Jakie są 3 najczęściej popełniane błędy związane ze słowami kluczowymi?

1. Błędnie dobrane słowa kluczowe

Naszym celem jest uzyskanie jak największej liczny odwiedzin, które jednak mają przełożenie na nasz biznes. Dlatego słowa kluczowe nie powinny być zbyt ogólne, bo szybko przegramy z potężniejszą konkurencją. Lepiej skupić się na lokalnych hasłach, np. okna wrocław krzyki i uzyskać wartościowe odwiedziny.

2. Zbyt duża ilość słów kluczowych

Nie ma oczywiście jakiegoś wskaźnika sugerującego wskazaną ilość słów, jakie powinna zawierać strona, bo też każda strona www jest inna. Jeśli jednak czytamy treści i odnosimy wrażenie powtarzających się słów kluczowych i dużego ich nasycenia, to znaczy, że przesadziliśmy. Ważne jest, by tworzyć treści, które pomogą nam w pozycjonowaniu, ale jednocześnie zachować naturalność przekazu.

3. Nieprawidłowe rozmieszczenie słów na stronie

Teksty na poszczególnych podstronach muszą odpowiadać ich tematyce. Użytkownik nie powinien mieć zatem wrażenia chaosu i ogólnikowości treści. Dlatego warto stworzyć nawet krótkie, ale treściwe komunikaty pasujące do poszczególnych podstron zamiast długich, ale niewiele wnoszących i powtarzających się treści.

Jak zwiększyć popularność swojej witryny?

Jeśli macie już estetyczną, łatwą w nawigacji i bogatą w podstawowe treści stronę www i jest ona promowana w wyszukiwarce, to warto zadbać o zwiększenie popularności witryny. Przedstawiamy trzy propozycje, które mogą w tym pomóc.

Sygnatury

Wysyłamy mnóstwo maili kierowanych do różnych osób. Można wykorzystać ten fakt i uzupełnić nasze wiadomości o informacje dotyczące strony. Wystarczy w sygnaturę wpisać adres witryny i wtedy automatycznie będzie on wyświetlany w każdej elektronicznej wiadomości. Nic nas to nie kosztuje, a może przynieść korzyść w postaci liczniejszych odwiedzin.

Serwisy społecznościowe

To kolejna potężna siła, która może wypromować naszą witrynę. Trzeba tylko pamiętać, aby konsekwentnie prowadzić działania – nie wystarczy jednorazowa komunikacja. Musi być zróżnicowana i przemyślana, a przede wszystkim ciekawa dla użytkowników mediów społecznościowych. Lepiej też skupić się na jednym portalu, np. Facebooku i zadbać o wysoką jakość publikowanych materiałów niż mieć kilka kanałów i prowadzić je nieregularnie i z małym zaangażowaniem.

Newslettery

Warto zainteresować naszą stroną różne osoby, dlatego można wykorzystać w tym celu listę mailingową i wysyłać za jej pośrednictwem ciekawe informacje zebrane w tzw. newsletter. Możemy korzystać z tzw. baz zewnętrznych lub sami tworzyć bazę kontaktów.

Kilka słów o menu głównym serwisu

Menu główne serwisu pozwala użytkownikowi zorientować się, co znajdzie na poszczególnych podstronach i ułatwi mu nawigację. To niezwykle ważny element, który prawidłowo przygotowany pomaga lepiej pozycjonować stronę www. Czytaj dalej

Pozycjonowanie

Co składa się na usługę pozycjonowania?

Pozycjonowanie nie jest jednorazową usługa, składa się na nią wiele czynności i tylko ich systematyczne prowadzenie przyniesie oczekiwane rezultaty – tak w skrócie można określić działania, które kryją się także pod nazwą SEO. A co dokładnie składa się na ofertę pozycjonowania?

Czytaj dalej

Audty SEO

Na czym polega audyt SEO serwisu internetowego?

To gruntowana analiza, która pozwala ocenić stronę internetową pod kątem jej użyteczności, dostępności, zgodności z obowiązującymi standardami, a także poprawności w kontekście SEO, czyli przyjazności dla wyszukiwarek internetowych. To bardzo ważny etap prowadzenia pozycjonowania.

Czytaj dalej

Presell pages – słownik pojęć

Tym razem wyjaśniamy kolejne tajemnicze wyrażenie wykorzystywane przy działaniach SEO. Presell pages, zwane również żartobliwie precelkami, to strony powstające z myślą o zamieszczaniu na nich treści wraz z linkiem. Takie linki są bardzo wartościowe, jeśli podlinkuje się je tzw. anchorami ze słowami kluczowymi występującymi w artykule na danej podstronie. Takie podstrony tworzy się często za pomocą WordPress, ale co ważne – za każdym razem należy dawać inne opisy, aby zapewnić unikalność treści. W innym przypadku takie działania nie miałyby większego sensu.

Mówiąc jeszcze inaczej – strona preclowa to również dobre miejsce dla treści marketingowych w innej witrynie internetowej. Taka strona powinna:

  • być wypełniona trafnym, dobrze napisanym contentem,
  • zawierać linki do różnych części witryny

Jej celem jest przyciągnąć organiczny ruch użytkowników w sieci oraz ruch w wyszukiwarkach. Dzięki wysokiej jakości treściom linkującym do Twojej witryny odwiedzający są już w nastroju przedsprzedażnym, stąd nazwa – Presell Pages.

Wyjaśniając czym są presell pages wykorzystaliśmy kolejne magiczne słowo, czyli anchor, które oznacza po prostu tekst wyświetlający się jako link, w którym zamieszcza się słowa kluczowe, na które pozycjonuje się daną stronę.

Do powyższych pojęć należy dołożyć powiązane z nimi „zaplecze pozycjonerskie”, czyli nic innego jak zestaw serwisów z artykułami, których tematyka jest zbliżona do tej na domenie pozycjonowanej. Mogą to być również fora branżowe lub blogi. Dzięki linkom generowanym z zaplecza pozycjonerskiego można znacznie poprawić widoczność pozycjonowanej strony w SERP-ach i zwiększyć ruch organiczny, w oparciu o konkretne frazy. Zaplecze pozycjonerskie ma zatem bardzo duże znaczenie w pozycjonowaniu i to jest dobry argument przemawiający za tym, iż warto z niego skorzystać.

Ważniejsze SEO czy SEM?

Trudno dziś sobie wyobrazić działania marketingowe bez rozwiązań SEO i SEM. Niezależnie od tego, czy profil naszej firmy skierowany jest do biznesu (B2B) czy do klienta końcowego (B2C) właśnie te narzędzia promocyjne wykorzystywane są obecnie najczęściej.

Ci, którzy zajmują się SEO mówią, że to narzędzie jest ważniejsze. Jeśli posłuchamy osób zajmujących się kampaniami reklamowymi w internecie, usłyszymy, że to one mają większą wagę. Spór o to trwa już ładnych parę lat. A może zamiast tak walczyć o to, które działanie jest lepsze, warto pomyśleć o ich połączeniu i uzyskaniu efektu synergii?

SEO jest skuteczniejsze, jeśli chcemy pozycjonować na nazwę konkretnej marki, z kolei SEM pozwoli nam dotrzeć za pomocą tzw. długiego ogona do wielu potencjalnych klientów. Możemy wybrać płatne linki w wyszukiwarce i tym samym pozyskać dość szybko klientów, ale już za ich utrzymanie będzie odpowiadało sprawne pozycjonowanie, a więc SEO. okazuje się więc, że warto potraktować te działania komplementarnie, a ich siła będzie o wiele większa!

Słownik pojęć – Content marketing

Content marketing to pojęcie, które bardzo często pojawia się także przy SEO. To inaczej tworzenie wartościowych treści, których celem jest zainteresowanie potencjalnych odbiorców przydatnymi i ciekawymi informacjami. W głównej mierze służy budowaniu świadomości marki, ale jest też coraz częściej wykorzystywany przy otymalizowaniu stron internetowych.

Publikowanie atrakcyjnych merytorycznie artykułów pomaga budować sieć linków prowadzących do danej strony, a co za tym idzie, uzyskać lepszą pozycje w wyszukiwarce internetowej oraz wzmocnić jej wiarygodność.

Możemy tworzyć artykuły, posty, ebooki, treści graficzne czy coraz modniejsze e-video – wszystko zależy od naszej pomysłowości i zaangażowania. Najważniejsze by pamiętać o tym, że treści muszą być rzeczowe i prawdziwe. Zawsze musimy pamiętać o odbiorcy i zastanowić się, czy dana informacja będzie dla niego interesująca.

Jak już stworzymy wartościowe treści, to można zoptymalizować je tak, by były bardziej widoczne w wyszukiwarkach, a także stworzyć linki i strony docelowe, które pozwolą pozyskać potencjalnych klientów. Wszystko po to, by strona firmowa miała wyższą pozycję w wyszukiwarkach, była bardziej interesująca oraz miała większy zasięg wśród potencjalnych odbiorców.

Słownik pojęć – meta tagi

Meta tagi – to pojęcie dość często pojawia się, gdy rozmawiamy o stronie internetowej. Postanowiliśmy więc uzupełnić nasz słownik pojęć właśnie o to wyrażenie.

Meta tagi to inaczej metadane, których nie widzi użytkownik, ale za to są widoczne przez roboty przeszukujące internet. Zawierają podstawowe informacje o stronie internetowej, a więc jej opis, słowa kluczowe, język, datę powstania ora jej autora. Znaczniki te odgrywają dużą rolę w wyszukiwarkach, które indeksują stronę. Jeśli ich zabraknie lub będą nieprawidłowo wypełnione, nasza strona może mieć niskie pozycje w wynikach wyszukiwania. O konsekwencjach tego nie trzeba chyba pisać…

Najważniejszy jest znacznik definiujący kodowanie znaków na stronie. Jeśli bowiem jest źle wypełniony, wszystkie teksty będą nieprawidłowo wyświetlane. Trzeba też jasno powiedzieć, że nie wszystkie znaczniki są ważne – niektóre są wręcz zbędne.

Poniżej zamieszczamy najważniejsze znaczniki META

Kodowanie znaków (charset) – ten tag powinien być umieszczony na samym początku, po znaczniku HEAD, bo wtedy tytuł, opis i słowa kluczowe będą prawidłowo indeksowane
Tytuł strony (title) – to najważniejszy znacznik dla wyszukiwarek, który jest widoczny w pasku nawigacyjnym
Opis strony (description) – jedno lub dwa zdania najlepiej obrazujące naszą firmę
Słowa kluczowe (keywords) – to najbardziej charakterystyczne dla naszej strony frazy
Język strony (language) – znacznik definijący język strony niezbędny dla wyszukiwarki
Autor (author) – to znacznik ułatwiający identyfikację autora strony
Adres email (reply-to) – miejsce w części nagłówkowej, w której wpisujemy adres poczty elektronicznej w celu ułatwienia odnalezienia autora strony.

Update Google Panda 4.0

I stało się – Panda ponownie zaatakowała. Jak poinformował Matt Cutts:

panda 4.0

Bójcie się :P