Narzędzia wspierające tworzenie content marketingu
Czynników, które wpływają na pozycjonowanie się treści, jest wiele: unikalność treści, znaczniki meta, nagłówki, poprawność ortograficzna, linki wewnętrzne i zewnętrzne, waga zdjęć, itp. Codziennie korzystamy z kilkunastu narzędzi, które pomagają nam w tworzeniu dobrego contentu. Dziś podzielimy się nimi z Wami.
- Unikalność treści
Jest kilka pomysłów na znalezienie dobrego tematu do opisania
- Analiza fraz, po których wyszukiwana jest strona – korzystamy tutaj z Google Analytics
- Sprawdzenie trendów, o czym się mówi
- Answer the public (https://answerthepublic.com/)
- Trendy google (https://trends.google.pl/trends/)
- Buzzsumo (https://app.buzzsumo.com/)
- Sotrender (https://www.sotrender.com/pl/)
2. Research
Mając już temat, musimy zebrać materiały. Research najlepiej zrobić w Google. Warto szukać na stronach zagranicznych.
3. Słowa kluczowe
Natężenie słów kluczowych to jedno, ale warto zwrócić uwagę na to, by tekst był przyjemny do czytania.
Narzędzia dla optymalizacji słów kluczowych:
- Google trends
- Planer słów kluczowych Google(https://adwords.google.com/intl/pl_pl/home/tools/keyword-planner/)
4. Optymalizacja treści
Jeżeli Twoja strona jest na WordPressie, w optymalizacji całego tekstu, pomoże Yoast SEO. To jedna z najpopularniejszych wtyczek SEO. Pomaga ona w określeniu, w których miejscach wstawić słowa kluczowe i w jakiej ilości.
5. Sprawdzenie tekstu
Ortografia, interpunkcja, warto sprawdzić tekst również w tych aspektach
- Languagetool (https://www.languagetool.org/pl/).
- Hemingwayapp (http://www.hemingwayapp.com/)
- Wordcounter (https://wordcounter.net/)
6. Multimedia
Zdjęcia, grafiki czy video to obowiązkowy element tekstów. Najlepiej sprawdzają się własne zdjęcia i grafiki, ale możemy także skorzystać z gotowych rozwiązań
- Banki z darmowymi zdjęciami – Jacek Kłosiński (http://klosinski.net/banki-z-darmowymi-zdjeciami/)
- do obróbki zdjęć online – Canva www.canva.com
- Giphy (https://giphy.com/)