Linki wewnętrzne- co warto wiedzieć?

Każdy pozycjoner wie dokładnie, czym są linki wewnętrzne. Jednak nasi odbiorcy to także osoby stawiające swoje pierwsze kroki w seo, dlatego czujemy się w obowiązku przedstawić w prosty i zwięzły sposób kolejne pojęcie do naszego seo słowniczka.

Linki wewnętrzne czym są i dlaczego są takie ważne?

Linki wewnętrzne stanowią bardzo dobre narzędzie do zwiększania naszej pozycji w wyszukiwarce. Płynące z ich użytkowania ich korzyści są rozliczne, dlatego wymienimy tutaj jedynie te najważniejsze, równocześnie zachęcając do samodzielnego pogłębienia swojej wiedzy na ten temat. Generują ruch na stronie oraz pomagają w jej optymalizacji. Dobrze zaprojektowana struktura linków wewnętrznych zapewnia komfort odbiorcy oraz dobrą pozycję w wyszukiwarce twórcy.

Dlaczego linki wewnętrzne są tak przydatne?

Wewnętrzne linki pomagają ustalić strukturę witryny. Pomagają robotom indeksującym i użytkownikom wyszukiwarek określić, które strony w witrynie są najważniejsze. Pomagają użytkownikom w łatwym poruszaniu się po Twojej stronie. Wewnętrzne linki pomagają również przekazywać PageRank lub uprawnienia do linków w witrynie. Oznacza to, że im więcej wewnętrznych linków ma strona – tym więcej ma uprawnień.

Reasumując:

  • Dzięki nim odbiorca może w łatwy sposób poruszać się po stronie
  • Strona będzie odpowiednio zindeksowana przez roboty Google
  • Obniżają współczynnik odrzuceń
  • Więcej osób może dotrzeć do naszej strony
  • Ustalają hierarchię informacji na stronie

Linki wewnętrzne – o czym warto pamiętać?

Chociaż linki wewnętrzne są mniej ważne niż linki zewnętrzne lub lepiej znane jako back linki, nadal powinieneś dać im należytą uwagę, ponieważ jest to zarówno budowanie linków, jak i strategia SEO na stronie. Sukces w linkowaniu wewnętrznym jest tak samo ważny jak sukces w budowaniu zewnętrznego linkowania.

Aby zadbać o linkowanie wewnętrzne we właściwy sposób:

  • podlinkuj ze sobą najczęściej odwiedzane strony
  • zaznaczaj linki w tekście tak, aby były widoczne poza tekst tradycyjny
  • regularnie usuwaj martwe linki
  • umieszczaj ograniczoną liczbę linków, aby nie stracić na jakości

Wskazówka dodatkowa: planowanie treści i ułożenie listy tematów, o których planujesz pisać, pomaga zrozumieć, jakie artykuły można wewnętrznie połączyć z każdym konkretnym artykułem.

Jeszcze jedna rzecz, o której warto pamiętać: zazwyczaj dzieje się tak, gdy nowy artykuł jest publikowany, umieszcza się w nim wewnętrzny link do starych postów, ale nigdy nie wraca się do starych postów, dodając wewnętrzny link do nowych treści. Nie popełniaj tego błędu i pamiętaj, aby wrócić do starych postów i linkować do nowszych postów, aby uzyskać dobry przepływ uprawnień i pomóc sobie w podniesieniu nowych postów w rankingach wyszukiwarek.

Czego nie powinieneś robić?

  • Unikaj linkowania podstrony z każdą inną podstroną
  • unikaj linków zewnętrznych „nofollow”
  • nie umieszczaj na stronie linków, które są zablokowane albo nie zawierają linków wychodzących do innych stron
  • nie umieszczaj tych samych linków w jednej podstronie

Po prostu ważny jest umiar, dlatego zachowaj zdrowy rozsądek i nie umieszczaj linków wewnętrznych do każdego zdania lub akapitu na stronie. Nie bądź też nazbyt oszczędny w linkowaniu, bo gdy strona zostanie opublikowana, ale nigdzie nie ma do niej linków, zostaje niejako „osierocona” i to utrudnia Google jej znalezienie. Staraj się więc, by do każdej z podstron na stronie jednak prowadził jakiś wewnętrzny link – a wtedy należycie pomożesz sobie w optymalizacji całości.

Trzymając się powyższych zasad możesz sprawnie zbudować skuteczną strukturę linków wewnętrznych, co przyczyni się do wzrostu jakości naszej strony, jej widoczności w sieci i zapewni jednocześnie odbiorcom swobodę w poruszaniu się po stronie. Tworzenie takiej struktury powinno być jednym z pierwszych zadań, które realizujemy po stworzeniu własnej strony internetowej.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz