Poradnik dobrej treści

Treści, które na co dzień czytamy muszą przyciągać naszą uwagę i ciekawość. Internet jest miejscem, gdzie w jednej sekundzie zderzamy się z milionem informacji, milionem tekstów i decyzją: którą drogę wybrać? W dzisiejszym artykule postaramy się o kompletny Poradnik Dobrej Treści dla początkujących. Podążając kilkoma sprawdzonymi krokami, będziecie w stanie zadbać o wysoką jakość własnych tekstów.

  1. Czytelnik

Waszym odbiorcą w internecie jest czytelnik. Jeśli dobrze się nim zajmiemy, zaoferujemy mu ciekawą treść, unikatowe rozwiązania, jeśli poczuje, że naprawdę wnieśliśmy coś do jego codzienności- wtedy może stać się naszym Klientem. Warto więc traktować naszego czytelnika z największym szacunkiem, wyrozumiałością i dbać o to, aby on patrzył na nas jak na profesjonalistów. Dlatego tak ważne jest określenie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. W zależności od oferowanych przez nas usług czy produktów, będziemy nakierowani na inny rodzaj Klienta.  Dobrym pomysłem jest wypisanie sobie cech charakterystycznych potencjalnego klienta i zastanowienie się, czego on od nas oczekuje, gdzie możemy go znaleźć, co robi, jak spędza swój czas, w jaki sposób wyszukuje informacji. Im więcej potrafimy sobie takich sytuacji wyobrazić, tym łatwiej będzie nam trafić do konkretnego czytelnika.

  1. Ciekawy tytuł

Mówią, że ciekawość to pierwszy krok do piekła. Zachęć czytelnika, aby chciał je odwiedzić razem z Tobą. Chwytliwy tytuł to nie tylko ekspozycja naszej kreatywności. To także dobrze przemyślana taktyka, która pozwoli nam przyciągnąć odpowiednie osoby. Bawcie się kontrowersją, wyliczajcie, ostrzegajcie- to najlepszy początek na kontakt z czytelnikiem.

  1. Oczy są odzwierciedleniem duszy

Zainteresowanie czytelnika jesteśmy w stanie zmierzyć…. oczami. Coraz popularniejsze metody śledzenia tekstu wzrokiem pokazują, co dla odbiorcy jest najważniejsze. Zbity blok tekstu nikogo nie zachęca do dalszej lektury. Warto podzielić tekst na mniejsze akapity, wstawić wyliczenia i wzbogacić tekst grafiką. W ten sposób czytelnik szybko zapozna się z treścią i będzie mógł zdecydować, czy znajduje się tam coś godnego jego uwagi.

  1. Dawno, dawno temu…

Storytelling już od dawna gości w przestrzeniach internetu. Nic w tym dziwnego. Każdy jest o wiele bardziej zainteresowany historią, która została w interesujący sposób opowiedziana, niż krótką notką przypominającą encyklopedyczne hasła. Opowiedzenie czytelnikowi różnych historii nic nie kosztuje, a zbliży nas do niego znacznie. Jeśli do tej pory opieraliście się na suchych faktach- przestańcie. Czytelnik oczekuje od Was nie tylko merytorycznych informacji, ale także niecodziennego podejścia do nich. W historiach opowiadanych na blogu możemy także działać na ludzkie emocje. To najlepsza metoda na sprzedanie siebie w internecie. Jeśli zawładniecie emocjami swoich czytelników, bez problemów staną się oni Waszymi Klientami.

  1. Rozmawiaj

Chcąc dobrze sprzedać swoje produkty, trzeba pamiętać o kontakcie z Klientem. Dlatego tak ważna w internecie jest interakcja z czytelnikiem. To prostsze niż myślicie. Komentujcie, odpowiadajcie na komentarze, uczestniczcie w rozmowach i sami zadawajcie pytania.

  1. Autorytet

Promując własną markę nie musimy polegać tylko na sobie. Merytoryczne odwołania do autorytetów z naszej dziedziny, którzy już osiągnęli wyższy poziom niż my, będzie dodatkowym plusem na liście stawianej przez czytelnika. W takiej sytuacji odbiorca wie, że znamy się na swoim fachu, doceniamy osiągnięcia pokrewnych idoli i  mamy ambicję im dorównać, jeśli nie ich wyprzedzić.

7. Podsumowując…

Na sam koniec zawsze zostaje zakończenie. Nigdy nie urywajcie w połowie zdania! Każdy tekst powinien posiadać swoje podsumowanie, wyciągać wnioski i streszczać rady dla czytelników. Dzięki temu nie tylko tekst jest bardziej przejrzysty, ale także my czujemy, że rozpoczęty temat wzorowo zakończyliśmy.

Tekst w internecie pełni wiele funkcji i każdą z nich chcemy jak najlepiej spełniać. Nie możemy zapominać także, że na każdym z powyższych etapów musimy pamiętać o pozycjonowaniu i optymalizacji poszczególnych części. Dodając te wszystkie działania do siebie, wasz sukces jest w zasięgu ręki!

 

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz