Obowiązkowa check-lista pozycjonera
Pozycjonowanie jest działaniem trudnym i czasochłonnym. Stanowi źródło stresu zarówno dla pozycjonera, jak i właściciela pozycjonowanej strony. Stale zmieniające się algorytmy wymagają stosowania różnorodnych technik pozycjonowania. Warto jednak posiadać swoją krótką check-listę, aby nie zapomnieć o najważniejszych działaniach. Co do nich zależy?
Check-lista pozycjonera
- Słowa kluczowe
Rozpocznijmy od absolutnych podstaw. Ustalanie skutecznych słów kluczowych to nie lada wyzwanie. Musimy wykazać się kreatywnością, przewidywalnością i musimy być wrażliwi na naszych odbiorców. Dzięki tym cechom możemy przewidzieć najczęściej wyszukiwane frazy w naszej tematyce i wykorzystać je do pozycjonowania naszej strony. Jeśli masz ochotę, możesz skorzystać z licznych programów, które pomogą ci wybrać najlepsze słowa kluczowe lub zaplanować ich dodawanie.
- Ciekawy tytuł
Tym, co najczęściej przyciąga odbiorcę do całej strony są ciekawe tytuły. Odnosi się to do nagłówków, zakładek, artykułów czy unikatowych opisów produktów. Jest to podstawa optymalizacji każdej strony internetowej. Tytuły muszą być krótkie i treściwe. Dobrze, jeśli wszystkie teksty na stronie będą utrzymane w podobnej stylistyce językowej. Łączy się to bezpośrednio ze spójnym wizerunkiem marki.
- Meta Tag description
Najprościej mówiąc jest to opis naszej strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Warto zadbać o ten element, ponieważ wiele osób na jego podstawie podejmuje decyzje o kliknięciu. Opis powinien być konkretny i zwięźle opisywać to, co czytelnik znajdzie na stronie.
- Prosty adres URL
Wciąż wiele osób zapomina o optymalizacji adresu. Jednak wielu odbiorców może być zniechęconym długimi nazwami czy niezrozumiałymi ciągami liter i cyfr. Warto optymalizować adresy URL- dzięki temu odbiorcy częściej będą wracać na naszą stronę.
- Wartościowa treść
To podstawa każdej strony internetowej. W wyszukiwarce Google najbardziej zależy nam na znalezieniu tego, czego absolutnie w danej chwili potrzebujemy. Treści zamieszczane na stronie internetowej muszą więc odpowiadać potrzebom odbiorców. Powielane treści tracą swoją wartość. Nikt nie chce czytać na kilku stronach tych samych porad. Musimy więc przygotowywać najwyższej jakości treści, aby strona była popularna i przede wszystkim potrzebna odbiorcom.
- Analiza
Jednym z zadań pozycjonera jest stała analiza wyników. Sprawdzamy nową pozycję, optymalizujemy, poprawiamy. Dodatkowo stale monitorujemy konkurencję i staramy się udoskonalać każdą stronę. Nie byłoby to możliwe bez odpowiednich programów do analizy naszej witryny. Każdy pozycjoner powinien posiadać szereg programów, którym ufa i z których może wyciągnąć jak najwięcej przydatnych informacji.
Powyższe elementy to zadania, od których swoją pracę powinien zacząć każdy pozycjoner. Musi on także pamiętać o tych zasadach każdego dnia, przy każdej pracy, przy każdej pozycjonowanej stronie. Bez tych elementów zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarce będzie niemożliwe.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!