6 kroków do optymalizacji sklepu internetowego

SEO i content marketing to fundament marketingu internetowego dla każdego e-sklepu. Dobrze zoptymalizowana witryna zaczyna szybko przynosić wymierne rezultaty w postaci wzrostu ilości odwiedzin i sprzedaży. Jakie czynniki w budowie strony wpływają zatem na wysokie pozycje? Wyjaśniamy w naszym artykule.

  1. Opis witryny

Meta tittle, meta description i atrybut alt to elementy strony, które musimy w sensowny sposób uzupełnić. To one wyświetlają się w wyszukiwarce i decydują o ilości wejść na stronę.

Meta tittle (tytuł strony) – powinien być zwięzły, zawierać słowa kluczowe i nie przekraczać 70 znaków

Meta description (opis strony) –  rozwija treść meta tittle i zachęca do zapoznania się z ofertą. Długość to max. 156 znaków

Atrybut ALT (opis grafiki) – krótkie opisy zdjęć bardzo dobrze sprawdzają się w wynikach wyszukiwania grafik

2. Szybkość ładowania strony

Szybkość ładowania się strony głównej, listy  produktów czy karty produktu jest niezwykle ważna. Zarówno dla użytkowników, którzy po prostu nie lubią czekać, jak i dla algorytmu Googla, który bardzo zwraca uwaga na ten element.

3. Optymalizacja adresów URL

Optymalizując sklep nie zapomnij o adresach URL. W szczególności powinny zawierać słowa kluczowe, być czytelne, a nie wygenerowane losowo, zawierać myślniki, a nie podkreślenia i być aktualne, czyli nie dawać błędu 404.

4. Certyfikat SSL

Bezpieczeństwo to kolejny aspekt, na który zwracają uwagę zarówno użytkownicy, jak i roboty Googla. Pamiętaj, aby wykupić certyfikat SSL. Od tego roku, strony bez tego certyfikatu wyświetlają się jako niebezpieczne, co na pewno nie zachęci użytkowników do zrobienia zakupów w Twojej witrynie. Pamiętaj również o tym, by certyfikat SSL był ważny. Utrata tego certyfikatu powoduje wiele problemów i dodatkowej pracy.

5. Linkowanie wewnętrzne

Dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne również wpływa na lepsze wyniki wyszukiwania. Linkowanie wewnętrzne można wykonać za pomocą mapy witryny, linkując do podobnych produktów w sklepie, albo tworząc artykuły tematyczne na blogu powiązane z produktami.

6. Opisy produktów i kategorii

Unikalne opisy to podstawa SEO sklepu internetowego. Na co zatem zwrócić uwagę?

Unikalne opisy produktów – często dostajemy opisy od producentów i dany opis powielany jest przez wszystkie sklepy, które dystrybuują dany produkt. Warto w tym przypadku przygotować opis na nowo.

Opisy przyjazne dla użytkowników – już minęły czasy, kiedy algorytm Googla zwracał jedynie uwagę na ilość słów kluczowych. Obecnie ważne jest też to, by opis był przyjazny dla użytkownika i napisany językiem korzyści

Opisy kategorii – warto w sklepie przygotować nie tylko opisy produktów, ale też kategorii. Jedni użytkownicy szukają konkretnych produktów, inni zaczynają przeglądanie sklepu od kategorii.