Przygotuj swoją stronę na wyjątkowe Święta!
Święta tuż tuż.. Wiadomo, że okres poprzedzający Boże Narodzenie to raj dla handlowców. Wielu z nich uzyskuje naprawdę ogromne przychody w tym czasie. Dotyczy to także sprzedaży i usług internetowych. Jednak, aby nam także się udało, musimy się dobrze na ten czas przygotować.
Na samym początku warto przeprowadzić krótki audyt naszej strony i sklepu internetowego. Należy usunąć wszelkie usterki, o których wiemy, a z naprawą których czekaliśmy na odpowiedni moment. To on.
Okres przedświąteczny to czas, kiedy nasze witryny będą odwiedzane przez wiele osób, dlatego wolno ładująca się strona, problemy z wyszukiwaniem, brak podstawowych informacji o płatnościach i dostawie mogą nas zdyskwalifikować już na początku. Musimy przygotować nasze plany tak, aby wystarczyło w kryzysowej sytuacji je wdrożyć. Później nie będzie czasu na obmyślanie planu B, a zyski przejdą nam koło nosa. Musimy także odpowiednio dograć wszystko w czasie. Grafiki dla pracowników powinny być przygotowane wcześnie tak, aby nic nas nie zaskoczyło. Jeśli zajmujemy się sprzedażą, warto dowiedzieć się o wcześniejszych rezerwacjach towaru w hurtowniach. Ogólnie mówiąc, trzeba prześledzić całą ścieżkę towaru: do kogo idzie, w jaki sposób jest zamawiany, aby na każdym etapie wyłapać pewne nieprawidłowości.
Jeśli od zaplecza jesteśmy przygotowani, możemy przejść do pracy nad naszą stroną lub sklepem internetowym.
SZATA GRAFICZNA
Na czas świąt warto wprowadzić na stronie nową szatę graficzną. Powinno pojawić się dużo czerwieni i zieleni. Dodatki w postaci mikołajowych czapek, jemioły i świątecznych drzewek świetnie wpasują się w tło strony. Warto pamiętać o kontynuacji tych motywów na podstronach ofertowych, blogu itd.
STAŁY KONTAKT
Warto zastanowić się nad udoskonaleniem naszego mailingu i innych form kontaktu z klientami. Szata graficzna będzie grała ważną rolę także w tym wypadku. Ważne jest szybkie odpowiadanie na zapytania oraz możliwość kontaktu telefonicznego. Nie zapomnijcie o świątecznych życzeniach dla wszystkich klientów, zarówno tych na stronie, jak i w newsletterach.
POMÓŻ KLIENTOWI WYBRAĆ
Gorący czas przedświąteczny nie pozwala na przeglądanie całego asortymentu strony lub pakietów ofertowych. Ułatw to klientowi tworząc odpowiednie posty blogowe. Top 10 prezentów dla niego/ dla niej czy jak możemy pomóc ci w święta – to chwytliwe tytuły, który szybko i konkretnie pozwolą klientowi zapoznać się z waszą ofertą.
INSPIRUJ
Oprócz artykułów czysto ofertowych postaraj się na przygotowanie czegoś dla ducha. Spróbuj wprowadzić klienta w magiczny czas świąt dzięki swoim produktom i usługom. Podkreśl istotę rodzinnie spędzonego czasu, bezstresowego odpoczynku lub atmosfery dziecięcych wspomnień. Dzięki temu czytelnicy poczują się na stronie prawie jak w domu, a ciepło bijące od artykułów przełoży się na zakupy, których dokonują.
MIŁY GEST
Do każdego zamówienia postaraj się dodać coś osobistego od firmy. Może być to kartka z życzeniami, próbki produktów lub gadżety firmowe. Nie liczy się wielkość, ale gest, który klienci zapamiętają na długo.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!