Nowoczesna strona internetowa Twoją wizytówką!
Własna strona to świetne miejsce na przedstawienie oferty, zaimponowanie Klientowi i zachęcenie go do współpracy. Nie wystarczy jednak tylko tę stronę mieć. Jak we wszystkim, tak również w projektach stron internetowych, panują określone trendy. Mówią, że o gustach się nie rozmawia, ale warunkiem stworzenia skutecznej strony firmowej jest skompletowanie unikatowych rozwiązań. O jakie dokładnie rozwiązania chodzi?
Firmowa strona – co zrobić, by była powodem do dumy, a nie wstydu?
W dzisiejszym artykule przedstawimy Wam niezbędne elementy każdej strony internetowej, dzięki którym będzie ona nie tylko skuteczna, ale także nowoczesna. Zachęcające, prawda? Do dzieła!
2. SCROLLING
Najważniejszym trendem ostatnich miesięcy są strony zaprojektowane do przewijania. Wyglądają one naprawdę zjawiskowo! Jeśli chcecie, aby strona zapierała dech w piersiach, wykorzystajcie przewijanie równoległe, czyli parallax scrolling. Jest to technika umożliwiająca przewijanie także zdjęcia w tle, dzięki czemu strona nabiera prawdziwej głębi. Należy równocześnie pamiętać, że nawet najlepiej zaprojektowana pod scrolling strona absolutnie nie spełni swoich funkcji, jeśli nie będzie należycie responsywna. Zatem zanim zabierzesz się za dopracowanie swojej witryny pod nowoczesne trendy, upewnij się, że w pierwszej kolejności spełnia ona podstawowe wymagania współczesnych stron www, czyli jest zaktualizowana pod RWD.
2. PRĄDY
Warto przyjrzeć się bliżej różnym prądom designerskim, które wyróżniają się w projektowaniu stron internetowych. Jednym z nich jest minimalizm. Twórcy stawiają na proste, nieliczne elementy, przejrzyste menu i prawdziwy, artystyczny wyraz stron. Wiele osób popełnia błąd określając minimalizm jako „pozbywanie się czegoś”. Trzeba pamiętać, że jest to styl w sztuce i ma on swoje kryteria.
Kolejnym prądem jest projektowanie płaskie, czyli flat design. Jest to styl, który nie wykorzystuje cieniowania, ogranicza się do prostych barw, kształtów i typografii. Przykłady możecie zobaczyć tutaj (http://www.awwwards.com/websites/flat-design/)
Ostatnim jest material design, który stara się połączyć klasyczne rozwiązania z innowacją i technologią naszych czasów. W porównaniu z projektowaniem płaskim, material design opiera się na głębi i cieniowaniu.
3. CHAT
Nowoczesne strony internetowe coraz częściej stawiają na stały kontakt z Klientem, stąd też coraz więcej z nich korzysta z formy chatu. Okienko rozmowy pojawia się zwykle na środku strony lub w jej rogu, a powitalny tekst zachęca do zadawania pytań. Technika niezwykle angażująca Klienta.
4. WIDEO
Popularność filmów w internecie wzrasta z dnia na dzień. Świadczy o tym liczba użytkowników portalu YouTube, wzrastające zainteresowanie vlogami i coraz szersze wykorzystanie video w reklamie. Można je także wykorzystać na swojej stronie internetowej. Propozycji jest wiele:
- film na stronie głównej
- filmowe przedstawienie produktów
- krótki film pokazujący historię marki
- filmy instruktażowe
i wiele innych
5. RÓŻNOŚCI
Nowoczesna strona internetowa to także element zaskoczenia dla Klienta. Aby znacznie wyróżnić się w tłumie warto postawić na różnorodne animacje. Możemy bawić się kolorami, stworzyć autorskie przyciski, poradnikowe infografiki i animowaną stronę główną. Warto pamiętać w tym momencie o spójnej identyfikacji wizerunkowej i stworzyć wyjątkowe oblicze swojej strony.
6. BEZPIECZEŃSTWO
Nie ma w dzisiejszych cyber czasach ważniejszej rzeczy niż cyber bezpieczeństwo, dlatego Twoja witryna potrzebuje różnych form zabezpieczenia danych klientów, w tym nade wszystko certyfikatu SSL. Co więcej, wszystkie witryny bez certyfikatu SSL (http) są traktowane przez Chrome, Firefox i inne przeglądarki jako potencjalnie niebezpieczne i informują o tym użytkownika. Ponadto Google ogłosił, że SSL jest czynnikiem rankingowym, więc jeśli nie masz SSL, trudniej będzie znaleźć Twoją stronę, co wpłynie na ruch i przychody.
7. CONTENT
Od razu warto zaznaczyć, że nie chodzi o content strony sam w sobie, ale należy zrobić wszystko, na co nas stać, by treść na stronie była możliwie jak najwyższej jakości. Twoi odbiorcy odwiedzają Twoją witrynę z myślą o konkretnych intencjach lub celach. Podczas każdej wizyty jakość i wartość prezentowanych treści może decydować o tym, czy odwiedzający zostanie, czy odejdzie. Jest to ważne również w kontekście ostatniego punktu na naszej liście, czyli optymalizacji.
8. OPTYMALIZACJA
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o jakże dużym pojęciu, jakim jest optymalizacja strony www i ściśle z nią powiązany marketing w wyszukiwarkach – w końcu to jeden z najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia do odbiorców. Jeśli prowadzisz działalność online, musisz skorzystać z marketingu w wyszukiwarkach – a nie ma możliwości prowadzenia takich działań bez odpowiedniej optymalizacji witryny. Tylko jeśli zostanie to poprawnie wykonane, będziesz w stanie dotrzeć do docelowych odbiorców. Pomijając optymalizację możesz o tym zapomnieć.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!