Nowości w SEO
Dziś prezentujemy krótki przegląd nowości w zakresie SEO
- Protokół HTTPS
Z początkiem lipca 2018 roku przeglądarka Chrom zaczęła oznaczać wszystkie strony na protokole http jako niebezpieczne.
- Zmiany w wyszukiwarce grafik
Google zmieniło sposób prezentowania grafik. Zniknęły dwie funkcje: „Pokaż obraz” (wyświetlanie samego zdjęcia w pełnej rozdzielczości) oraz wyszukiwanie obrazem z poziomu wybranego zdjęcia. Po wprowadzeniu tych zmian zauważalny jest wzrost ruchu w witrynach pochodzący z wyszukiwarki grafik.
- Koniec Google Plus
Google ogłosiło w październiku, że zamyka serwis społecznościowy Google Plus. Ma to nastąpić w ciągu 10 miesięcy. Przyczyną jest niski ruch w serwisie – 90% sesji w tym serwisie trwało nie więcej niż 5 sekund. Problem było także bezpieczeństwo – niedawno odkryto błąd, który mógł spowodować wyciek danych nawet 500 000 użytkowników.
- Mobile ma ogromne znaczenie
Google powoli zaczyna przedkładać wartość stron mobilnych nad desktopowe i to prezentacja witryny mobilnej będzie miała dla niego znaczenie w indeksowaniu. Od początku 2018 roku Google nadaje priorytet stronom dostosowanym do smartfonów i tabletów.
- Zwróć uwagę na RankBrain
RankBrain jest trzecim najważniejszym czynnikiem w budowaniu rankingów i, co ciekawe, algorytm ten osiągnął swój status w zaledwie kilka miesięcy po jego wdrożeniu. Jest to samo uczący się algorytm, który pomaga w sortowaniu wyników wyszukiwania. Więcej o tym algorytmie napiszemy w kolejnym artykule.