Tajemnice Google, czyli czego nie wiesz o wyszukiwarce

Optymalizacja stron internetowych należy do tematów zyskujących coraz większą popularność. Nic w tym dziwnego. Zakładając własną stronę internetową, chcemy w sieci zaistnieć. Warto więc poznać kilka wskazówek, które ułatwią optymalizację niejednemu z Was.

Roboty Google klasyfikują strony internetowe na dwie kategorie. Z jednej strony mamy działania techniczne, takie jak linkowanie lub słowa kluczowe. Druga kategoria związana jest z naszym autorytetem w sieci. Z tym drugim jest często o wiele trudniej. Potrzebne jest do tego bogate zaplecze, pewien osobisty sukces i podziw innych. Niestety ta druga kategoria jest o wiele bardziej skomplikowana, ponieważ nie zależy bezpośrednio od nas.

Mamy natomiast wpływ na techniczny aspekt optymalizacji naszej strony internetowej. Zjawiskiem niezwykle frustrującym, zarówno dla początkujących jak i specjalistów, jest fakt, że Google nie wystosowuje żadnych praktycznych wskazówek dotyczących optymalizacji. Prowadzi to do tego, że osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce zależy tylko i wyłącznie od naszych intuicyjnych działań. Oczywiście, wielu specjalistów przez lata wypracowało sobie pewne metody działania, jednak algorytmy zmieniają się tak często, że niczego nie możemy być pewni.

Przechodząc technicznie do optymalizacji stron internetowych warto poznać czynniki, które nie są znane każdemu śmiertelnikowi. Te kilka, tzw. smaczków, pozwoli wzbogacić naszą stronę internetową i podnieść jej pozycję w wyszukiwarce.

POWTÓRZENIA

Zduplikowana treść nigdzie nie jest skutecznym rozwiązaniem. Pozwolenie na takie działanie mamy tylko wtedy, gdy tworzymy mobilną wersję strony. W innych wypadkach działa to na naszą niekorzyść, a pozycja w wyszukiwarce spada, ponieważ brakuje nam nowych, oryginalnych tekstów.

LOKALNOŚĆ

Wiele razy podkreślaliśmy jak ważne jest optymalizowanie lokalne. Oczywiście, istotne jest ono dla biznesów, które są materialne. Biznesy globalne, działające tylko w internecie nie wykorzystają tych wskazówek. Jeśli firma działa lokalnie warto podkreślić to w każdy możliwy sposób np. w słowach kluczowych, nagłówkach, opisach itd. Jeśli to możliwe, podawaj jak najdokładniejsze informacje np. ulica, dzielnica, miasto, powiat, województwo itp.

GRAFIKA

To wciąż mało eksploatowany temat. Warto pamiętać, że w przypadku, gdy strona nie otworzy się prawidłowo, czytelnik zobaczy nazwy robocze zdjęć. Trzeba koniecznie nad tym popracować.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz