Prowadzenie bloga firmowego- powiemy Ci dlaczego warto!

MUST HAVE:
Strona firmowa +
sklep internetowy +
media społecznościowe +
blog firmowy ?

Założenie strony internetowej naszej firmy to praktyczny krok w stronę sukcesu. Sklep internetowy to przejaw zaangażowania i wyciągnięcie ręki w stronę Klienta. Media społecznościowe to stwarzanie wokół siebie dobrej aury pełnej zaufania i szacunku. Na liście Must Have powinien pojawić się także firmowy blog? Co jest w nim tak ważnego? Tego dowiecie się w naszym dzisiejszym artykule.

FreshSeo swojego firmowego bloga prowadzi już od jakiegoś czasu. Jest to stały element naszej komunikacji z Klientem. Podczas naszej codziennej pracy doradzamy Klientom, aby oni także pomyśleli o tworzeniu firmowego bloga. Dlaczego? Przekonajcie się sami.

Autorytet
Prowadząc sklep internetowy oraz stronę firmową uważamy się za specjalistów w swojej dziedzinie. Jesteśmy osobami kompetentnymi, które udzielają rad dotyczących ich fachu. Nie ma lepszej drogi dojścia do Klienta i pomocy mu, jak przez treści blogowe. Warto tworzyć pomocne treści, które będą łatwo dostępne. Prosto „z rąk” autorytetu.

Treści
Podstawowym błędem blogów firmowych jest niewłaściwa treść lub całkowity jej brak. Wstawienie artykułu, który przedstawia jedynie zdjęcie nowej oferty jest odpowiedni tylko na kanałach społecznościowych lub jako baner w sklepie internetowym. Treści blogowe powinny być specjalnie przygotowane po to, aby Klient mógł znaleźć tam informacje, których szuka. Poszerzaj wiedzę swoich Klientów z zagadnień, w których specjalizuje się firma. Spraw, aby jak najczęściej czytelnicy mogli mówić np.: „popsuło się, ale chyba firma pisała o usterkach na blogu – zerknę najpierw tam!” Twórz fachową encyklopedię na swoim blogu.

O tym jakie konkretne treści należą do najskuteczniejszych pisaliśmy już tutaj→[http://www.freshseo.pl/ruch-na-firmowym-blogu-zaangazuj-czytelnika/]

Linki
Blog firmowy ważny jest także ze względu na pozycjonowanie. Generuje on wiele naturalnych linków, które mogą rozprzestrzeniać się metodą wirusową. Jest to pewne potwierdzenie przydatności treści umieszczanej na blogu. Jeśli dzięki niemu możemy zyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce, to dlaczego nie spróbować?

Strona
Wiele razy słyszeliśmy, że wchodząc na stronę ktoś opisywał ją jako profesjonalną, porządną, kompetentną. Widoczna zakładka „blog” gwarantuje nam, że czytelnik nie tylko zerknie na ofertę, ale zobaczy także, co takiego producent przygotował bonusowego dla swoich Klientów. Idąc tym tropem, jeśli znajdzie tam wartościowe treści, na pewno oceni stronę jako specjalistyczną.

Nowy rok- nowe możliwości

Kiedy świąteczny klimat się uspokoi, nadejdzie czas na planowanie nowego roku. Organizacja i znajomość panujących trendów jest kluczowa w naszym zawodzie. Dlatego już teraz staramy się podsumować nasze wyniki i zaplanować działania na przyszły rok kalendarzowy. Trendy i nowe algorytmy Google zmieniają się w zastraszającym tempie. My jednak nie boimy się wyzwań! Już teraz podzielimy się naszymi przemyśleniami co do kolejnego roku.

Branża pozycjonerska zmienia się tak szybko, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć w 100% tego, co się wydarzy. Jednak jako doświadczeni pozycjonerzy możemy niektóre rzeczy przewidzieć.

1. Mobilność
Mijający rok pokazał nam, że urządzenia mobilne zawładnęły naszą codziennością. W 2016 roku musimy być pod tym względem jeszcze bardziej elastyczni. Będzie nam zależało, aby strona jak najlepiej dopasowywała się do każdego urządzenia. Duży nacisk powinno się także kłaść na wyszukiwanie, które obecnie częściej wykorzystywane są w urządzeniach mobilnych niż w laptopach. Warto zastanowić się nad unowocześnieniem wyszukiwania głosowego, ponieważ wszystko wskazuje na jego rosnącą popularność.

2. Interakcja
Mobilność stwarza nam świetne narzędzia do interakcji z czytelnikiem czy klientem. Grzechem byłoby tego nie wykorzystać. Komentowanie, newslettery, ankiety konsumenckie, obecność na portalach społecznościowych- na tym wszystkim skupimy się w 2016 roku. Kluczowa jest regularność wpisów i reagowanie na otaczającą nas codzienność (real time marketing).

3. Video
Wiele razy wspominaliśmy o rosnącym znaczeniu YouTube’a. Coraz częściej oglądamy krótsze i dłuższe filmiki na tym portalu. Jego wszechstronność sprawiła, że nie ma dla niego konkurencji. Warto więc pomyśleć o pozycjonowaniu przez YouTube. W 2016 będziemy poszerzać naszą wiedzę z tego zakresu i wdrażać ją w życie.

4. Lokalizacja
Co ciekawe, pierwsza pozycja w wyszukiwaniu nie będzie już tak ważna. Google przechodzi na wyszukiwanie po lokalizacji. To, gdzie się znajdujemy wpłynie najbardziej na wyniki wyszukiwania. Warto pamiętać w każdych działaniach Seo o geolokalizacji.

5. Treści
Najpopularniejsze w 2015 i prawdopodobnie decydujące o sukcesie w 2016 roku będą ciekawe artykuły, interesujące blogi, błyskotliwe portale społecznościowe… Tego szukają internauci, a my pomożemy Ci to uzyskać!

Google- od czego się zaczęło?

Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was coś lekkiego – w sam raz do poczytania podczas świątecznego odpoczynku. Korzystamy z niej wiele razy dziennie, pracujemy w jej środowisku, jest po prostu naszą codzienności…Opowiemy Wam odrobinę o tym, jak powstała wyszukiwarka Google. Czy wiecie od czego to wszystko się zaczęło?
ZAŁOŻYCIELE

W 1995 roku na Uniwersytecie Stanforda spotkało się dwóch utalentowanych studentów: Larry Page i Sergey Brin. Larry przybył z Uniwersytetu Michigan, ponieważ chciał zmienić uczelnie. Sergey oprowadzał go po nowej szkole. Wspólnie założyli wyszukiwarkę BackRub, która działa na stronie uniwersytetu przez ponad rok. Algorytm stworzony przez dwóch studentów nazwany został PageRank. Nazwa wzięła się nie od angielskiej „strony”, ale właśnie od nazwiska twórcy!

NAZWA

Nazwa najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie wzięła się oczywiście od pojęcia matematycznego. Pochodzi od słowa „googol”, czyli liczby, która składa się z jedynki i stu zer. Nic dziwnego, że wybrali akurat tę nazwę. Ambitni studenci podjęli się uporządkowania nieskończonej liczby informacji zamieszczonych w przestrzeni wirtualnej. Domenę Google.com zarejestrowano 15 września 1997 r.

CIEKAWOSTKI

Larry każdego miesiąca wypuszczał biuletyn informacyjny „Google Friends Newsletter”, który teraz funkcjonuje w blogach, Google + i innych aktualnościach.

W 1998 roku wybierając się na festiwal założyciele umieścili w logo sylwetkę Burning Mana, która jest oficjalnym początkiem obecnych doodle. W 2000 roku wyszukiwarka była dostępna w 10 językach. Obecnie udostępniana jest w aż 150 językach świata!

Nie znamy chyba osoby, która nie miałaby poczty internetowej na Gmailu! Powstała ona w 2004 roku – akurat w Prima Aprilis.

Czy ktoś wyobraża sobie dłuższy wyjazd poza miasto bez wcześniejszego zerknięcia na Google Maps? Zdecydowanie nie! Mapy zostały dołączone do wyszukiwarki w 2005 roku, a chwilę później dołączono do nich widoki satelitarne i wskazówki dojazdu.

2005 to także ważny rok dla wszystkich firm i pozycjonerów! Wtedy właśnie wprowadzono Google Analytics. Sama koncepcja oparta była na rozwiązaniu firmy Urchin.

Zaskakujące, jak bardzo Google zmieniło nasze codzienne życie…

Wszystkie informacje zaczerpnęliśmy z: http://www.google.com/about/company/history/#top.

Coraz bliżej święta… Bądź gotowy!

Okres przedświąteczny to czas prawdziwych żniw. Polacy prześcigają się w przygotowywaniu coraz to wspanialszych świąt wydając przy tym niemałe pieniądze. Co więcej, podobno około 60% tych pieniędzy pochłaniają zakupy internetowe. Wystartowały dni darmowej i ekspresowej wysyłki, atrakcyjne promocje i prawdziwa rywalizacja wśród marek. Ty także możesz liczyć się w tym wyścigu. Wystarczy pamiętać o kilku zasadach!

PRODUKT
Wielu Polaków zmaga się z pytaniem: co kupić na prezent? Pomóż im w tym! Wybierz swoje najlepsze produkty i wypromuj je na stronie. Świetnie sprawdzi się blogowa aktualność w stylu: Top 10 prezentów świątecznych (tutaj wstaw nazwę swojej firmy- dzięki temu marka będzie rozpoznawalna). Co więcej, na stronie głównej sklepu możesz umieścić tzw. bestsellery, które także naprowadzą klienta na ciekawy produkt. Spraw, aby wybór produktów był możliwie poszerzony. Do tego sprawdzi się doskonale nawigacja do podobnych produktów przy każdym towarze.

KONTAKT
Komunikacja w tak intensywnym czasie jest sprawą kluczową. Nie zapomnij o działaniach mailingowych. Wyślij klientowi specjalny, świąteczny rabat na swoje produkty oraz propozycje gwiazdkowych prezentów. Możesz także zadziałać poprzez newsletter. Atrakcyjne oferty last minute dla wszystkich odbierających te wiadomości? To na pewno zachęci do zapisywania się! Bądź ze swoją ofertą na bieżąco w media społecznościowych.

DOSTAWA
Współpracuj z najlepszymi firmami kurierskimi, aby podnieść prestiż swojego sklepu. Nie zapomnij wspomnieć o warunkach dostawy przy każdym produkcie. Informacja ta powinna być dobrze widoczna i napisana w prosty i zrozumiały sposób.

ZWROTY
Niestety, zwroty towaru także się zdarzają. Nie traktujmy go jako krytykę naszego produktu. Być może okazał się on nietrafionym prezentem. Koniecznie przedłuż możliwy termin zwrotu. Dzięki temu klient będzie czuł się bardziej komfortowo i nie będzie się obawiał zakupowego błędu. Informacje o takiej zmianie umieść na dużym banerze w dobrze widocznym miejscu na stronie. Pamiętaj o chwytliwym haśle i przyciągającej grafice.

Link Bait

Zdobywanie linków postrzegane jest w SEO jako najważniejsze działanie pozycjonera. Linkowanie z roku na rok się zmienia. Prognozuje się, że nie będzie to tak istotne działanie w nadchodzącym 2016 roku. Z uwagi na to prześcigamy się w wyszukiwaniu najnowocześniejszych sposobów linkowania, aby jak najbardziej uskutecznić nasze działa pozycjonerskie.

Do takich właśnie metod linkowania należy Link Bait, czyli linkowa przynęta. Nie jest to działanie proste. Polega na tym, że czytelnicy linkują do treści umieszczonej na stronie lub blogu nie dlatego, że ich poprosiłeś lub mają z tego jakieś korzyści, ale dlatego, że jest to treść wartościowa. Właśnie na tym ma polegać linkowanie w 2016- linkowanie wartościowej treści.

Do treści najchętniej linkowanych należą wszelkiej maści poradniki, wskazówki, przydatne listy, to-do, must-have i inne. Świetnie sprawdzają się także ebooki. Ważne jest to, aby była to treść, której ludzie poszukują i można w niej znaleźć przydatne dla nich informacje.

WSKAZÓWKI

• Link Bait zacznij na kanałach społecznościowych. Nie są one tak ważne w kontekście SEO, ale udostępnianie w nich linków do firmowych artykułów zdecydowanie tak. Pamiętaj, aby Cię zauważono! Odpowiadaj na komentarze, komentuj treści na innych kanałach- pozwól, aby więcej osób zwróciło uwagę na to co piszesz. Dzięki temu wirusowo przejdą na Twój profil, a stamtąd już blisko do artykułu na stronie.

• Reaguj na to co dzieje się dookoła. Komentuj najnowsze informacje, korzystaj z ciekawych porównań i odniesień. Zaskocz czytelników swoimi refleksjami. Real Time Marketing z pewności pomoże dotrzeć do Twojej strony.

• Staraj się o wpisy gościnne. To stara metoda, ale współpraca zawsze wychodzi obu stronom na dobre. Stwórz naprawdę dobry artykuł, a nowe linki będą tylko formalnością.

• Jeśli masz smykałkę do grafiki lub zaprzyjaźnionego twórcę postaraj się o wyjątkowe grafiki. Dzięki nim liczba linków zdecydowanie się zwiększy, a dodatkowo dłuższy artykuł nabierze pewnej lekkości. Ważne informacje możesz zawrzeć także na infografice, która z pewnością urozmaici tekst.

• Ostatnim już świetnym pomysłem na Link Bait są wszelkiego rodzaju konkursy. Możesz prosić w nich o udostępnienie tagów lub linków. Zagwarantuj naprawdę ciekawe nagrody. Możesz także zamieszczać na stronie różne dodatki do pobrania. Następnie umieść link do nich na odpowiednim forum lub portalu, a zainteresowanie Twoją stroną na pewno wzrośnie!

Na dobry początek- audyt SEO!

Poznaliście już czym jest optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych. Wiele przydatnych informacji możecie znaleźć w naszym archiwum bloga. Jednak wciąż zbyt mało uwagi poświęciliśmy temu, od czego wszystko się zaczyna. Tytuł już to zdradził… chodzi o audyt SEO.

Czym jest audyt?

Jest to dokładny raport przygotowany na podstawie analizy danej witryny internetowej. Często w skład takiego raportu wchodzi także analiza konkurencji.

Do czego służy?

Bardzo szczegółowy raport pozwala na wyłowienie podstawowych błędów na stronie. Osoba wykonująca audyt rozpoznaje te błędy i stara się udzielić wskazówek, jak je naprawić. Dzięki temu poznamy mocne i słabe strony naszej witryny.

 Co nam daje?

Dzięki wyszczególnieniu błędów jesteśmy w stanie je szybko naprawić. Wiąże się to przede wszystkim z podniesieniem naszej pozycji w wyszukiwarce. Ponadto, strona będzie odwiedzana przez więcej osób, ponieważ jej optymalizacja stworzy przyjazną witrynę dla odbiorcy. Po naprawieniu błędów strona będzie też działała znacznie szybciej.

Co zawiera?

Raport po dokonaniu audytu powinien zawierać kilka obowiązkowych elementów.

  • Spis treści – po to, by klient odnalazł się w natłoku informacji.
  • Wstęp – objaśnienie podstawowych pojęć z zakresu optymalizacji.
  • Dane techniczne – np. wiek witryny.
  • Ogólny opis – dobre i złe strony.
  • Wyszczególnienie błędów – jest to najważniejsza część raportu. Błędy na stronie powinny być dokładnie opisane, a zalecenia pozycjonera jasno sprecyzowane. Propozycje rozwiązań powinny odnosić się do poszczególnych błędów, a nie do całej strony.
  • Podsumowanie – warto tutaj podkreślić mocne strony witryny i wskazać działania, które trzeba podjąć, aby pozbyć się złych stron. Powinno być to podsumowanie wszystkich poruszanych w raporcie tematów;
  • Dane osoby wykonującej audyt – warto je pozostawić, aby w razie pytań klient bezpośrednio skontaktował się z tą osobą w celu omówienia strategii strony.

Dzięki audytowi SEO poznamy mocne i słabe strony witryny, co pomoże nam naprawić powstałe błędy. Dzięki temu strona nie tylko będzie bardziej przyjazna czytelnikowi, ale także będzie odwiedzana przez większą liczbę osób dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

Social Selling

Mobilność to wciąż gorący temat. Wszystko „przenosi się” teraz w świat Internetu. Robią to także sklepy. Online shopping jest najwygodniejszym sposobem robienia zakupów. Nic więc dziwnego, że decyduje się na niego coraz więcej osób. Nawet ci, którzy nie ufają zakupom na odległość, w końcu próbują i przekonują się do takiej formy sprzedaży. Technik sprzedaży internetowej jest wiele. Każda wykorzystuje inny rodzaj przekazu. W ostatnim czasie najpopularniejszy stał się social selling, tzn. sprzedaż dzięki kanałom społecznościowym. Chcecie wiedzieć więcej? Zapraszamy do lektury.

Przygotuj się, bo patrzą!

Klienci przed dokonaniem zakupu dokładnie sprawdzają przedmiot i sprzedawcę w Internecie. Wszystko można o nich „wygooglować”. Warto więc poświęcić chwilę i zadbać o swoje kanały w mediach społecznościowych. Przekazuj na nich cenną wiedzę, dokładnie opisuj produkty, twórz poradnik oraz dziel się opiniami. Dzięki temu klient sam będzie chciał wracać na Twoją stronę.

Szukaj potencjalnych klientów

Twoi potencjalni klienci są wszędzie. Określ dokładnie grupę docelową i buduj swoją markę na pewnym gruncie, czyli na portalach, na których znajdziesz takie osoby. Zapraszaj do wydarzeń, zachęcaj do brania udziału w konkursach i zapraszaj do polubienia stron. Pamiętaj o zadbaniu o swojego nowego klienta: na przykład powitalna wiadomość czy dodatkowa zniżka.

Wykorzystaj ogólnie dostępne informacje

Portale społecznościowe dostarczą Ci wielu informacji o Twoich klientach. Wykorzystaj to w kontaktach bezpośrednich, a także weź pod uwagę przygotowując komunikację na przyszły miesiąc.

W social selling ważne są przede wszystkim relacje. Prezentuj swoje produkty z jak najlepszej strony: pokaż ich zalety i przydatność w codziennym życiu i odsyłaj je do swojej strony internetowej! Pozyskaj nowych klientów i zaspokajaj ich potrzeby. Angażuj ich w różnego rodzaju inicjatywy tj. konkursy, opinie, zwykłe codzienne komentarze. To sprawi, że będziesz bliżej klienta i będziesz miał na niego większy wpływ.

Lista najpopularniejszych seo mitów

Pozycjonowanie… mitów na ten temat są tysiące. Najwyższy czas je obalić! Poniżej przedstawimy Wam najpopularniejsze mity dotyczące SEO.

1. Seo = pozycjonowanie
Największy mit badanej dziedziny. Seo to optymalizacja strony, która powinna być przeprowadzona na samym początku. Ma za zadanie sprawić, że strona będzie funkcjonalna, przyjazna czytelnikowi i robotom wyszukiwarki. Jest to wstęp do pozycjonowania strony, które ma na celu zdobycie wysokiej pozycji strony.

2. Słowa kluczowe
Czy powinny być one maksymalnie dopasowane i sztywne? Niekoniecznie. Tekst naszpikowany takimi wyrazami od razu zostanie wyłapany przez Pandę. Liczy się ogólny temat tekstu i jego wartość.

3. Linki
Obok słów kluczowych to linki są najważniejsze w pozycjonowaniu – MIT. Możliwe, że kiedyś to działało. Teraz najważniejszy jest content marketing, czyli wartościowe treści.

4. Meta Description
Meta Description to krótki opis strony, który właściwie nie wpływa na pozycję. Nie warto więc zapychać go słowami kluczowymi. Ważne, aby opis był na tyle dokładny i atrakcyjny, by przyciągał potencjalnego klienta.

5. Wyniki wyszukiwania
Która pozycja w wyszukiwarce jest znacząca? Większość postawiłaby na pierwsze trzy miejsca. Prawdą jest, że czytelnik „przedziera” się przez pierwsze trzy strony wyników, a później jego motywacja maleje. Najczęściej zagląda do wyników na pierwszej stronie, jednak nie do pierwszych trzech miejsc.

6. Pozycjonowanie tylko z WordPressem
Aby dobrze wypozycjonować stronę z WordPressem niezbędna jest znajomość odpowiednich wtyczek. Efekt ten możemy uzyskać jednak dzięki skutecznej optymalizacji.

7. Kupowanie pozycji
Wiele osób jest przekonanych o tym, że pozycję w wyszukiwarce można sobie po prostu kupić, a pozycjonowanie to tylko przykrywka. Nie jest to prawdą. Pozycji nie można kupić.

8. Reklamy Google Adwords
Wielu jest przekonanych, że wykupienie takiej reklamy poprawia pozycję w wyszukiwarce. Nie ma to nic wspólnego z prawdą. Reklama nie wpływa na pozycję.

WordPress – przydatne wtyczki

Stworzenie strony za pomocą platformy WordPress to dobry początek, ale do funkcjonalnej witryny jeszcze daleko. Warto zainteresować się wtyczkami do tego oprogramowania, w szczególności tymi, które wpłyną na SEO. Nie warto oczywiście instalować wszystkiego co znajdziemy, ponieważ może to spowolnić działanie naszej strony. Należy zainstalować tylko te wtyczki, których będziemy faktycznie używać i które okażą się pomocne. Oto krótki opis przydatnych wtyczek.

WORDPRESS SEO by Yoast
To obowiązkowa wtyczka! Powinna być ona zainstalowana jako pierwsza. Nie bez powodu jest najpopularniejszą ze wszystkich wtyczek, bo pozwala na skonfigurowanie chociażby tytułu, opisów, odnośników social media czy linkowania. Dodatkowym plusem jest fakt, że wersja podstawowa jest całkiem darmowa i większości w zupełności wystarczająca.

AKISMENT
Wtyczka bada komentarze pozostawione pod postami. Jest w stanie zweryfikować, czy zostały napisane przez prawdziwą osobę, czy są jedynie zwykłym, bezwartościowym spamem. Te drugie są automatycznie usuwane.

SEO AUTO LINKER
Służy do podlinkowania słów w tekście. Obejmuje linki wewnętrzne i zewnętrzne.

BROKEN LINK CHECKER
Wtyczka rozwiązuje problemy z przekierowaniem 404. Sprawdzanie linków odbywa się zgodnie z naszymi preferencjami. Dostępne opcje pozwalają nam zachować kontrolę nad bezwartościowymi linkami.

Pozostałe przydatne wtyczki:

Imsanity – automatyczne skalowanie obrazów
Jetpack – obserwowanie danych statystycznych strony
WP- Post Views – określanie popularności konkretnych postów

Optymalizacja i pozycjonowanie sklepu internetowego od kuchni

O pozycjonowaniu sklepu internetowego już pisaliśmy, ale dość ogólnie. Dzisiaj chcielibyśmy poruszyć ten temat obszerniej. Wszyscy zgodnie musimy przyznać, że nasze biznesy w znacznej mierze przenoszą się do Internetu. Sprzedaż bezpośrednia jest o wiele bezpieczniejszą opcją. Nasze społeczeństwo jednak patrzy na wygodę i ogólną dostępność usług. Firma bez odnośnika internetowego właściwie nie istnieje. To samo tyczy się sklepów. Jedynie małe, osiedlowe sklepiki pozostają wierne tradycji, chociaż często szukają już swojego miejsca w sieci np. na facebooku. Jak więc sprawić, żeby nasz sklep internetowy był widoczny i przyjazny klientowi?

NAGŁÓWKI
Warto pamiętać, że SEO to przede wszystkim unikalna treść. Tyczy się to także wszelkich nazw produktów, podstron, menu itd. Kreatywność jest więc obowiązkowa! To prawda, że ciężko stworzyć nową nazwę dla podstrony, gdy w obiegu krążą inne, jednak nowa może zapewnić nam wysoką pozycję. Warto? Warto!

OPIS
Należy zwrócić uwagę na opisy produktów, które wystawiamy. Oczywiście, powinny być one wyczerpujące, ale także unikatowe. Ważne, aby nie powtarzały się w identycznej wersji w innych opisach. Najlepiej przygotować jeden pełny, dłuższy opis, który dostępny będzie w podstawowej wersji produktu. Jeśli będzie on potrzebny na innej podstronie należy go lekko odmienić, np. skrócić, uogólnić czy pokazać więcej zalet. Dotyczy to także umieszczania naszych produktów na różnego rodzaju stronach porównujących ceny. Pamiętajmy, że opis produktu to nie tylko fizyczne parametry i zdjęcie. Wartościowe treści to nasz klucz do wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Sklep internetowy daje nam szerokie pole do popisów, więc nie rezygnujmy z tej szansy.

OPINIE
Co robicie przed zakupem jakiegoś produktu przez Internet, a nawet drogą tradycyjną? Pytacie innych o opinię! Dlaczego więc opcji dodawania komentarzy nie posiada znaczna liczba sklepów internetowych? Klienci są wymagający, a opinie tylko potwierdzą wartość produktu. Nie obawiaj się negatywnych opinii. Sieć ma to do siebie, że wszystko możesz w niej umieścić, ale także możesz usunąć. Wszystko będzie więc pod Twoją kontrolą.

STRUKTURA
W tej kwestii polecamy prostotę. Znalezienie konkretnego produktu na stronie, która posiada milion podstron jest bardzo trudne. Twórz konkretne, logiczne kategorie. Niech nie znajdują się w nich produkty „z przypadku”. Nie zapomnij o umieszczeniu w widocznym miejscu okienka do wyszukiwania, które będzie bardzo pomocne dla zniecierpliwionych klientów.