Dobry tytuł strony internetowej – czyli jaki?

Tytuł strony internetowej jest niezwykle ważny – to nie jest odkrycie! Musi być prosty i chwytliwy, bo tylko wtedy zapewni popularność w wyszukiwarce. Jakie są zasady tworzenia „dobrego” tytułu?

Przede wszystkim, musi być on krótki. Powinien zawierać nie więcej niż 70 znaków wraz ze spacjami. Bardzo istotna jest też kolejność słów. Słowa kluczowe dla danej branży powinny znajdować się na początku tytułu. Pamiętajmy jednak, że im więcej słów kluczowych, tym mniejsza jest ich wartość. Trzeba więc je wybrać odpowiedzialnie. Nie zapominajmy o najważniejszym, czyli o tym, że tytuł ma być ciekawy i czytelny.

W tworzeniu tytułu strony internetowej możemy wykorzystać zasadę „Mocnej Trójki”. Pierwsze trzy słowa powinny być dobrane w ten sposób, aby ich różne połączenia tworzyły nowe frazy.

Oryginalny przekaz informacji, czyli o infografice słów kilka

Infografika… myślicie że to czasochłonne zadanie i wymaga szerokiej wiedzy? Otóż nie! Najbardziej liczy się pomysł! Infografika ma zawierać wiedzę w pigułce. Musi być też przejrzysta i zrozumiała – wtedy przekaz bez problemu trafi do użytkowników.

Czy do tworzenia infografik potrzebny jest specjalistyczny sprzęt? Niekoniecznie. Możemy je stworzyć w różnych darmowych programach, które są proste w użyciu.

Oto kilka z nich:

– infogr.am,

– piktochart.com,

– easel.ly.

Canva.com

Dzięki infografikom treść Waszej strony lub raportu będzie ciekawsza i bardziej przystępna!

Czym powinien wyróżniać się dobry pozycjoner?

Dobry pozycjoner… czyli jaki? Dziś przedstawimy Wam cechy, którymi według nas powinna wyróżniać się osoba zajmująca się profesjonalnie SEO.

– Najważniejszą cechą dobrego pozycjonera jest przewidywanie, bez którego nie można sukcesywnie przeprowadzać kampanii SEO.

– Odpowiedzialność to kolejna ważna cecha, ponieważ od pozycjonera w pewnym stopniu zależy sukces czyjegoś biznesu.

– Cierpliwość to znak rozpoznawczy – działania SEO i obserwacja efektów wymagają czasu.

– Istotna jest także umiejętność planowania, dzięki której pozycjoner tworzy plan swojego działania, zapobiegając powtórzeniu podjętych kroków.

– Nie może zabraknąć również pomysłowości – im więcej pomysłów na działania ma pozycjoner, tym większe szanse na wyższą pozycję

WordPress – najpopularniejszy system zarządzania treścią

Pierwotnie platforma WordPress była przeznaczona do tworzenia blogów. Z czasem jednak zaczęto ją wykorzystywać do tworzenia prostych stron internetowych, sklepów czy nawet serwerów informacyjnych. Korzystają z niej tak wielkie firmy jak Yahoo, CNN, czy Mozilla. Przede wszystkim jest bardzo prosta w obsłudze, posiada ciekawe rozszerzenia oraz dodatki, a także świetnie integruje się z social-media. Stanowi miejsce do tworzenia pozytywnego wizerunku firmy i kontaktu z klientem. Co niezwykle ważne – WordPress jest przede wszystkim darmowy i prosty w obsłudze. Skuteczne blogowanie, zwiększanie ruchu na stronie czy stosowanie wtyczek nie będzie więc czarną magią! Warto poczytać o możliwościach tej platformy, a jeśli nie macie czasu lub nie chcecie bawić się w tworzenie stron – zapraszam do kontaktu z nami.

Operatory wyszukiwania Google, czyli jak znaleźć to, czego szukamy?

Wyszukiwanie potrzebnych informacji w Google jest dzisiaj elementem codzienności niemal każdego z nas. Przeciętny Internauta korzysta z tego narzędzia, aby w jak najszybszy sposób dotrzeć do konkretnych stron, produktów, czy usług, a pozycjonerzy, copyriterzy i inne osoby związane z branżą SEO – wykorzystują możliwości wyszukiwarek do bardziej zawodowych celów.

Wyszukiwanie w Google – jak wykorzystać potencjał tego narzędzia?

Ciekawostką jest to, że wielu z nas – choć jak zostało to wspomniane powyżej, korzysta z Google nagminnie – to jednak wykorzystuje tylko mały procent możliwości tego narzędzia. Tych okazuje się, że jest o wiele więcej i pomagają na bardziej precyzyjne wyszukiwanie potrzebnych zasobów online.

W tym celu stworzyliśmy niniejszy artykuł. Dziś mamy dla Was kilka cennych porad, które sprawią, że wasze wyszukiwanie w Google będzie bardziej efektywne. Pomogą Wam w tym tzw. operatory (rozróżniamy interpunkcyjne i słowne).

Zaawansowane operatory Google – czym są?

Operatory zaawansowane w wyszukiwarce Google to nic innego jak wyrazy i specjalnym znaczeniu stosowane w wyszukiwanie. Dzięki nim można:

  • zmodyfikować wyszukiwanie w określony sposób,
  • całkowicie zmienić typ wyszukiwania.

Najlepszym przykładem takiego operatora, który pomoże zrozumieć jego istotę jest: „link:”, dodając go w formie zapytania [link:www.google.com] nie będziesz mieć do czynienia z normalną wersją wyszukiwania, jaką znałeś do tej pory – w ten sposób odnajdziesz te strony, które posiadają łącza do (zgodnie z podanym operatorem) www.google.com.

Operatory wyszukiwania – jakie warto zapamiętać?

Sama ilość dostępnych operatorów jest dość spora i w oficjalnych zasobach Google można zapoznać się z pełną listą. Na potrzeby tego artykułu wyciągnęliśmy z nich te, które są najczęściej używane z prostego względu – zdają się być najbardziej przydatne.

Najbardziej przydatne to:

  • cudzysłów („”) pomoże wyszukać dokładnie taką frazę, jakiej szukamy. Przydaje się to zwłaszcza wtedy, gdy na znamy dokładnie jakiś fragment np. tytuł czy wers.
  • tylda (~) pozwoli na zmianę słowa po tym znaku. Powiększy to w znacznym stopniu obszar naszego zainteresowania.
  • minus (-) używamy wtedy, gdy chcemy zawęzić obszar poszukiwania, a słowo ma wiele znaczeń, np. zamek-turystyka, bo możemy przecież szukać także zamka do drzwi.
  • gwiazdka (*) może zastępować nam kilka słów, np. wtedy, gdy nie znamy całego wyrażenia.

Zapamiętajcie te operatory i niech Wam służą w sprawnym wyszukiwaniu informacji.

Inurl – zaawansowany typ operatora

Ciekawym sposobem na ułatwienie sobie zwykłego poszukiwania, czy nawet pracy (jak w przypadku wspomnianych specjalistów z branży SEO) jest korzystanie ze specyficznego rodzaju operatorów wyszukiwania zaawansowanego tzw. inurl.

Dzięki nim niejako wymusza się na Google, aby ograniczyło wyniki wyszukiwania dokładnie do tych dokumentów, które zawierają dany wyraz w adresie URL.

Przykład: zapytanie [inurl:seo porady] pozwoli na uzyskanie wyników, gdzie każdy z dokumentów na liście będzie zawierał:

  • wyraz „seo” w adresie url
  • wyraz „porady” w adresie url lub poza adresem (w dowolnym miejscu)

Ważne! Aby uzyskać takie wyniki trzeba pamiętać, że między interesującym nas wyrazem adresu url, a samym operatorem „inrul” – nie może być spacji. Wprowadzenie spacji między tymi wyrazami spowoduje, że wyszukiwarka nie wyświetli dokumentów zgodnych z wyżej wymienionymi założeniami.

Warto jeszcze wspomnieć o tym, że podobne wyniki wyszukiwań można uzyskać przy użyciu operatora „inrul” przed każdym wyrazem zapytania, co wtedy gdy użyjemy bardziej ogólnego operatora „allinrul” do całego zapytania.

Korzystanie z operatora „inrul” może być pomocne w wielu przypadkach wyszukiwania, jednak jednym z najbardziej korzystnych jego zastosowań jest pomoc przy sprawdzeniu, czy strony www (na przykład te, których pozycjonowaniem się zajmujemy) nie zostały przypadkiem przez Google podwójnie zaindeksowane.

Słownik pojęć – White Hat SEO i Black Hat SEO

Metody pozycjonowania dzielą się na te zgodne z wytycznymi Google, czyli White hat SEO i niedozwolone przez Google – Black hat SEO.

White Hat SEO to tzw. etyczne pozycjonowanie, które opiera się na następujących zasadach:

• zoptymalizowany kod strony,
• stosowanie wyróżnień ważniejszych treści,
• tworzenie adresów tekstowych,
• wymiana linków i banerów z serwisami o podobnej tematyce,
• rezygnacja z elementów nawigacyjnych w JavaScript lub Flash.

Stosując powyższe rozwiązania przy pozycjonowaniu, nasza witryna jest atrakcyjniejsza dla internautów, ale także robotów Google. Jest to efektem zamieszczania w serwisie wartościowych treści.

Black Hat SEO to z kolei zakazane i nieakceptowane powszechnie techniki pozycjonowania. Niedozwolone praktyki to w szczególności:

• cloaking, czyli prezentowanie odmiennych treści serwisu robotom, a odmiennych internautom,
• nagromadzenie słów kluczowych,
• ukrywaniu słów kluczowych (na przykład w tle strony),
• stosowanie słów kluczowych nie związanych z treścią strony,
• powielanie treści na podstronach,
• zamieszczania treści zabronionych przez prawo.

Efektem działań Black Hat SEO może być założenie filtru na serwis, a nawet wykluczenie z indeksu wyszukiwarki.

strona mobilna

Strona mobilna to priorytet

Urządzenia mobilne takie, jak smartfony oraz tablety z roku na rok zyskują na popularności. Służą nam do zarządzania pocztą e-mail, przeglądania stron internetowych, portali społecznościowych czy korzystania z bankowości elektronicznej.

Strona mobilna to nic innego, jak specjalna wersja strony internetowej, która jest dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Nie różni się ona treścią od naszej strony, ale wszystkie informacje (treści, grafiki, formularze) na niej zawarte są zeskalowane, tak by poprawnie i szybko wyświetlały się właśnie na smartfonach czy tabletach.

Posiadanie strony mobilnej ma też duże znaczenie przy pozycjonowaniu. Wyszukiwarka Google rozpoznaje tego typu strony i może umieścić je wyżej w wynikach wyszukiwania. Google w tym przypadku „nagradza” odpowiednie przekierowania naszej witryny. Użytkownik korzystając z portalu społecznościowego po przejściu na naszą stronę widzi ją od razu w wersji mobilnej. Ten sam mechanizm działa po wpisaniu naszego linku w wyszukiwarkę podczas korzystania z urządzenia mobilnego.

Przekierowanie 301 i 302

Przekierowania 301 i 302 stosujemy, gdy chcemy przenieść nasza stronę na inną domenę – trwale lub tymczasowo.

Przekierowanie 301 jest tzw. przekierowaniem stałym (permanentnym). Przekierowuje więc użytkowników i roboty na zupełnie nowy adres. Stara domena zostaje więc wyindeksowana z wyszukiwarki, a cała zawartość (backlinki i PR) przechodzi na nową domenę.

Przekierowanie 302 jest z kolei przekierowaniem tymczasowym. Jak łatwo się domyślić, w tym przypadku strona będzie tylko chwilowo dostępna pod innym adresem i potem wraca do dotychczasowego. Witryna nie zostaje więc wyindeksowana z wyszukiwarki.

W praktyce użytkownicy nie widzą różnicy między przekierowaniami, ponieważ obydwa przekierowują na inny adres. Natomiast dla robotów jest to istotna różnica, bo informujemy o tym, czy strona będzie tylko chwilowo niedostępna pod danym adresem, czy już trwale.

Jak dobrze wykonać analizę konkurencji SEO?

Analiza konkurencji SEO ma na celu sprawdzenie działań poszczególnych konkurentów lub całej branży w obszarze pozycjonowania. Jest ona elementem audytu SEO, którego nie może zabraknąć przy rozpoczynaniu pozycjonowania.

Audyt SEO pozwala na określenie słów kluczowych, na które pozycjonuje się branża. Jest on także pomocny przy szacowaniu budżetu na pozycjonowanie i zaplanowaniu strategii działań.

Aby dobrze wykonać analizę konkurencji należy sprawdzić następujące parametry:

– nazwę domeny – czy zawiera słowo kluczowe,

– wiek domeny – im domena starsza, tym bardziej wartościowa,

– optymalizację strony konkurenta – występowanie słów kluczowych, sposób linkowania wewnętrznego, budowa witryny,

– ilość linków zewnętrznych oraz ilość i jakość domen, które je zawierają,

– pozycje konkurenta na zadane słowa kluczowe,

– treści na www – jakość treści, aktualizację treści, materiały do ściągnięcia,

– grafiki na www – jakość grafik, szybkość ładowania grafik,

– konta w serwisach społecznościowych – częstotliwość wpisów, ilość fanów, stosowanie przekierowań na www,

– prowadzenie kampanii AdWords – sprawdzenie słów kluczowych.

Kilka porad dotyczących treści internetowych

Dziś publikujemy kilka cennych wskazówek dotyczących treści internetowych. Oto one:

– umieszczaj zawartość treści w formie kopiowalnej – czyli jednym słowem unikaj obrazów, które mogą być niewidoczne dla robotów Google oraz być mało użyteczne dla odbiorców;

– stosuj poprawny język – nie ma tu zbyt wiele miejsca na błędy ortograficzne i gramatyczne;

– skup się na jednym temacie i zachowaj ciąg logiczny – wtedy użytkownik się nie pogubi i szybko znajdzie interesującą go treść;

– stosuj podziały – nagłówki i akapity tworzą przejrzysty układ treści;

– twórz aktualną i wartościową treść – unikaj kopiowania i duplikowania treści;

– wybij się z treścią – zamieść oryginalne fragmenty treści na swojej stronie, których na próżno szukać wśród innych witryn.