Najlepsza długość tekstów internetowych
W Internecie gra toczy się o wysoką stawkę, czyli o jak największą ilość odbiorców naszych tekstów. Jak wiadomo, czasu coraz mniej, a czytelnicy stawiają nam coraz większe wymagania. Oprócz przydatności informacji a także ciekawostek musimy coraz częściej zwracać uwagę na długość naszych tekstów.
Struktura tekstu powinna zawierać tytuły, podtytuły, grafiki, akapity. Wszystko po to, aby czytelnik mógł sprawnie ocenić czy tekst jest wart jego uwagi. Ponadto potwierdzono, że tekst zwierający dodatkowo video trzykrotnie zwiększa swoją wartość w link building!
Należy zwrócić uwagę także na rodzaj odbiorcy. Nie każdy ma wystarczająco dużo czasu, aby poświęcać go na czytanie długiego artykułu. Pewne jest natomiast to, że każdy szuka „nowinek” i chce dowiedzieć się czegoś nowego. Dla przykładu: lekarz- mało czasu, krótkie teksty, programiści- więcej czasu, chęć poszerzenia dokładnej wiedzy- dłuższy artykuł.
Pamiętajcie także o tym, że według badań dotyczących długości tekstów internetowych artykuły blogowe powinny być tekstami dłuższymi, natomiast teksty na portalach społecznościowych tj. facebook powinny być bardzo krótkie.
Warto w tym momencie wziąć sobie do serca słowa Jasona Frieda:
„Ludzie czytają krótkie paragrafy, długie skanują, a bardzo długie pomijają”
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!