9 błędów przy budowaniu strony internetowej, które mają wpływ na SEO

Budując stronę deweloperzy powinni zwrócić uwagę na jej optymalizację pod kątem SEO. Dzięki temu unikniemy najprostszych błędów, które mają wpływ na wyniki wyszukiwania. Często są to niedopatrzenia, powielenie pewnych linków, bądź ich pominiecie. Wyeliminowanie tylko tych błędów, pozwoli na oddawanie projektów bardzo dobrze przygotowanych pod ich pozyjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, reszta należy już do specjalisty SEO. Potraktujcie naszą listę, jako swoisty audyt Waszej strony i sprawdźcie, czy nie macie u siebie tych błędów.

1. Kopie serwisu pod różnymi adresami

Strona główna może być zduplikowana pod następującymi adresami: http://, http://www., https://, https://www. Wynika to zazwyczaj z błędnie zaimplementowanego certyfikatu SSL lub braku ustawionych przekierowań 301.

2. Indeksowanie wersji deweloperskich

Niezablokowanie kopii serwisów przed robotami wyszukiwarek, powoduje ich odwiedzanie i dodawane do indeksu przez roboty. Powielanie treści to jeden z poważniejszych problemów, który może znacząco wpływać na widoczność serwisu.

3. Linkowanie wewnętrzne

Bardzo często, linkowanie wewnętrzne nie jest w ogóle wykorzystywane, a można wykorzystać je do linkowania do najważniejszych kategorii serwisu, podkategorii lub produktów. Efektem finalnym jest lepsza jakość linków zewnętrznych do tych najważniejszych sekcji serwisu. Przekłada się to również na indeksowanie przez roboty wyszukiwarek internetowych.

4. Prędkość ładowania strony

Prędkość ładowania witryny jest głównym czynnikiem rankingowym, branych pod uwagę przez wyszukiwarkę Google. Problemy z szybkością wynikają zazwyczaj z dodawania zbyt dużych grafik na stronę, braku wykorzystania pamięci podręcznej, braku optymalizacji dla elementów strony. W przypadku witryn opartych na WordPress warto skorzystać z wtyczek do optymalizacji.

5. Optymalizacja Meta

Uruchamiając nowy serwis powinniśmy dokonać podstawowej optymalizacji znaczników Meta. W znaczniku Meta TITLE możemy umieścić nazwę danej kategorii lub produktu. Natomiast nie ma sensu uzupełniać znacznika Meta KEYWORDS,  który od 2009r. nie czynnikiem rankingowym Google.

6. Warstwa tekstowa w serwisie

Tekst to podstawa SEO, tym bardziej warto zadbać o odpowiednie pola przy budowaniu nowego serwisu. W szczególności powinniśmy mieć miejsce na opisy kategorii, produktów, usług. Warto również mieć uzupełnianego o aktualne treści bloga.

7. Optymalizacja adresów url

Adresy powinny być maksysmalnie krótkie oraz zawierać słowa kluczowe oddzielane myślinikami, bez polskich znaków, bez wielkich liter. To podstawa SEO, o której nie można zapomnieć

8. Optymalizacja nagłówków H1/H2

Należy dla każdego typu strony ustalić strukturę nagłówków HTML. Tytuł strony powinien być oznaczony jako nagłówek H1, a kolejne ważne informacje powinny być oznaczone kolejnymi wartościami – H2/H3 i tak dalej.

9. Aktualizacja witryny

Aktualizacja wordpressa, wtyczek lub szablonów strony zapobiega potencjalnym włamaniom do serwisu. Warto robić to na bieżąco