Co to jest SEM?

SEM (Search Engine Marketing) to pojęcie znacznie szersze niż SEO (Search Engine Optimalization), gdyż obejmuje wszystkie działania związane z marketingiem internetowym, a więc optymalizację i pozycjonowanie stron internetowych, a także szereg innych działań, które prowadzą do zwiększenia ruchu promowanego serwisu – w tym na przykład reklamy kontekstowe (tzw. płatne wyniki) oraz linki sponsorowane. Z tego względu bardzo często definicja SEM prezentowana jest w formie prostego równania:

SEM = SEO + PPC

gdzie SEO oznacza działania podejmowane w celu poprawy pozycji zajmowanych przez serwis dla konkretnego zapytania (pozycjonowanie + optymalizacja), natomiast PPC (Pay Per Click) kampanie płatnych linków. Połączenie tych elementów pozwala na osiągnięcie bardzo zadowalających efektów, wyszukanie fraz, które są najbardziej kluczowe dla konkretnego serwisu i wyznaczenie kierunków dla dalszych działań. Nie bez znaczenia jest również szybkość wprowadzenia serwisu na najwyższe pozycje wyników wyszukiwania i tym samym dotarcie do potencjalnych klientów czy czytelników.

Konferencja Marketing Progress – Wrocław 12-13.06.2014

 

Jak sprawić, by firma osiągnęła sukces? Odpowiedź wydaje się prosta – dzięki skutecznej strategii marketingowej. Łatwo powiedzieć, trudniej opracować dokument wyznaczający precyzyjnie sformułowane kierunki rozwoju danej organizacji. Odpowiedź na to pytanie będzie można jednak poznać podczas II edycji konferencji Marketing Progress, poświęconej skutecznym strategiom marketingowym, która odbędzie się we Wrocławiu od 12 do 13 czerwca 2014 roku – więcej informacji na http://www.marketingprogress.pl/

Co to jest to SEO?

SEO (Search Engine Optimalization) to najogólniej rzecz ujmując wszelkie działania podejmowane w celu promowania strony internetowej w wyszukiwarkach. Optymalizacja przeprowadzana na potrzeby wyszukiwarek internetowych ma na celu doprowadzenie konkretnej witryny internetowej do jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania pod konkretnym zapytaniem (frazą kluczową) i potocznie określana jest mianem pozycjonowania. Pozycjonowanie stanowi natomiast część marketingu internetowego i jest niezwykle istotnym procesem decydującym niemalże o „być albo nie być” konkretnego serwisu internetowego. Według wyników wielu badań  90 % klikalności zbiera pierwsze pięć wyników wskazanych przez wyszukiwarkę, dlatego stanowią one cel każdego administratora czy właściciela strony internetowej.

Działania podejmowane w ramach procesu SEO bardzo często dzielone są na pozycjonowanie, a więc działania realizowane poza stroną internetową (off-page) oraz optymalizację samej strony (on-page). Przez pozycjonowanie należy rozumieć pozyskiwanie linków prowadzonych do strony oraz budowanie jej pozycji w Internecie, natomiast przez optymalizację działania ingerujące w strukturę i treść konkretnej witryny, dzięki którym staje się ona bardziej przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Połączenie optymalizacji z pozycjonowaniem stanowi tym samym kompleksową usługę, która istotnie zwiększa prawdopodobieństwo realizacji założonych sobie celów.

Pozycjonowanie – jego zalety i możliwości

Pozycjonowanie jest współcześnie uważane za jedną z najważniejszych czynności, która to sprawia, że strona internetowa może zostać dostrzeżona przez ogromną ilość osób na całym świecie.

Współcześnie w sieci istnieje ogromna ilość stron i witryn, dlatego też, jeżeli chcemy, aby to właśnie nasza została zauważona musimy skorzystać z możliwości, jakie daje nam pozycjonowanie. Dzieje się tak, dlatego, że pozycjonowanie, jeśli jest praktykowane profesjonalnie i skutecznie sprawia, że w krótkim czasie nasza witryna ukazuje się na wysokich miejscach w wyszukiwarce internetowej.

Dzięki pozycjonowaniu dostęp do naszej strony staje się większy a tym samym wzrasta jej zasadnicze znaczenie. Używając pozycjonowania mamy szansę dotrzeć do ogromnej grupy klientów a także podnieść wiarygodność swojej firmy. Dziś mówi się, że pozycjonowanie jest to niska cena uzyskania klientów, zaś możliwości ogromne i nieograniczone.

Zalety posiadania strony internetowej

Współcześnie Internet jest tak wielkim medium, że daje nam niemalże nieograniczone możliwości. Z tego też względu bez względu na to czy prowadzimy własną firmę, czy też jesteśmy osobami prywatnymi warto posiadać stronę internetowa, jaką to w pełni przedstawi naszą działalność.

Dziś Internet uznany jest także za kanał dystrybucji albowiem setki osób każdego dnia poszukują tutaj informacji na temat różnorodnych produktów czy też usług. W takiej sytuacji posiadanie własnej strony internetowej jest elementem niezbędnym. Dzieje się tak, dlatego, że współczesna technologia, na każdej ze stron daje nam możliwość nie tylko zamieszczenia tekstu, ale także filmów wideo, zdjęć czy też plików muzycznych.

Z kolei te elementy sprawiają, że nasza witryna wzbudza zainteresowania i jest przez internautów o wiele lepiej odbierana. Wszelkie strony internetowe dają nam możliwość dostosowania informacji do potrzeb internauty, a tym samym pozyskania nowych klientów, którzy będą zainteresowani proponowanymi przez nas usługami i produktami.