Trendy w SEO na 2019 rok

Internet ciągle się zmienia, a koniec roku to dobry moment na przygotowanie prognoz na 2019 rok. Na co zatem powinniśmy zwrócić uwagę w nadchodzącym roku, by nasza strona zyskała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania?

  • Przystosowanie stron do urządzeń mobilnych

We wrześniu Google wprowadziło Mobile-First Indexing, czyli pozycja stron w wynikach wyszukiwania będzie oceniana na podstawie ich wersji mobilnej.  Trend mobilności jest obserwowany od wielu lat, ale w 2019 roku może realnie wpłynąć na pozycje w wynikach wyszukiwania.

  • User Experience

Na UX strony wpływa wiele czynników, m.in. wygląd strony, łatwy w obsłudze interfejs, dostosowanie do urządzeń mobilnych, szybkości wczytywania. Google nagradza strony ocenione jako szybkie, spójne i proste w obsłudze.

W 2019 warto sprawdzić szybkość ładowania strony Page Speed oraz zwrócić uwagę na  czytelność treści na stronie, ich kompozycję (nagłówki, paragrafy), linki wewnętrzne, jakość contentu.

  • Bezpieczeństwo danych

Od lipca 2018 roku Google oznacza jako „strony niebezpieczne” sklepy, które nie posiadają bezpiecznego certyfikatu SSL. Google poinformowało także, że obniża widoczność stron niestosujących bezpiecznego szyfrowania połączeń z serwerem. Bezpieczeństwo danych jest nie tylko istotne ze względu na obostrzenia Googla, ale ma również znaczenie dla użytkowników. Przy wzrastającej świadomości społeczeństwa, strony oznaczone jako niebezpieczne nie będą zachęcać do pozostawiania danych i zakupu produktów.

  • Wyszukiwanie głosowe

Wyszukiwanie głosowe jest coraz popularniejsze ze względu na coraz częstsze używanie asystentów typu Alexa. Strony, które zostaną przystosowane do wyszukiwania głosowego, na pewno zyskają w 2019 roku. Aby sprostać wymaganiom Googla należy zastanowić się, w jaki sposób klienci będą pytać o nasz produkt. Zauważono bowiem, że przy wyszukiwaniu głosowym użytkownicy używają pełnych sformułowań z zaimkami pytającymi: czy, gdzie, jak, co. Warto je zatem stosować w opisach.

Wymienione przez nas trendy, to must have zmian, które powinno się wprowadzić na www w 2019 roku.