Ważniejsze SEO czy SEM?
Trudno dziś sobie wyobrazić działania marketingowe bez rozwiązań SEO i SEM. Niezależnie od tego, czy profil naszej firmy skierowany jest do biznesu (B2B) czy do klienta końcowego (B2C) właśnie te narzędzia promocyjne wykorzystywane są obecnie najczęściej.
Ci, którzy zajmują się SEO mówią, że to narzędzie jest ważniejsze. Jeśli posłuchamy osób zajmujących się kampaniami reklamowymi w internecie, usłyszymy, że to one mają większą wagę. Spór o to trwa już ładnych parę lat. A może zamiast tak walczyć o to, które działanie jest lepsze, warto pomyśleć o ich połączeniu i uzyskaniu efektu synergii?
SEO jest skuteczniejsze, jeśli chcemy pozycjonować na nazwę konkretnej marki, z kolei SEM pozwoli nam dotrzeć za pomocą tzw. długiego ogona do wielu potencjalnych klientów. Możemy wybrać płatne linki w wyszukiwarce i tym samym pozyskać dość szybko klientów, ale już za ich utrzymanie będzie odpowiadało sprawne pozycjonowanie, a więc SEO. okazuje się więc, że warto potraktować te działania komplementarnie, a ich siła będzie o wiele większa!
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!