Dzień dobry, poproszę optymalizację…

Przychodząc do agencji SEO, musimy chociaż odrobinę wiedzieć, czym się ona zajmuje. Zwykle jest to audyt SEO, pozycjonowanie i optymalizacja stron. Często firmy oferują także projektowanie stron internetowych i kampanie AdWords.

To kwestie, które na początku trzeba koniecznie omówić:

-metodologię pozycjonowania, czyli dobór słów kluczowych i strategię pozyskiwania linków;
-budowę zaplecza tematycznego;
-bezpieczeństwo na wypadek nałożenia filtrów;
-szczegóły umowy.

Wiele polskich firm nie dzieli się tymi informacjami tłumacząc się „tajemnicą firmy”. Wybierajcie profesjonalistów, aby wiedzieć, za co płacicie!

Szukaj po obrazie, a nie po frazie

Wyszukiwanie obrazów w Google wydaje się dość proste, ale także nudne! A jakby tak zamiast frazy w okno wyszukiwania zrzucić obraz? Da się to zrobić!

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Spacerujemy niedzielnym popołudniem po parku i nagle widzimy piękny kwiat, którego nazwy niestety nie znamy. Nic prostszego! Robimy zdjęcie i umieszczamy je w miejscu wyszukiwania po obrazie. Google wskaże nam wszystkie informacje, jakich potrzebujemy. Takie wyszukiwanie jest możliwe dzięki kategoryzowaniu obrazów i wysyłaniu ich miniaturek na serwery Google. Cóż za ułatwienie!

youtube

SEO wkracza na Youtube!

Statystyki YouTube podaje się w milionach: filmów, godzin, twórców i użytkowników. W Polsce jest to druga najpopularniejsza wyszukiwarka! Optymalizacja na YouTube nie różni się zbyt mocno od tej tradycyjnej. Na co warto zwrócić uwagę?

• Umieszczaj słowa klucze we wszystkich możliwych tekstach: tytuł filmu, opis, a także tagi. Możesz je wstawić również w tytule playlisty.
• Poczuj lajkową moc – im więcej łapek w górę, tym wyższa pozycja w wyszukiwarce.
• Rozpowszechniaj filmy na kanałach społecznościowych.
• W artykułach na stronie odsyłaj do kanału YouTube.
• Odwołuj się do wcześniej dodanych filmów – zamieszczaj linki w opisie lub video.

Optymalizacja bloga – czy to możliwe?

Optymalizacja bloga… brzmi odrobinę dziwnie, prawda? Biorąc jedna pod uwagę, że żyjemy w świecie blogów, również i to narzędzie komunikacji wymaga konkretnych działań. Im więcej profesjonalizmu i i oryginalnych rozwiązań, tym większa skuteczność.

Jeśli więc planujecie inwestować w budowanie marki na blogu doradzimy kilka prostych rozwiązań, które na pewno wam się przydadzą!

– Social Media – zachęcaj do przyciskania!
– Newsletter- zadbaj o ciekawe treści, by odbiorca stał się wiernym czytelnikiem!
– RSS- pamiętaj, aby przycisk był widoczny!
– Kontakt- prowadź dialog w komentarzach, bądź otwarty i przede wszystkim czujny!

Złoty środek w pozycjonowaniu

Pozycjonowanie stron nie należy do zadań prostych. SEO-wiec to osoba, która musi znać się na stronie technicznej swoich działań, ale także na stronie „duchowej”. Do pierwszej strony medalu zaliczamy dobór słów kluczowych i linkowanie. Druga strona to już część artystyczna. Nasz pozycjoner musi być więc też dobrym pisarzem i redaktorem.

Najważniejsze jest to, aby czytelnik nie wyczuł działań pozycjonera. Tekst musi brzmieć przede wszystkim naturalnie. Zbyt duża ilość słów kluczowych zdecydowanie to niszczy. Naszą stronę możemy urozmaicić wstawianiem infografik, które uatrakcyjnią treść. Należy także pamiętać, że czytelnik to osoba niezwykle spostrzegawcza. Jeśli wyczuje, że nasze teksty nie są „od serca” szybko się z nami pożegnają, a tego przecież nie chcemy!

Ruch na firmowym blogu- zaangażuj czytelnika!

Tworzenie firmowego bloga to jedno, jednak utrzymanie na nim ruchu to kompletnie inna sprawa. Treść zamieszczana na stronie musi przyciągać ludzi! Jak to zrobić? Najlepiej umieszczać treści, które użytkownicy po prostu kochają. Przyjrzyjcie się naszej liście i wykorzystajcie te pomysły, aby ruch na waszych blogach nigdy nie słabł!

Poradniki – nic tak nie przyciąga uwagi czytelnika, jak tytuły: zrób to sam, samouczek, ty też tak potrafisz! Internet jest przecież wielką encyklopedią, z której możemy uczyć się także praktycznie.

Listy – długie spisy „The Best of…” są wciąż popularne. Nam mogłoby się wydawać, że taka forma podawania informacji jest nudna, jednak nic nie podsyca ciekawości tak, jak tytuł: 9 sposobów na….

Infografiki – jeśli czytelnik jest już zmęczony długimi artykułami, przekaż mu informacje właśnie w taki sposób. Będą one przejrzyste i zrozumiałe.

Tak było… Coraz większą popularność zyskują analizy przypadku. Oznacza to objaśnianie pewnych prawideł na przykładzie z życia wziętym. Często taka forma lepiej trafia do ludzi niż abstrakcyjny artykuł pełen trudnej terminologii.

Kontrowersje – to także działa rewelacyjnie. Pytanie tylko, czy Twoja firma ma dystans do siebie?

Wsparcie pozycjonera, czyli seo copywriting.

Seo copywriter to osoba, która zajmuje się tworzeniem treści internetowych. Muszą one być odpowiednie dla czytelników, ale także dla robotów Google. Co to oznacza? Seo copywriter tworzy takie teksty, które z jednej strony będą ciekawe i intrygujące dla czytelnika, z drugiej strony będą atrakcyjne technicznie dla robotów, które skupiają się na poszczególnych słowach i na ich podstawie osądzają, czy strona jest warta wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Jak więc znajdują oni złoty środek? Seo copywriter dostaje od pracodawcy listę słów, które muszą znaleźć się w tekście. Można je powtórzyć maksymalnie trzy razy – tekst będzie wtedy ciekawy dla robotów, a czytelnikom nie wyda się sztuczny. Wielką pomocą jest w tym przypadku słownik wyrazów bliskoznacznych. Synonimy to chleb powszedni seo copywritera. Słowa kluczowe dla tekstu powinny zawierać także tytuły i wszelkiego rodzaju nagłówki.

Kanały społecznościowe dla firmy – które wybrać i jaką treść na nich umieszczać?

Przed podjęciem działalności społecznościowej w sieci należy postawić sobie 3 zasadnicze pytania i odpowiedzieć na nie konkretnie! Pomożemy Wam nakierować Wasze działania na dobry tor!

1) Co chcę osiągnąć? Istnieje tylko jedna prawidłowa odpowiedź na to pytanie: uzyskać jak najwięcej odbiorców!

2) Gdzie to uzyskam? Założenie konta na wszystkich możliwych portalach nie jest dobrym pomysłem. Należy przejrzeć wszystkie dostępne opcje i zdecydować się na te, które pasują do specyfiki naszego biznesu. Do najpopularniejszych portali dla firm należą: Facebook, Google+, Instagram oraz Pinterest.

3) Jak to zrobię? Jeśli zakładasz konta na więcej niż jednym portalu – rób to mądrze. Bardzo ważne jest przenikanie się treści. Oba te profile powinny się dopełniać. Jeśli będziesz umieszczać na nich te same informacje, jeden z nich będzie zwyczajnie nieużyteczny. Najważniejsze to tworzyć spójny i wiarygodny wizerunek Twojej firmy.

Czym powinien charakteryzować się dobry newsletter?

Mailing i newsletter to skuteczne środki komunikacji marketingowej. Pozwalają czytelnikom być na bieżąco z nowymi wpisami, kursami czy konkursami. Niestety zdarza się, że czytelnicy szybko rezygnują z newsletterów, ponieważ są one zwyczajnie nieatrakcyjne. Jak więc zatrzymać użytkowników?

• Zachęć do dołączenia do newslettera za pomocą banera lub ciekawej grafiki.
• Przy zapisie na newslettera zaoferuj rabat na kurs, zniżkę w sklepie stacjonarnym czy dostęp do dodatkowych artykułów na stronie. Dzięki temu Twoja baza mailingowa rozrośnie się w szybkim tempie.
• Pamiętaj, aby tytuł maila był chwytliwy i intrygujący. Możesz też zawrzeć w nim najważniejsze tematy maila.
• Nie spamuj! Jeśli będziesz wysyłać maile zbyt często, użytkownik może potraktować Cię jako spam. Zbyt rzadkie aktualizowanie może doprowadzić do zapomnienia o Twojej stronie. Trzeba znaleźć idealną częstotliwość dla swoich czytelników. Ogranicz także reklamy!
• Zadbaj o szatę graficzną. Dobrym rozwiązaniem będzie nawiązanie do wyglądu strony. Nie powinna ona jednak przyćmić treści.
• Pisz ciekawie! Nie ma nic gorszego niż nudny newsletter.

O tym nie możesz zapomnieć optymalizując stronę!

Niestety rutyna często może zgubić nawet najlepszego fachowca. W pracy pozycjonera zawsze dużo się dzieje i stale trzeba trzymać rękę na pulsie. Dzisiaj przedstawimy 3 podstawowe elementy strony, o których w żadnym wypadku nie można zapomnieć!

• Nawigacja – podstawowy element, który może przysporzyć użytkownikom problemów. Pamiętajcie, aby nie korzystać z nawigacji wielopoziomowej, w której przesuwanie myszką na kolejny poziom sprawia trudności i wszystko „znika”. Lepiej wykorzystać nawigację pokazującą wszystkie podkategorie po kliknięciu myszą.

• Wyszukiwarka wewnętrzna – dzięki niej można bez problemu dotrzeć do interesujących nas treści. Jest to niezastąpione narzędzie na bardzo rozbudowanych stronach.

• Linki wewnętrzne – pamiętajmy, aby je odpowiednio wyróżnić. Użytkownicy mają często problem z odnalezieniem odpowiedniego linku, a wtedy zwyczajnie opuszczają stronę.