Jak dobrze wykonać analizę konkurencji SEO?
Analiza konkurencji SEO ma na celu sprawdzenie działań poszczególnych konkurentów lub całej branży w obszarze pozycjonowania. Jest ona elementem audytu SEO, którego nie może zabraknąć przy rozpoczynaniu pozycjonowania.
Audyt SEO pozwala na określenie słów kluczowych, na które pozycjonuje się branża. Jest on także pomocny przy szacowaniu budżetu na pozycjonowanie i zaplanowaniu strategii działań.
Aby dobrze wykonać analizę konkurencji należy sprawdzić następujące parametry:
– nazwę domeny – czy zawiera słowo kluczowe,
– wiek domeny – im domena starsza, tym bardziej wartościowa,
– optymalizację strony konkurenta – występowanie słów kluczowych, sposób linkowania wewnętrznego, budowa witryny,
– ilość linków zewnętrznych oraz ilość i jakość domen, które je zawierają,
– pozycje konkurenta na zadane słowa kluczowe,
– treści na www – jakość treści, aktualizację treści, materiały do ściągnięcia,
– grafiki na www – jakość grafik, szybkość ładowania grafik,
– konta w serwisach społecznościowych – częstotliwość wpisów, ilość fanów, stosowanie przekierowań na www,
– prowadzenie kampanii AdWords – sprawdzenie słów kluczowych.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!