Szybkie pozycjonowanie? Ostrożnie z ofertą!
„Prosimy o wycenę usługi pozycjonowania dla naszego klienta na poniższe frazy z zastrzeżeniem, że mają one znaleźć się w pierwszej trójce w ciągu trzech miesięcy.”
Czasem dostajemy takie zapytania ofertowe i nie bardzo wiemy, jak się zabrać za odpowiedź…
Jak już pisaliśmy nie raz na naszym blogu, pozycjonowanie to złożony proces, a więc nie da się uzyskać szybkich efektów, jeśli ma być prowadzone zgodnie z etycznymi zasadami. Wszystko uzależnione jest także od fraz – jeśli chcemy pozycjonować się na bardzo konkurencyjne frazy, to musimy liczyć się z dłuższym czasem uzyskania pożądanych pozycji, jak również wyższym ich kosztem.
Pozycjonowanie stało się modne, więc firm zajmujących się tymi usługami jest coraz więcej. My przestrzegamy jedynie przed ofertami, które obiecują gruszki na wierzbie. Naprawdę nie da się uzyskać szybkich efektów w etyczny sposób. Jeśli zależy nam na czasie, to oznacza to spory wkład pracy, a więc usługa będzie wielokrotnie droższa. A pisaliśmy też niedawno, że roboty wyżej cenią nowe strony, więc nawet jeśli uda się uzyskać dobre pozycje, to bardzo szybko utracimy ten efekt, a niepotrzebnie zapłacimy tylko firmom, które chcą nas „nabrać”. Dlatego bądźmy ostrożni i korzystajmy z usług firm, które doradzają, pokazują realne pozycje i na bieżąco raportują efekty.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!