Chcesz poprawić jakość swojej strony internetowej? Tego nie próbuj!
Prowadzenie własnej strony internetowej jest zadaniem wymagającym, ale także satysfakcjonującym. Zadowalające wyniki w statystykach napawają nas dumą, a zwiększająca się liczba czytelników dodaje nam skrzydeł.
Na co dzień natykamy się na strony internetowe, które przyciągają wzrok, zachęcają treścią i są szczegółowo zaplanowane. Niestety trafiamy też na takie, na których nie chcemy zostać ani chwili dłużej.
Co jeśli nasza strona zalicza się do tej drugiej kategorii? Włożyliśmy w jej tworzenie całe serce i mnóstwo czasu. Myślimy, że każdy szczegół dopracowany jest do perfekcji, ale statystyki tego nie obrazują.
Dzisiaj zaprezentujemy Wam listę najpopularniejszych błędów, które popełniają właściciele stron internetowych. Takie błędy mogą zdarzyć się każdemu. Niektóre z nich to tylko drobnostki, inne są poważniejsze. Najważniejsze to w miarę szybko je naprawić.
WIEJE NUDĄ
Brak Ci pomysłów na nowe tematy i treści? W obecnych czasach mamy wiele wyjść z takiej sytuacji. Możemy skorzystać ze stron, które raportują najgorętsze tematy ostatnich tygodni i zainspirować się nimi. Ponadto, warto spróbować wykorzystać stare treści do nowych wpisów. Uaktualnienia są jak najbardziej wskazane. Należy pamiętać, że treść na stronie musi być dostosowana do czytelnika, dlatego niezbędne jest poznanie grupy, do której treść dociera.
FORMA OK, A TREŚĆ?
Wiele stron posiada doskonałą grafikę. Wrażenie estetyczne po ich odwiedzeniu na długo pozostaje w naszej pamięci. Jednak jeśli na stronie nie było nic równie interesującego jak oprawa graficzna – użytkownik na pewno do nas nie wróci. Warto zadbać, aby strona nie wyglądała dobrze tylko ze względów estetycznych. Wygląd oraz wartościowa treść muszą iść ze sobą w parze.
GDZIE PROFESJONALIZM?
Tworząc stronę internetową chcemy wykazać się posiadanym doświadczeniem, wiedzą, czy pomysłami na życie. Wszystko co tworzymy w internecie na zawsze tam pozostanie. Dlatego tak ważne jest, aby strona od początku do końca prezentowała się profesjonalnie. Na tę cechę składa się kilka pomniejszych elementów tj. wartościowe informacje, profesjonalny wygląd oraz skuteczny kontakt.
Wszystkie informacje zamieszczane na stronie powinny być aktualne, rzeczowe i sprawdzone. Jeśli dzięki niej sprzedajecie swoje produkty, ich opisy powinny być dokładne i szczegółowe. Estetyka strony także jest ważna. Dobrze jeśli współgra ona z naszymi znakami firmowymi. Jednak pamiętajcie, że przerost formy nad treścią nie jest wskazany. Na stronie umieść formularz do kontaktu, podaj aktualne numery i adresy firmy. Ponadto spróbuj kontaktować się z czytelnikami poprzez newsletter lub social media.
TY A KONKURENCJA
Niestety na rynku spotykamy wiele stron, które łudząco przypominają strony konkurencji. Możemy inspirować się ich działaniem, ale warto pamiętać, że oryginalność i kreatywność to bardzo pożądane cechy nie tylko stron internetowych, ale całych biznesów. Warto od czasu do czasu wprowadzić na stronie coś innowacyjnego. Dzięki temu zyskamy przewagę, a także zainteresowanie nowych czytelników. Akcentuj swoją odmienność!
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!