesuje lub z czym sobie nie radzą..

3. Współpraca

Warto pomyśleć także o współpracy z innymi specjalistami z naszej dziedziny. Gościnny wpis czy specjalistyczny wywiad będą zawsze ciekawym akcentem między artykułami poradnikowymi. Co więcej, druga strona z pewnością udostępni opisany materiał na swojej stronie, dzięki czemu większa liczba osób dowie się o naszej firmie.

4. Publikacja

Jeśli tworzysz wartościowe treści na firmowego bloga pamiętaj, aby umieszczać w nich słowa- klucze. Dzięki temu artykuły będzie można łatwiej odnaleźć w sieci. Możemy także udostępniać je na naszych portalach społecznościowych.

Sukces w content marketingu to nie tylko ciekawe treści. Nasze artykuły muszą być interesujące, na czasie. Ponadto warto publikować je w wielu miejscach i tworzyć je z innymi specjalistami, którzy także je udostępnią. Nie możemy zapomnieć o doskonaleniu treści pod kątem pozycjonowania, bo tylko dzięki temu tekst będzie miał szanse prawdziwie zaistnieć.

Google AdWords – czy już z tego korzystasz?

Rok 2017 przyniósł w Google AdWords wiele nowości. Wciąż jednak nie wszyscy z nich korzystają. Reklamowanie się w internecie jest niezwykle ważne, dlatego musimy iść z duchem czasów i znać wszystkie nowości. Aby prawdziwie zaistnieć musimy wykorzystywać maksymalnie dostępne możliwości.

Reklama elastyczna

Jest to reklama, w której sam system dopasowuje format reklamy do miejsca, w którym będzie ona wyświetlana. My musimy jedynie przygotować surowy tekst, chwytliwe nagłówki, adres url, nazwę firmy, grafikę oraz efektowne logo. Jeśli nasze autorskie grafiki nie są jeszcze gotowe, warto skorzystać z dostępnego kreatora. Dzięki temu specjalista nie musi dodatkowo kontaktować się z grafikiem. Dużą zaletą reklamy elastycznej jest jej atrakcyjny wygląd, który przykuwa uwagę.

Rozszerzenia wiadomości

Dzięki tej opcji odbiorca może bezpośrednio skontaktować się z reklamodawcą poprzez wiadomość sms. Jest to funkcja niezwykle angażująca odbiorców mobilnych, na których powinno nam najbardziej zależeć. Dodatkowo, jest to kolejna szansa na zmniejszenie dystansu między klientem a firmą.

Rozszerzenie cen

Dzięki tej funkcji możemy od razu w wyszukiwarce zobaczyć ceny interesujących nas produktów lub kategorii. Najczęściej spotykamy wersje ceny „od- do”.  Dzięki takiej opcji nasza reklama jest bardziej widoczna, ponieważ fizycznie zajmuje więcej miejsca. Sprawdzi się idealnie dla użytkowników mobilnych, którzy najczęściej dokonuj zakupów online.

Wersje robocze

Bardzo ważną zmianą tego roku jest możliwość tworzenia wersji roboczych. Opcja ta jest dostępna w górnym prawym rogu danej kampanii. Wersje robocze możemy później zastosować w kampanii lub przetestować ją jako eksperyment. Jest to wyjątkowo ważna funkcja i powinniśmy z niej korzystać przy każdej dużej zmianie, a nie jedynie wtedy, gdy jesteśmy sceptycznie nastawieni na prognozowane efekty. Dzięki przejściowemu wdrażaniu nowych strategii możemy szybko reagować i modyfikować ją.

Szybka optymalizacja – zacznij do treści

Optymalizacja strony jest pierwszym i kluczowym działaniem, które podejmujemy, aby nasza strona był bardziej widoczna w czeluściach internetu i by zyskiwała coraz to wyższą pozycję w wyszukiwaniach. Proces ten ma kilka etapów, z których każdy jest niezwykle ważny.  Jednak na sam początek wysuwa się optymalizacja treści.

O tym nie możesz zapomnieć!

Codziennie w zasoby internetu trafiają miliony informacji, zdjęć, artykułów, poradników. Zadaniem optymalizacji jest taka modyfikacja treści oraz sposób jej przygotowywania, aby była jak najbardziej widoczna. Warto więc na początku zastanowić się jakich tekstów szukają nasi odbiorcy. Na pewno muszą być to informacje pewne i aktualne. Treści powinny być oryginalne i wysokiej jakości. Powinny także rozwiązywać jakieś problemy i edukować odbiorcę. Tak przygotowana treść, często z zabawową nutą, jest najbardziej doceniana przez czytelników, dlatego przygotowując treści na stronę internetową zawsze musimy pamiętać o tych cechach.

Jak tworzyć dobre treści?

Przygotowując kolejne artykuły blogowe czy podstrony na firmowej witrynie należy pamiętać o kilku zasadach, które za każdym razem powinny stanowić dla nas punkt wyjścia. Warto zapoznać się z nimi i samemu odpowiedzieć sobie na pytanie czy już takie działania zostały podjęte.

1. Buduj autorytet

Bardzo ważne jest pokazanie odbiorcy swojego zdania oraz swojej wiedzy. Dzięki specjalistycznemu nazewnictwu, profesjonalnej witrynie i dobrze prowadzonemu kontaktowi z klientem, reputacja firmy wzrasta oraz rośnie zaufanie klienta do firmy.

2. Bądź na czasie

Przygotowując artykuły blogowe warto korzystać regularnie z wyszukiwarek najgorętszych tematów ostatnich dni. Dzięki temu wiemy, co ludzie aktualnie czytają, możemy się do tego ustosunkować oraz poruszyć ten temat od fachowej strony. Inspiracji na ciekawe tematy artykułów możemy szukać dosłownie wszędzie.

3. Mocny nagłówek

Nagłówek przesądza o wszystkim, dlatego tak ważne jest, aby był on intrygujący, zachęcający i po prostu ciekawy.

4.Nie przesadzaj ze słowami kluczowymi

To bardzo ważna wskazówka, ponieważ wiele osób wciąż twierdzi, że im więcej tym lepiej. Nasz tekst powinien wyglądać i brzmieć naturalnie. Odbiorca nie powinien wcale domyślić się, że w artykule ukryte są słowa klucze.