5 kroków zwiększających ruch na stronie www
Generowanie ruchu w witrynie jest kluczowym zagadnieniem w zakresie pozycjonowania stron. Im większy ruch w witrynie, tym strona ma szanse zająć wyższą pozycję w Google, a też większa ilość odbiorców zobaczy naszą ofertę. Co zatem zrobić, by skierować użytkowników do naszej witryny?
- Audyt i optymalizacja strony
Pierwszy krok to wykonanie audytu naszej strony. W wyniku audytu otrzymamy wytyczne pod optymalizację serwisu, których wprowadzenie automatycznie przełoży się na zwiększenie widoczności strony w Google oraz wyższy poziom ruchu organicznego
- Komunikacja w mediach społecznościowych
Prowadzenie kont w mediach społecznościowych i publikacja treści odsyłających do www przekłada się na wzrost ruchu w witrynie. Kluczowe w prowadzeniu fanpage jest regularne tworzenie wartościowych treści, które będą zachęcały do poznania szczegółów po przejściu na stronę. Warto prowadzić konta w różnych serwisach społecznościowych: Facebooku, Instagramie, Twiterze, LinkiedIn i dostosowywać treści do formatów najpopularniejszych w tych serwisach.
- Tworzenie i optymalizacja treści w serwisie
Starając się o zwiększenie ruchu w witrynie, pamiętajmy o tworzeniu wartościowych treści w ramach serwisu i ich optymalizacji. Szczególnie ważne jest tworzenie systematycznie treści o dużej wartości merytorycznej. Pamiętajcie, by zamieszczać w nich słowa kluczowe, zoptymalizować nagłówki, uzupełnić opisy podstron, dodawać ciekawe infografiki/zdjęcia nazwane we właściwy sposób.
- Publikacja treści na zewnętrznych stronach
Publikuj artykuły sponsorowane w serwisach branżowych, opatrzone linkiem do Twojej www. Udzielaj się na forach, blogach, w mediach społecznościowych. Włączaj się do dyskusji i polecaj swój produkt. Pamiętaj tylko o tym, by było to naturalne.
- Płatny ruch
Prócz bezpłatnych form budowania ruchu, warto zastanowić się nad płatnymi rozwiązaniami. W szczególności kampaniach Google AdWords, reklamie w mediach społecznościowych czy reklamie display. Zwiększy ona nie tylko ruch w witrynie, ale też pozwoli nam na dotarcie do nowych potencjalnych klientów z ofertą.