Kilka słów o menu głównym serwisu
Menu główne serwisu pozwala użytkownikowi zorientować się, co znajdzie na poszczególnych podstronach i ułatwi mu nawigację. To niezwykle ważny element, który prawidłowo przygotowany pomaga lepiej pozycjonować stronę www.
O czym należy pamiętać projektując menu? Przede wszystkim nie powinno być zbyt rozbudowane, a więc siedem-osiem linków to maksymalna wskazana ich ilość. Powinno być także zwięzłe, a więc zawierać jeden lub dwa wyrazy. Im krótsze frazy w menu głównym tym lepiej. Przykład? Zamiast pisać „informacje i ciekawotki o naszej firmie” wystarczy „o firmie”. Menu główne jest najważniejszym elementem nawigacyjnym, dlatego użytkownik musi szybko znaleźć słowa-klucze.
Menu powinno być też wyraźnie zaakcentowane na stronie www. Linki muszą rzucać się w oczy i użytkownik nie powinien tracić czasu na ich poszukiwanie. Zazwyczaj projektuje się menu górne w formie zakładek, dzięki którym przechodzi się do konkretnych podstron. To bardzo wygodne rozwiązanie, a o to przecież chodzi, by poruszać się po serwisie sprawnie i znaleźć szybko interesujące nas informacje.
Czasem zdarza się, że menu główne zostaje powielone w stopce strony. Niektórzy powiedzą, że to zbędny zabieg, ale ma to swoje plusy, zwłaszcza jak strona jest długa i użytkownik może szybko przejść na kolejne podstrony, bez przewijania strony w górę.
To bardzo ważne wskazówki dotyczące menu górnego. Warto także pamiętać, by menu było estetyczne, bo pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i zachęci użytkowników do dłuższego przeglądania strony, co potencjalnie może przełożyć się na uzyskanie większych korzyści dla firmy.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!