Co to jest SEM?

SEM (Search Engine Marketing) to pojęcie znacznie szersze niż SEO (Search Engine Optimalization), gdyż obejmuje wszystkie działania związane z marketingiem internetowym, a więc optymalizację i pozycjonowanie stron internetowych, a także szereg innych działań, które prowadzą do zwiększenia ruchu promowanego serwisu – w tym na przykład reklamy kontekstowe (tzw. płatne wyniki) oraz linki sponsorowane. Z tego względu bardzo często definicja SEM prezentowana jest w formie prostego równania:

SEM = SEO + PPC

gdzie SEO oznacza działania podejmowane w celu poprawy pozycji zajmowanych przez serwis dla konkretnego zapytania (pozycjonowanie + optymalizacja), natomiast PPC (Pay Per Click) kampanie płatnych linków. Połączenie tych elementów pozwala na osiągnięcie bardzo zadowalających efektów, wyszukanie fraz, które są najbardziej kluczowe dla konkretnego serwisu i wyznaczenie kierunków dla dalszych działań. Nie bez znaczenia jest również szybkość wprowadzenia serwisu na najwyższe pozycje wyników wyszukiwania i tym samym dotarcie do potencjalnych klientów czy czytelników.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz