Słownik pojęć – White Hat SEO i Black Hat SEO
Metody pozycjonowania dzielą się na te zgodne z wytycznymi Google, czyli White hat SEO i niedozwolone przez Google – Black hat SEO.
White Hat SEO to tzw. etyczne pozycjonowanie, które opiera się na następujących zasadach:
• zoptymalizowany kod strony,
• stosowanie wyróżnień ważniejszych treści,
• tworzenie adresów tekstowych,
• wymiana linków i banerów z serwisami o podobnej tematyce,
• rezygnacja z elementów nawigacyjnych w JavaScript lub Flash.
Stosując powyższe rozwiązania przy pozycjonowaniu, nasza witryna jest atrakcyjniejsza dla internautów, ale także robotów Google. Jest to efektem zamieszczania w serwisie wartościowych treści.
Black Hat SEO to z kolei zakazane i nieakceptowane powszechnie techniki pozycjonowania. Niedozwolone praktyki to w szczególności:
• cloaking, czyli prezentowanie odmiennych treści serwisu robotom, a odmiennych internautom,
• nagromadzenie słów kluczowych,
• ukrywaniu słów kluczowych (na przykład w tle strony),
• stosowanie słów kluczowych nie związanych z treścią strony,
• powielanie treści na podstronach,
• zamieszczania treści zabronionych przez prawo.
Efektem działań Black Hat SEO może być założenie filtru na serwis, a nawet wykluczenie z indeksu wyszukiwarki.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!